Gå til innhold

DangerDen RBX erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hva slags erfaringer folk her på forumet har av RBX-blokka til DangerDen?

Den skal brukes til å kjøle en AMD64 cpu, og pumpa som skal brukes flytter masse vann, og det er visstnok annbefalt denne blokka...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt RBX, og det er ingen tvil om at den yter bra selv om jeg dessverre ikke har noen temperaturer å vise til (bruker luftkjøling nå). Hvis jeg skulle kjøpt vannkjøling i dag ville jeg imidlertid gått for TDX, rett og slett for å slippe den ekstra utgangsnippelen. Med tykke 1/2"-slanger risikerer du å komme helt ut i sidedøren med utløpsslangen, så lenge du er avhengig av et Y-ledd. Jeg brukte Tygonslange fra dangerden.com, måtte bruke et L-ledd for at slangen ikke skulle komme i konflikt med sidedøra.

Edit: TDX er også meget bra.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Jeg har brukt RBX, og det er ingen tvil om at den yter bra selv om jeg dessverre ikke har noen temperaturer å vise til (bruker luftkjøling nå). Hvis jeg skulle kjøpt vannkjøling i dag ville jeg imidlertid gått for TDX, rett og slett for å slippe den ekstra utgangsnippelen. Med tykke 1/2"-slanger risikerer du å komme helt ut i sidedøren med utløpsslangen, så lenge du er avhengig av et Y-ledd. Jeg brukte Tygonslange fra dangerden.com, måtte bruke et L-ledd for at slangen ikke skulle komme i konflikt med sidedøra.

Edit: TDX er også meget bra.

ok, så det er ingen nevneverdig forskjell på tempraturene disse blokkene presterer?

kan jo ikke nekte for at jeg syntest RBX-blokka er litt penere :p

Lenke til kommentar
Men så har vel du både kald kjeller og peltier på CPU? :)

Hvis snekkern har det så er det jo ikke så rart an han får så fine tempraturer :)

hadde planlagt å kjøre utgangene på rbx'en sammen med en y-split, og eventuelt bruke 90* ledd, så det kom ikke som noen overaskelse... Takker for svar :yes:

edit: for de som bryr seg om postcounts: 754posts; like mange posts som det er pins på cpu'en min :p

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Jeg bruker RBX blokka og har rad i kjellern , da har jeg mellom 16-20 grader på cpu , ja riktig 16-20 grader .

Dæggær´n døtte, da har du jo både kald kjeller og en solid radiator der nede! Antakelig også med ganske frisk fart på viftene?

Til sammenligning har jeg ca 9grader på radiator-tilluft, og ca 16grader på vannet. Noe som i sin tur gir 22grader på CPU (TDX-klone) og 20grader på GPU. Men så får jeg i anstendighetens navn også nevne at rad-vifta går på laveste hastighet; Ca 1000r/min.

/OT

Til trådstarter: Har ikke erfaring med orginalen, men jeg tør nesten garantere at du vil bli fornøyd!

Kopien jeg har laga funker i alle fall helt topp, og jeg kan ikke tenke meg at orginalen er dårligere, på noe som helst vis.

Lenke til kommentar

Se det ja! :yes:

Men hvorfor ikke kjøre "full pupp" på viftene, når de allikevel(?) er utenfor hørevidde?

Da kan du jo få ennå bedre temps! I den grad det betyr noe da.

Btw; Noen nye prosjekter på gang, eller har du blåst deg tom for en stund?

I så fall kan jeg godt forstå det, det tar på noen og hver å banke ivei med tilsvarende "race"....

Lenke til kommentar

Hei,

du finner tester på RBX vs TDX, jeg leste en (X-labs?).

På en Prescott 3,2 fant de at TDX var 3-4 grader kaldere enn RBX blokka på samme sytem, under load. Idle var forskjellen 1 grad. Sterling (sølvutgaven) av TDX

ga samme temp idle som kobber TDX'en, men under load ga sølvutgaven 1 grad kaldere.

*gleder meg som en unge*; har TDX + Maze 4 underveis!

mvh r.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke kjøre "full pupp" på viftene, når de allikevel(?) er utenfor hørevidde?

I så fall kan jeg godt forstå det, det tar på noen og hver å banke ivei med tilsvarende "race"....

Har et par prosjekter på tegnebrettet så vi får se hva det blir til , men slettest ikke umulig at et av dem kommer i løpet av vintern .

Lenke til kommentar

Har et par prosjekter på tegnebrettet så vi får se hva det blir til , men slettest ikke umulig at et av dem kommer i løpet av vintern .

weeeee, det var godt å høre :D

Flere "state of the art" worklogs er det jo ingen som sier nei til :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

du finner tester på RBX vs TDX, jeg leste en (X-labs?).

På en Prescott 3,2 fant de at TDX var 3-4 grader kaldere enn RBX blokka på samme sytem, under load. Idle var forskjellen 1 grad. Sterling (sølvutgaven) av TDX

ga samme temp idle som kobber TDX'en, men under load ga sølvutgaven 1 grad kaldere.

*gleder meg som en unge*; har TDX + Maze 4 underveis!

mvh r.

Så TDX-blokka er ganske mye bedre enn RBX-blokka?

Jaja, får vel bli TDX, da:P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halla Ballas!

Bare en liten historie om da jeg bestillte vannblokk....

Kjørte inn bestilling på DD på TDX blokka+litt til.

Da dette kom i pakke hadde de dundre klype meg sendt feil blokk!!!!!!

De hadde sendt meg en RBX.

Så jeg klagde som juling og fikk beskjed om at de skulle sende meg ny,

og i tillegg kunne jeg beholde blokka.

Gratis!!!!!!!!

:yes:

Da fikk jeg jo litt blod på tann kan du si, og klarte å forhandle meg til MAZE4

chipsetblokka som bytte for TDX jeg egentlig skulle hatt.

Det var jo greit.

En uke senere var jeg lykkelig eier av

DD RBX, DD 6800, DD MAZE4, BlackIce Xtreme III

++++

:w00t:

jeje

Danger Den kan lønne seg...

Er ihvertfall fornøyd kan du si...

BTW: trukke det er stor ytelse forskjell på tdx og rbx, iht div tester

Ser jo til tider at kobberversjonen av rbx stort sett er en halv til 1 grad

bedre enn kobberversjon av TDX.

CPU tempen surrer på mellom 29-31 kommer an på romtemp.

(liker å ha det varmt!)

Da har jeg tre stk. papst på lav-hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...