Gå til innhold

Lei!

Raven

Anbefalte innlegg

Begynner å bli kraftig lei av et ASUS P4B266-E kort nå, får ikke lov å installere windows....Har testet alle komponentene i andre maskiner utenom skjermkort og ram, men neida! Alt funker, men ikke på p4b et......Føler at det er noe seriøst gale med hket!

Her er problemet jeg har i utgangspunktet:

Har 2x WD 80GB i Raid 0.....diskene er formater og alt slikt er vel og bra, men når jeg boter fra xp cdne kommer denne feilen opp når Windows debugger eller noe sånt loader:

File setup.sys could not be loaded

The error code is 14

Hva skal dette bety?

Har prøvd alle os fra WIN98SE og opp til XP, til og med 2000 Advanced server....

Har prøvd å koble til diskene til de vanlige ide portene, no luck med det heller. Når jeg prøver å installerer 98 avsluttes oppgaven i det den prøver å starte setupen. I WIN 2000 fryser maskinen når den prøver å starte windows under installasjonen- altså der det står "Setup is starting Windows" eller noe i den duren...I XP får jeg ikke installert raid driveren engang.

Skjønner ingen ting. Får startet raid arrayet uten problemer, så det er ikke noe problem der virker det som....Hjelp!!

Maskinvare:

P4 1.8

Asus P4B266-E

2x WD 80BB disker

ASUS DVD og brenner

512 MB PC 2100 ram fra crucial

[ Denne Melding var redigert av: Raven på 2002-06-11 00:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye tyder jo på en feil med diskene, enn at hovedkortet er det som er feilen.

Men har du noen andre disker, kan du begynne å "troubleshoote" fra der. Bytt ut de to diskene dine med en annen en. Funker ikke dette. Prøv å slette installere ny BIOS. Funker ikke dette heller, så kan du prøve å resette biosen (CMOS). Men mest sannsynelig er det sikkert diskene dine som ikke er helt gode.

En annen ting du kan prøve er jo å repartisjonere diskene dine. Eller "zero fill drive" e di. Det måtte jeg gjøre etter et strømbrudd som kom når jeg partisjonerte opp den ene disken min. Dette gjorde jeg med noe programvare som medfulgte en gammel seagate harddisk. Husker ikke hva programvaren hadde for noe navn.

Men bare fortsett å bruke elimineringsmetoden ;>

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor gamle diskene dine er men jeg kjøpte et par slike når de var nye og de var også vrange (ente med at den ene ble slave disk i en server, den andre ble solgt).

Det jeg fant at virket var å sette diskene på hver sin kabel og sette jumepen (på begge) til PM2 (helt borterste posisjon, ikke som Master/slave/CS).

Lenke til kommentar

hardware er ganske finurlig når det gjelder kompabilitet, jeg tror jeg ville testen noen andre hardisker på oppsettet ditt for å være helt sikker på at det ikke er hardiskene. Jeg har hatt noe av det samme probemet for en stund siden, da var det chipsettet som var fucked. Men det var ikke samme hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...