Gå til innhold

Hva er dette: Problem med lydenheten, Windows XP

Anbefalte innlegg

Jeg opplever til stadighet følgende feilmelding når jeg skal spille av lyd i Windows Media Player (Se vedlegg)

Problemet forsvinner som regel etter restart, men dette begynner å bli litt tungvindt...

Jeg har prøvd å oppdatere driver for lydkortet

Om lydkortet: Creative AudioPCI (ES1371, ES1373) (WDM)

Noen tips?

post-79-1105131198_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muligens et veldig dumt spørsmål, men har du prøvd å installere WMP på nytt? (Står ikke noe om det.)

Er ikke sikkert det var det dummeste spørsmål, prøver det nå, kommer med tilbakemelding om noen dager, da jeg har testet litt mer

Endret av runel
Lenke til kommentar
Hvilket operativsystem har du, forresten? Ser det er en del poster rundt omkring på forum der folk har problemer med lydkortet du har og XP.

Og har du prøvd alternative drivere enn de du lasta ned?

Artig med en tråd der bare ålinger diskuterer, forresten. ;)

Ålinger ja :p

Men kan jo prøve en eldre driver versjon da.. har funket for meg en gang :p (kansje ikke helt den riktige veien og gå da.. :p men funker det så funker det :D)

Lenke til kommentar
Kjører nok Windows XP... Skal prøve litt av tipsene...

Fillern..

Nytt lydkort eller gammelt? Vist det er nytt (og det ikke skulle løse seg med ny driver, så kan du ringe support tlf for kortet (kansje di har noe vettugt og legge tilll.)

Er nok gammelt... HP Pavilion 750....

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvor god du er i engelsk, kan du lese om en annen med samme problem her. Det er ikke nødvendigvis det første svaret med de originale driverne som løser problemet hans, jeg ser det løser seg i siste post.

Is the sound built into the motherboard or is it a separate sound card. If the latter, look at the sound card for a code in the form of ES#### or CT####. Creative made many different versions of this card and they don't all use the same drivers. If you do have the ES1371 or ES1373, the drivers you need are not on the Creative web site - you need the native windows drivers.

Men nå kan det se ut som om problemet er litt avhengig av hovedkortet. Ikke sikkert dette gjelder for deg.

Lenke til kommentar

Tja... Dette KAN jo selvsagt skyldes drivere, noe jeg har stor grunn til å tro... Hvis ikke er det muligens kortet som står skjevt eller slotet som er på vei til å kubbe, slik som tidligere antydet. Men du kan jo sjekke om du i det hele tatt får opp noen lydenheter på Kontrollpanel.

Lenke til kommentar
Tja... Dette KAN jo selvsagt skyldes drivere, noe jeg har stor grunn til å tro... Hvis ikke er det muligens kortet som står skjevt eller slotet som er på vei til å kubbe, slik som tidligere antydet. Men du kan jo sjekke om du i det hele tatt får opp noen lydenheter på Kontrollpanel.

I kontrollpanel får jeg opp Creative Soundblaster PCI på egenskaper for Lyder og lydenheter

Legger også ved printscreen av Lyder og lydenhet - maskinvare

post-79-1105459164_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...