runel Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg opplever til stadighet følgende feilmelding når jeg skal spille av lyd i Windows Media Player (Se vedlegg) Problemet forsvinner som regel etter restart, men dette begynner å bli litt tungvindt... Jeg har prøvd å oppdatere driver for lydkortet Om lydkortet: Creative AudioPCI (ES1371, ES1373) (WDM) Noen tips? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Står PCI-kortet skikkelig i? Lenke til kommentar
runel Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Står PCI-kortet skikkelig i? Det regner jeg med, er en stund siden jeg har utført endringer i hardware, og problemet oppsto en stund etter jeg sist gjorde noe inne i maskinen Lenke til kommentar
runel Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Kan forresten også nevne at Windows systemlyder fungerer, skjer kun når jeg brukes mediaplayer Endret 7. januar 2005 av runel Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Muligens et veldig dumt spørsmål, men har du prøvd å installere WMP på nytt? (Står ikke noe om det.) Lenke til kommentar
runel Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Muligens et veldig dumt spørsmål, men har du prøvd å installere WMP på nytt? (Står ikke noe om det.) Er ikke sikkert det var det dummeste spørsmål, prøver det nå, kommer med tilbakemelding om noen dager, da jeg har testet litt mer Endret 7. januar 2005 av runel Lenke til kommentar
runel Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Nå har jeg reinstallert Windows MediaPlayer, men til min store forbannelse er problemet fortsatt her... Noen flere tips/trix? Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Nå har jeg reinstallert Windows MediaPlayer, men til min store forbannelse er problemet fortsatt her... Noen flere tips/trix? Har du prøvd og nappe ut kortet og sette det i ett annet PCI spor? kansje det er på vei til og ta kvelden eller noe ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvilket operativsystem har du, forresten? Ser det er en del poster rundt omkring på forum der folk har problemer med lydkortet du har og XP. Og har du prøvd alternative drivere enn de du lasta ned? Artig med en tråd der bare ålinger diskuterer, forresten. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvilket operativsystem har du, forresten? Ser det er en del poster rundt omkring på forum der folk har problemer med lydkortet du har og XP. Og har du prøvd alternative drivere enn de du lasta ned? Artig med en tråd der bare ålinger diskuterer, forresten. Ålinger ja Men kan jo prøve en eldre driver versjon da.. har funket for meg en gang (kansje ikke helt den riktige veien og gå da.. men funker det så funker det ) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Her var det en som funka for en på et annet forum. Er du heldig, fungerer den for deg også. (Sett at du kjører Win2k da, som Håvard sa han trodde på MSN ) Lenke til kommentar
runel Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Kjører nok Windows XP... Skal prøve litt av tipsene... Endret 10. januar 2005 av runel Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kjører nok Windows XP... Skal prøve litt av tipsene... Fillern.. Nytt lydkort eller gammelt? Vist det er nytt (og det ikke skulle løse seg med ny driver, så kan du ringe support tlf for kortet (kansje di har noe vettugt og legge tilll.) Lenke til kommentar
runel Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Kjører nok Windows XP... Skal prøve litt av tipsene... Fillern.. Nytt lydkort eller gammelt? Vist det er nytt (og det ikke skulle løse seg med ny driver, så kan du ringe support tlf for kortet (kansje di har noe vettugt og legge tilll.) Er nok gammelt... HP Pavilion 750.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Litt avhengig av hvor god du er i engelsk, kan du lese om en annen med samme problem her. Det er ikke nødvendigvis det første svaret med de originale driverne som løser problemet hans, jeg ser det løser seg i siste post. Is the sound built into the motherboard or is it a separate sound card. If the latter, look at the sound card for a code in the form of ES#### or CT####. Creative made many different versions of this card and they don't all use the same drivers. If you do have the ES1371 or ES1373, the drivers you need are not on the Creative web site - you need the native windows drivers. Men nå kan det se ut som om problemet er litt avhengig av hovedkortet. Ikke sikkert dette gjelder for deg. Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tja... Dette KAN jo selvsagt skyldes drivere, noe jeg har stor grunn til å tro... Hvis ikke er det muligens kortet som står skjevt eller slotet som er på vei til å kubbe, slik som tidligere antydet. Men du kan jo sjekke om du i det hele tatt får opp noen lydenheter på Kontrollpanel. Lenke til kommentar
runel Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Tja... Dette KAN jo selvsagt skyldes drivere, noe jeg har stor grunn til å tro... Hvis ikke er det muligens kortet som står skjevt eller slotet som er på vei til å kubbe, slik som tidligere antydet. Men du kan jo sjekke om du i det hele tatt får opp noen lydenheter på Kontrollpanel. I kontrollpanel får jeg opp Creative Soundblaster PCI på egenskaper for Lyder og lydenheter Legger også ved printscreen av Lyder og lydenhet - maskinvare Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har du prøvd og fjerne lydkortet fra systemet? for så og ta det ut.. sette det helt nedi.. og instalere drivere på nytt.... ? prøv dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå