Coffie=JavaCode Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) IBM eller apple, de er dyrer men mye bedre kvalitetsmesig over hele planken. Batter, tastatur, skjerm, tilkoblingsmuligheter osv. Ops glemte det viktigste de er stille. Alle centrino har relativt lav W noe som fører til at det ikke TRENGS lydsterke vifter, men det spørs på løsningen fra produsenten. Endret 9. januar 2005 av Macfan Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Nettopp, bare prisen er lav nok, men det krever store kvanta og stor etterspørsel for å overleve dårlig rykte. Whitebox er på nippet/grensen. De har nok skjerpet seg kraftig den siste mnd. , hadde de ikke gjort det, ville Whitebox for vært ute av spillet innen 5-6 mnd eller blitt tvunget til navneskifte og sporadisk useriøst salg som alltid ville ligget i ettertid, noe de ikke ville tjent noe serlig på. De er ikke store nok til å overleve altfor mye dårlig kritikk, og de har fått veldig mye av det, så vi får se, de kan ikke holde på som de har gjort altfor lenge uten at det går en vei, nedover. De er faktisk ikke så rimelig lenger heller i forhold til andre steder på f.eks 1557 løsninger. Der er netshop rimeligere nå, og deretter psdata. Men, det finnes gullkorn i den store industrien også, eksempler på store produsenter, som samtidig satser på kvalitet og utmerket service-instilling. IBM er vel en av dem. Personlig har jeg lite sansen for IBM pga designet/utseendet, men uansett design har de stort sett alltid levert robust hardware gjennomsnittlig i forhold til de fleste andre megastore produsentene. Det er lov å drømme :at kanskje en dag, blir folk så lei og så flinke til å gjennomskue ethvert sales-pitch, at 99.99% av alle produsenter uansett produkt eller tjeneste, data, klær, hushold osv osv bli tvunget / nødt til å satse på det eneste sales-pitchen som ikke kan gjennomskues rett og slett fordi det ikke er noe å gjennomskue: ekte kvalitet. Je har noenganger ofte sittet og undret meg når jeg ser på f.eks TV. "filmen er sponset av XXXXX, XXXXX ... og XXXXXX" Det eneste jeg faktisk hører er: "filmen er sponset av irriterende sponsor nummer 1, irriterende sponsor nummer 2, ....irriterende 3 sekunders talepause.. og irriterende sponsor nummer 3!" Og da, tenker jeg "er jeg den eneste som plukker opp bare negative signaler her? den eneste som faktisk liker det og det merket MINDRE hvis jeg ser det i butikken, og kan finne på å ikke kjøpe det merked/produktet BARE på trass pga hvor ofte de har irritert meg?" Jeg mener, kommer det ikke til å snu en dag? og bli direkte upopulært å overmette publikum med reklame, i en så stor grad at sponsorer/produsenter til slutt skjønner at hvis de fortsetter sånn, så vil de til slutt skape så mange negative sublimentale assosiasjoner i folks underbevissthet ang deres merke/produkt at de vil TAPE markeds-andeler? Greit at amerikanerne har vært vant til det fra tidenes TV-morgen, de har alltid hatt reklame, alldri opplevd TV uten sponsorer og reklame, men europeere, nordmenn osv har en fortid / oppvekst hvor det var naturlig med TV UTEN reklame, og når det bare kommer årlig mere og mere av det, blir vi ikke bare mere og mere irritert da? Reklame/sales-pitch som belager seg på allt annet enn fakta/kvalitet, er jo ikke ekte argumenter, og er da egentig å si til sluttbrukere/consumere "hei, vi undervurderer din intelligens, vi tror du er dum nok til å la deg påvirke av vår kule reklame bare vi hamrer den inn i hodet ditt lenge nok." Jeg tror/håper at folk i storskala får nok til slutt og setter ned foten kraftig. TV/Underholdnings er nåtidens magi, kan få en person til å tenke lenge, eller gråte, eller le. Mens reklame er nåtidens ondskap, ute etter å hjernevaske folk grundig, misbruke den effekten mediet kan gi. Nå glemte jeg meg bort igjen, beklager, skal legge meg / overtrøtt og da klarer jeg ikke alltid å holde meg til original-emnet Karmacom Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Og Apple ja, jeg liker ikke de heller selvom jeg har brukt Mac OS /OSX i mange år selv (obs: bare personlig smaksak, ingenting fakta/hardware-diskusjon jeg ønsker å starte ang. PC vs Mac osv. Jeg er nøytral multimaskinvarebruker og synes det er mye bra i begge "verdenene" der og jeg hater Mac-fanatikere velså PC-fanatikere, skam dere data-rasister! ), Uavhengig av min personlige estetiske smaks-sak så leverer de somregel grundig gjennomgått hardware, og kvaliteten på deksler og utad robusthet er gjennomsnittlige bedre enn de fleste andre mega-store PC-produsentene. Fin design på utstyret sitt har de også. Karmacom Endret 9. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Nettopp, bare prisen er lav nok, men det krever store kvanta og stor etterspørsel for å overleve dårlig rykte. Whitebox er på nippet/grensen. De har nok skjerpet seg kraftig den siste mnd. , hadde de ikke gjort det, ville Whitebox for vært ute av spillet innen 5-6 mnd eller blitt tvunget til navneskifte og sporadisk useriøst salg som alltid ville ligget i ettertid, noe de ikke ville tjent noe serlig på. De er ikke store nok til å overleve altfor mye dårlig kritikk, og de har fått veldig mye av det, så vi får se, de kan ikke holde på som de har gjort altfor lenge uten at det går en vei, nedover. De er faktisk ikke så rimelig lenger heller i forhold til andre steder på f.eks 1557 løsninger. Der er netshop rimeligere nå, og deretter psdata. Mener faktisk å huske at Whitebox er en rebranding av ett tidligere mislykket forsøk på å selge billige bærbare maskiner... dvs hvertfall samme personene bak, mulig jeg er på tynn is her, men mener som sagt å huske at det var noe her. Husker heller ikke hva de het, bare at man berømmet dem for lave priser og at mange ble mer eller mindre svindlet da de gikk "konkurs". edit: litt søk i gamle tråder dukket topline og WinPad opp Endret 9. januar 2005 av kindings Lenke til kommentar
Madm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Dette med forhandlere som selger "utrolige" centrino-tilbud, er noe som alltid vil finnes. Er det ikke derfor mange av oss glor på diverse fora, sjekker forskjellige leverandører og produsenter for spesifikk komponent-innhold i en bærbar? Og vi liker det sant? Jeg synes det er bra at det finnes centrino-maskiner med støyende vifter, om dette får ned prisen litt selvfølgelig. Flere jeg kjenner vil ha en maskin som ser bra ut og funker bra, og er tynn. Om den bråker eller ikke er tydeligvis ikke så viktig (jeg liker stille maskiner, vannkjøling på bærbare anyone? vil ha!). Om de kan spare en hundrings på å kjøpe en "bråke"-centrino, så er det helt ok for meg:), og flott for dem, om de er fornøyd. Kjøper man en centrino-maskin fra "hobby"-netshopper og lignende, er det naturlig at man finner meget variert kvalitet og samtidig forskjellig støynivå på maskiner med omtrent samme specs. Det som er fint med Norge er at man kan "prøve" produkter i noen dager og sende dem tilbake om man ikke er fornøyd, dog med "hobby"-netshopper kan dette by på problemer:( Endret 9. januar 2005 av Madm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå