above Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei. Er dte noen som vet om programmer som kan remixe låter? Hvordan gjøre de pro folka egentlig dette? Takker for hjelp Mvh Ostebu Lenke til kommentar
e321 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Du må skaffe vokalen til sangen da... Og så lage trommer, bass osv oppå vokal tracket. Leter etter vokaler selv Endret 7. januar 2005 av e321 Lenke til kommentar
above Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Tror nok det er andre måter folk gjør det på.. Noen som har peiling`? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du maa faa tak i accapella av laata, hvis du kjoeper musikk paa vinyl saa foelger accapellan ofte med. Finnes ogsaa masse paa nettet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hvis du tenker på å remixe som i å forandre rytmen eller selve musikken i seg selv på en MP3/WAV-fil er det fullstendig umulig. Proffene som du sier det, har tilgang til råmaterialet i studio der alle instrumentene fortsatt er delt inn i hvert sitt spor. Når det mixes ned til CD blandes alle sporene sammen til ett spor, og det er dermed umulig å forandre på enkelte instrumenter i sangen. Det er ingen som lager en fet singel som sitter på gutterommet og "remixer" MP3-filer. Stort sett de som lager remixer på singlene til dancegrupper, jobber i studioet eller de blir laget av gruppa selv. Det finnes ingen måte å splitte opp ei lydfil til forskjellige instrumenter, nettopp fordi det er EI lydfil (altså en samling frekvenser) og det finnes ingen info i denne hva som er en synth og hva som er trommer. Vanlige folk gjør rett og slett ikke dette. Endret 8. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
above Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ok. Takker for fint svar! Da tror jeg at jeg glemmer dette! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Er det noen som vet hvor jeg kan finne "accapella"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå