Gå til innhold

Knuste LCD skjermen på Nokia 3210. ****....

Anbefalte innlegg

Topicen sier det meste. Mista den på et steingulv, og jeg fikk to digre sprekker i sjølvste LCDen. Når jeg kom hjem igjen skrudde jeg opp mobben, den ene skruen var rusta fast så jeg fant fram dremel multi og kappet av toppen på skruen, så fikk jeg dratt av hele innmaten. Røska av den jern spjelde rundt skjermen, og tok den ut. Nå trenger jeg bare en ny en. Noen som vet hvor jeg får kjøpt nye LCD skjermer? Har skaffi meg en 6150 allerede, men det er ikke ordbok skriving på den :sad:. Jeg skulle gjerne fått 3210n til å fyre igjen. Har hørt at man kan få kjøpt ny LCD med annen farge på.

Går det ann å bygge en flashe kabel selv? Har masse opphøgde LPT/COM kabler, som kan brukes. Er også villig til å ofre skrot telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke displayet henger sammen med plastdingsen med hull i som ligger under tastaturet spørs det om du ikke har røsket litt vel hardt.

En 3210 er da ikke noe å spare på uansett..??

P.S. Fargen i displayet har ikke noe med selve displayet å gjøre. Det er lysdiodene som avgjør dette. De sitter ved siden av displayet og tastatur og er forholdsvis små. Skal de byttes på det forholdsvis intens presisjonslogging til. Dioder får du kjøpt på bl.a. Elfa.se.

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-06-11 01:09 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Ein kan få kjøpt lcd-display til Nokia 3210 hos hammer.no under mobil/nokia 3210 utstyr.

Men,den koster 398 pr. 11.06.02.Så det spørs om det er vert det i forhold til å kjøpe ny mobil..

Elles så bør ein bruke spesial verktøy beregna for bruk til mobiltelefonar.

Det ein kan gjære er å få tak i ein "dele-mobil" dvs noen som har ein defekt Nokia 3210 som du kan få kjøpe for ein billig penge.

Når det gjelder lcd-display farge så har det som nemt over med lysdiodene.Det går ann å skifte ut lysdiodene med lysdiodar med anna farge men,ein bør da ha lit lodde erfaring.Elles så utfører hammer.no dette mot x-antall kroner.

Det går ann å lage flashing kabel sjølv..

(har ikkje sjema for det..)

Håper dette hjelper litt.

P.s har ikkje noko med hammer.no og gjære..

Lenke til kommentar

så en kar som hadde skifta lysdiodene i en 3210. Han gikk på elektronikk, så det kreves vel litt teknisk innsikt samt erfaring med lodding.

Resultatet var veldig kult da likevel, han hadde skiftet de med røde lysdioder som var mye kraftigere så telefonen lyste kraftig rødt (samt skjermen)

Det trakk litterann mere batteri men han mente det var verdt d

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 13:17, MrA| skrev:

har en ødelagt 3310 (hvem har ikke det?
:grin:
)

Jeg har ikke det. har to stykker som funker helt fint + det er to andre 3310'er i familien som funker fint.

totalt 4 3310'er som funker fint.

skjønner ikke alle som klager på at det er så mye feil med nokia. i familien min har vi hatt/har tilsammen 8 nokia telefoner, og ingen har vært noen problemer med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...