Colombus Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hei jeg har en Pentium M 1.4Gz hva d ville bli vis jeg hadde en pentium 4 feks? noen som vet d ? ##Emnefelt endret av moderator. Det vil alltid bli et bedre resultat hvis du skrive hele spørsmålet ditt i emnefeltet, og ikke stikkord. Bare "Pentium M 1.4" sier ingenting om hva du lurer på med denne CPU-en. enden## Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 yter vel det samme som en p4 2- 2,2 ghz.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) yter vel det samme som en p4 2- 2,2 ghz.. Ehh...nei! Ca. Pentium 4 2,7-3,2GHz. Det kommer veldig an på hvilken type applikasjon det er snakk om. Endret 7. januar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 1.4 skal vel slite med å hevde seg mot en 3GHz PIV i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Se på de to første diagrammene på denne siden. Det er appåtil en Celeron M. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg vil si at sebbern er nærmere enn deg endre. Du må nok svelge den der. Endret 7. januar 2005 av lodott Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hehe, så du Endre mener en pentium m 2,2 ghz yter tilnærma en p4 4.6-4,8 ghz? Virker litt usannynlig det du sier.. Pentium m er et råskinn, men ikke et overnaturlig råskinn.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg sier fra 2,7GHz til 3,2HGHz. Dvs at i enkelte tilfeller kan den yte likt med en P4 3,2GHz, i andre tilfeller kan den yte likt med P4 2,7GHz og i noen tilfeller noe midt i mellom. Penitum M og Pentium 4 yter veldig forskjellig i forskjellige applikasjonstyper. I noen passer arkitekturen til Penitum M veldig godt, mens Pentium 4's akritektur ikke er helt optimale, mens i andre tilfeller trives Pentium 4-arkitekturen vedlig godt, mens Pentium M sliter. BTW, det finnes foreløpig ingen Pentium M 2,2GHz, den kraftigste Pentium M'en pr. dags dato er på 2,1GHz. 2,2GHz'en skal så vidt jeg vet ha 533MHz FSB når den kommer. Endret 8. januar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 såvidt jeg har fått med meg er 2,5 Ghz Pentium 4 ikke så langt fra sannheten... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) såvidt jeg har fått med meg er 2,5 Ghz Pentium 4 ikke så langt fra sannheten... Som endre sier så varierer ytelsen ganske mye i takt med hvilke applikasjoner det er snakk om. Det er ganske vanskelig å si nøyaktig hva en Pentium M tilsvarer i P4. En Pentium M er nesten mere sammenlignbar med en A64, enn en P4. Personlig så vil jeg tro at 2.7GHz-3.2GHz er litt drøyt å sammenligne en P-M 1.4GHz med. Er enig med smeboe i at ytelsen ligger rundt 2.5GHz i sammenligning med P4 I testen endre linker til så kjøres A64 og P4 på bærebare spesifikasjoner dvs single channel, 333MHz RAM, så den er ikke representativ for hva en desktop platform klarer, men hva en P4 eller A64 bærbar klarer Endret 8. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 I testen endre linker til så kjøres A64 og P4 på bærebare spesifikasjoner dvs single channel, 333MHz RAM, så den er ikke representativ for hva en desktop platform klarer, men hva en P4 eller A64 bærbar klarer Ååå... La ikke merke til det. Glem alt jeg har sagt tidligere. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvorfor skal dere hele tiden sammenligne PM med P4? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvorfor skal dere hele tiden sammenligne PM med P4? Fordi PM har en arkitektur som er overlegen P4's med dagens teknologi, og fordi PM ville vært en mye bedre enn P4 om den fikk samme miljø å kose seg i. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvorfor skal dere hele tiden sammenligne PM med P4? Fordi ingenting gir oss mere glede! Vel det er jo spm om det så da svarer jeg etter beste evene. Og som endre sier så er PM en utrolig spennende cpu da den har enorm ytelse iforhold til varmeutvikling. Når det gjelder ytelse/MHz så er faktisk PM lettere å sammeligne med A64 enn med P4. Jeg personlig er utrolig spent på å se potensialet i Dothankjernen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå