Gå til innhold

Hvilken P4 kan jeg sammenlignemin PM 1.4 med?

Anbefalte innlegg

hei jeg har en Pentium M 1.4Gz hva d ville bli vis jeg hadde en pentium 4 feks? :p noen som vet d ? :)

##Emnefelt endret av moderator. Det vil alltid bli et bedre resultat hvis du skrive hele spørsmålet ditt i emnefeltet, og ikke stikkord.

Bare "Pentium M 1.4" sier ingenting om hva du lurer på med denne CPU-en.

enden##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier fra 2,7GHz til 3,2HGHz. Dvs at i enkelte tilfeller kan den yte likt med en P4 3,2GHz, i andre tilfeller kan den yte likt med P4 2,7GHz og i noen tilfeller noe midt i mellom.

Penitum M og Pentium 4 yter veldig forskjellig i forskjellige applikasjonstyper. I noen passer arkitekturen til Penitum M veldig godt, mens Pentium 4's akritektur ikke er helt optimale, mens i andre tilfeller trives Pentium 4-arkitekturen vedlig godt, mens Pentium M sliter.

BTW, det finnes foreløpig ingen Pentium M 2,2GHz, den kraftigste Pentium M'en pr. dags dato er på 2,1GHz. 2,2GHz'en skal så vidt jeg vet ha 533MHz FSB når den kommer.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
såvidt jeg har fått med meg er 2,5 Ghz Pentium 4 ikke så langt fra sannheten...

Som endre sier så varierer ytelsen ganske mye i takt med hvilke applikasjoner det er snakk om. Det er ganske vanskelig å si nøyaktig hva en Pentium M tilsvarer i P4. En Pentium M er nesten mere sammenlignbar med en A64, enn en P4.

Personlig så vil jeg tro at 2.7GHz-3.2GHz er litt drøyt å sammenligne en P-M 1.4GHz med. Er enig med smeboe i at ytelsen ligger rundt 2.5GHz i sammenligning med P4

I testen endre linker til så kjøres A64 og P4 på bærebare spesifikasjoner dvs single channel, 333MHz RAM, så den er ikke representativ for hva en desktop platform klarer, men hva en P4 eller A64 bærbar klarer

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
I testen endre linker til så kjøres A64 og P4 på bærebare spesifikasjoner dvs single channel, 333MHz RAM, så den er ikke representativ for hva en desktop platform klarer, men hva en P4 eller A64 bærbar klarer

Ååå... :blush:

La ikke merke til det. Glem alt jeg har sagt tidligere.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere hele tiden sammenligne PM med P4? :thumbdown:

Fordi ingenting gir oss mere glede! ;)

Vel det er jo spm om det så da svarer jeg etter beste evene.

Og som endre sier så er PM en utrolig spennende cpu da den har enorm ytelse iforhold til varmeutvikling. Når det gjelder ytelse/MHz så er faktisk PM lettere å sammeligne med A64 enn med P4.

Jeg personlig er utrolig spent på å se potensialet i Dothankjernen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...