Neil K-Essal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor diskuterer man hvordan man skal finansiere kringkastningsavgiften, istedenfor å presentere det åpenbare forslaget. Det ble kommentert tidligere at "såpass har vi råd til". Vel, jeg vil poengtere at vedkommende ikke snakket på mine vegne - uavhengig om jeg har råd eller ei ønsker jeg ikke å subsidiere NRK (de som mottar pengene, uansett hva det står på lisensregningen). Hvorfor har det seg slik at de TV-kanalene vi betaler mest for, faktisk er dårligst? Kanskje det er derfor man ikke får bestemme hvorvidt man ønsker tilbudet eller ikke? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor har det seg slik at de TV-kanalene jeg ikke betaler mest for, faktisk er dårligst? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvorfor har det seg slik at de TV-kanalene jeg ikke betaler mest for, faktisk er dårligst? Null konkurranse. Distrikspolitikk. Folkens, bare drit i å betale NRK lisens. Deres metoder er ukonstitusjonelle og ulovlige. Send dem et brev og si at TV'en er gått i stykker. De har ingen rett til å komme innenfor døra deres. Bare sørg for at de ikke kan se TV'en ifra døra eller vinduet om dere bor i enebolig eller rekkehus. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 § 6-4. Finansiering m.v. Virksomheten i Norsk rikskringkasting AS finansieres ved kringkastingsavgift, salgsinntekter m.v. Virksomheten kan ikke finansieres ved reklame i NRKs allmennkanaler. NRKs tekstfjernsyn regnes ikke som en del av allmennkanalene. Kongen kan i forskrift gi nærmere regler om reklame i NRKs tekstfjernsyn. Kringkastingsavgift fastsettes av Stortinget. Endret ved lover 2 feb 1996 nr. 6 (se dens II - i kraft 30 april 1996), 14 jan 2000 nr. 6 (i kraft 20 jan 2000 iflg. res. 14 jan 2000 nr. 31). dette betyr at det ikke har noe med om du ser på NRK eller ikke, bare at kringkastningsavgiften driver NRK. § 1-1. Definisjoner Med kringkasting menes utsending av tale, musikk, bilder og liknende med radiobølger eller over tråd, ment eller egnet til å mottas direkte og samtidig av allmennheten. legg spesielt merke til ordene over tråd. dette gjelder da TV-kort inne i en PC, siden dette kommer via "tråd"(kabel) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Funket bra å kaste lisensmannen på dør gitt. Har ikke hørt noe som helst fra karen så langt hvertfall. Kommer vel litt an på hvem du treffer på også... Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Kom en slik gjøk på døra hos meg også og spurte om jeg hadde TV. Jeg omtrent sparka'n på hue og ræva ut og ba ham pelle seg vekk fra eiendommen uten å gidde å svare ham en gang. Dette var for et par år siden, og har ikke sett snurten av hverken ham eller andre i samme ærende. Lenke til kommentar
way_up_north Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) morsomt å lese kor mye folk hater nrk som stjeler penger fra "oss" hardtarbeidende nordmenn. Har noen av dere tenkt på at tv2 faktisk bruker sendenettet som vi lisensbetalere har betalt for? utbygging av et nytt digitalt bakkenett vil bli hovedsaklig bli finansiert av lisensbetalere. rettferdig? skal tv2 tjener hundrevis av millioner uten å yte nevneverdig mye tilbake til oss lisensbetalere? tv2 betaler et proposjonelt meget lite beløp for å bruke sendenettet, dette beløpet består av litt direkte betaling til staten og noen norsk produserte barne og livsynsprogramer. samme gjelder kanal24, p4, osv. morsom regne oppgave: tv2 betaler ca 80 000 halv timen for å vise feks friends(og de andre store amerikanske seriene), tv2 tjener 2 kroner på hver person som ser reklamen etter friends, friends hadde vel en del hundre tusen seere. kor mye overskudd blir det? fra nrk får vi iallefall litt mindre reklame og supre programer som ut i vår hage, team antonsen, nytt på nytt, masse sport!! osv. som de sier i lille lørdag: kjør debatt! Endret 7. mars 2005 av way_up_north Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kjøp tvkort! Fremdeles avgiftspliktig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 morsomt å lese kor mye folk hater nrk som stjeler penger fra "oss" hardtarbeidende nordmenn. Har noen av dere tenkt på at tv2 faktisk bruker sendenettet som vi lisensbetalere har betalt for? utbygging av et nytt digitalt bakkenett vil bli hovedsaklig bli finansiert av lisensbetalere. rettferdig? skal tv2 tjener hundrevis av millioner uten å yte nevneverdig mye tilbake til oss lisensbetalere? tv2 betaler et proposjonelt meget lite beløp for å bruke sendenettet, dette beløpet består av litt direkte betaling til staten og noen norsk produserte barne og livsynsprogramer. samme gjelder kanal24, p4, osv. morsom regne oppgave: tv2 betaler ca 80 000 halv timen for å vise feks friends(og de andre store amerikanske seriene), tv2 tjener 2 kroner på hver person som ser reklamen etter friends, friends hadde vel en del hundre tusen seere. kor mye overskudd blir det? fra nrk får vi iallefall litt mindre reklame og supre programer som ut i vår hage, team antonsen, nytt på nytt, masse sport!! osv. som de sier i lille lørdag: kjør debatt! Jeg ser så og si ALDRI på NRK. TV2 er en mye bedre kanal i mine øyne. Uansett, det er ikke så mange som bruker antenne i dag. Man bruker parabol eller kabeltv. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ser så og si ALDRI på NRK. TV2 er en mye bedre kanal i mine øyne. Uansett, det er ikke så mange som bruker antenne i dag. Man bruker parabol eller kabeltv. som begge sendes over kabel eller radiobølger. som da er infeldt i loven om kringkastningsavgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå