Gå til innhold

Hva skjer om jeg nekter å betale NRK-avgiften ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ny tv du har? Om dei kjem og skal kontrolere så hiv tv'n etter dei. Sei du kun har brukt den til dataen din.

 

Så kjøper du deg prosjektor og eit tv kort, eventuelt dvb kort (digital video broadcast)

Eg har det slik!

 

Og bildet blir meget bra.

 

TV2%20Norge%20-%20February%2012%2001%2015%2018.jpg

 

Ser ingen grunn til og betale lisens.

Ser heller ikkje på NRK heller.

Lenke til kommentar
Er det ny tv du har? Om dei kjem og skal kontrolere så hiv tv'n etter dei. Sei du kun har brukt den til dataen din.

 

Så kjøper du deg prosjektor og eit tv kort, eventuelt dvb kort (digital video broadcast)

Eg har det slik!

 

Og bildet blir meget bra.

 

TV2%20Norge%20-%20February%2012%2001%2015%2018.jpg

 

Ser ingen grunn til og betale lisens.

Ser heller ikkje på NRK heller.

Det her ser jeg ikke helt poenget med, kun for å slippe å betale 2000 kroner. Det er mye dyrere å bruke prosjektor til å se på tv enn å betale 2000 kroner til NRK. Tenk på hvor mye man bruker på pærer til prosjektoren, pærene er ikke akkurat billige.

Lenke til kommentar

Om pærer er rimelige har vel ingenting med dette å gjøre. Forøvrig er ikke pærer alltid så dyre som folk tror. Pæra til min kostet 1800 sist jeg sjekka, så jeg kan kjøpe ei pære i året hvis jeg vil, og fortsatt ha råd til grandiosa hvis det er favoritten min.

 

Anyways, jeg leste ikke de reglene som var nevnt på førstesida, men meiner det er 1 tv pr husstand. Altså, hvis du leier kåken kan du drite i å betale.

Og, si at du har kjøpt tv'en til mora di, det er lov, og at det vil være urettferdig å betale dobbelt. Så får du brev i posten hvor de har registrert dette og ber deg registrere deg når den dag kommer... hvis den kommer :p

 

Og, det er bare i Men in Black at folk kan buse inn gjennom døra uten skjellig grunn. Hva en eventuell fryktskapende person fra nrk måtte finne på å gjøre utenfor døra di har lite å si i denne sammenheng. Flere som husker peilebilen ?? :D

Lenke til kommentar
Om pærer er rimelige har vel ingenting med dette å gjøre. Forøvrig er ikke pærer alltid så dyre som folk tror. Pæra til min kostet 1800 sist jeg sjekka, så jeg kan kjøpe ei pære i året hvis jeg vil, og fortsatt ha råd til grandiosa hvis det er favoritten min.

 

Anyways, jeg leste ikke de reglene som var nevnt på førstesida, men meiner det er 1 tv pr husstand. Altså, hvis du leier kåken kan du drite i å betale.

Og, si at du har kjøpt tv'en til mora di, det er lov, og at det vil være urettferdig å betale dobbelt. Så får du brev i posten hvor de har registrert dette og ber deg registrere deg når den dag kommer... hvis den kommer :p

 

Og, det er bare i Men in Black at folk kan buse inn gjennom døra uten skjellig grunn. Hva en eventuell fryktskapende person fra nrk måtte finne på å gjøre utenfor døra di har lite å si i denne sammenheng. Flere som husker peilebilen ?? :D

Men er man glad i å se på tv så tar det ikke mange ukene før pæren ryker og man blir nødt til å kjøpe ny. Og selvom pæren "bare" koster 1800 så blir det ganske dyrt hvis man skal kjøpe en ny hver måned. ca 19-20 tusen pr. år bare for å slippe å betale noe til NRK? Hehe

Lenke til kommentar
Anyways, jeg leste ikke de reglene som var nevnt på førstesida, men meiner det er 1 tv pr husstand. Altså, hvis du leier kåken kan du drite i å betale.

 

Stemmer ikke helt.

Jeg kjøpte min første TV i 1994 og da forlangte NRK lisens selv om jeg bodde hjemme, fordi jeg hadde hybel med eget bad og kjøkken.

Jeg solgte TVen min offisielt så da ble jeg kvitt lisensen i noen år.

 

Rett etter at jeg flyttet til Trondheim i 2003 så banka det en fyr på døra ca. ved dagsrevytid, og ja det var en mann som sjekka om folk hadde TV og betalt lisens.

Heldig for meg så hadde jeg det, men ble kontrolert forde jeg ikke hadde meldt flytting til NRK.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Slutt å syt! Dere har bare godt av å betale til kvalitets-kringkasting.

Ja, vi har bare godt av å betale 2000kroner til en kanal vi ikke ser på :no:

 

Tenk....

Hvor mye har du betalt i skatt for sykehusopphold du aldri har hatt? Eller vegavgifter for veger du aldri har kjørt på? Om du ser på NRK er irrelevant i denne sammenhengen, det er bestemt ved lov at en hver med TV skal betale lisens, akkurat som det er bestemt at alle skal betale skatt (selv om de ikke nødvendigvis får alt tilbake gjennom offentlige goder).

Lenke til kommentar
Slutt å syt! Dere har bare godt av å betale til kvalitets-kringkasting.

Ja, vi har bare godt av å betale 2000kroner til en kanal vi ikke ser på :no:

 

Tenk....

Hvor mye har du betalt i skatt for sykehusopphold du aldri har hatt? Eller vegavgifter for veger du aldri har kjørt på? Om du ser på NRK er irrelevant i denne sammenhengen, det er bestemt ved lov at en hver med TV skal betale lisens, akkurat som det er bestemt at alle skal betale skatt (selv om de ikke nødvendigvis får alt tilbake gjennom offentlige goder).

Ja, det er riktig at jeg ikke bruker alle vegene, eller alle sykehusene, men du skjønner vel det at det ikke kan sammenlignes??? Hadde NRK-lisensen gått til de andre norske tv-kanalene også, da kunne det sammenlignes, men ikke når jeg kun betaler penger til en tv kanal jeg aldri ser på!!! Det ville vært det samme som om jeg kun betalte penger til ETT sykehus oppi alta som jeg aldri bruker....

 

Forøvrig har jeg aldri betalt verken skatt eller lisensavgift, bor framdeles hjemme :tease:

 

edit: leif was here

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Slutt å syt! Dere har bare godt av å betale til kvalitets-kringkasting.

Ja, vi har bare godt av å betale 2000kroner til en kanal vi ikke ser på :no:

 

Tenk....

Hvor mye har du betalt i skatt for sykehusopphold du aldri har hatt? Eller vegavgifter for veger du aldri har kjørt på? Om du ser på NRK er irrelevant i denne sammenhengen, det er bestemt ved lov at en hver med TV skal betale lisens, akkurat som det er bestemt at alle skal betale skatt (selv om de ikke nødvendigvis får alt tilbake gjennom offentlige goder).

Tja, da synes jeg de kunne trekt det av på skatten til folk. Ikke komme og terrorisere folk på døren. 2000kr i året er mye for en student/lærling.

Lenke til kommentar

Uansett, det er bare å si til kontrolløren i døra at man ikke har TV.. kontrolløren har heller ingen myndighet til å komme innenfor døra di for å sjekke nærmere.

 

Har man ikke TV, så har man ikke TV... man skal ikke behøve å bevise dette.

 

Forresten må en slik lisenskontrollørjobb være noe av det absolutt kjipeste og laveste på rangstigen... helt nede på nivå med nidkjære parkeringsvakter og tyttebærpoliti... alle sammen bunnskrap som ikke helt nådde gjennom nåløyet til politiskolen.

Lenke til kommentar

Jeg betaler ikke lisensavgift, men har både TV, DVD-recorder som tar imot TV-signaler og en PC-skjerm som tar imot TV-signaler. Til alle som kommer på døra og spør, er det bare å si at man ikke har TV og at de ikke får komme inn. Men det skjer ikke ofte uansett.

 

Det går også an å vise fram det apparatet som er registrert på deg hos NRK ellerno. Vet om folk som har tatt ut TV-mottakeren, og deretter vist det fram. Bare å si man bruker det til dataskjerm, og at den ikke har mottaker.

 

Men det er også lov å låne en TV. Hvis TVen ikke tilhører deg, er det bare å si at du låner den hos eieren. Problemet er at du kun har lov til å låne den i 10 eller 14 dager.

 

 

Forøvrig: Man betaler kun lisensavgift på enheter som har som hovedformål å ta imot TV-signaler. Når du kjøper slike ting blir de registrert på deg. TV-kort til PC gjelder ikke.

Lenke til kommentar

Hehe, kom på noe nå...

 

Jeg kjenner en fyr som ser rimelig barsk ut, og når han er sur vil du ikke nærme deg ham en gang. Han hadde lite lyst til å betale lisens, så da NRK-mannen kom, skjedde dette:

 

NRK-mann: Hei, jeg er fra NRK. Har du TV?

Han: Nei.

NRK-mann: Ja vel, kan jeg få komme inn og se?

Han: Nei.

NRK-mann: Hva er lyden jeg hører da? (Fyren så på film, genialt! :thumbup:)

Han: Det tror jeg du vet.

NRK-mann: Så du har TV, altså... *Småhumrer*

Han: Nei, det er lyden av kraniet ditt som knekker.

 

Fyren tar to skritt mot NRK-mannen, han løper det han er god for, skriker at kompisen min er gal, og at han skal sende Politiet på ham. Dette er nå minst ett år siden, og han har fremdeles ikke hørt noe. Han har heller ikke betalt noe.

 

Heia NRK. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...