Gå til innhold

trenger hjelp til seatmap

Anbefalte innlegg

jeg holder på å lage et seatmap til en LAN, men trenger litt hjelp...Jeg søke litt rundt på forumet og fant frem til et script som leste fra en tekstfil og laget linker av forskjellige bokstaver, der hver link øker med 1 i verdi for hver bokstav. Dette er stort sett det jeg trenger, men jeg skulle gjerne ha fått til å lese av hvilken linje linken befinner seg på også slik at jeg kan sette radnr. i tilegg til setenr.

hvis dere ikke skjønner, ta en titt her

innholdet i .txt filen

######################
#--------------------#
#-ccccccc----ccccccc-#
#--------------------#
#-vvvvvvvvvvvvvvvvvv-#
#-ssssssssssssssssss-#
#-ssssssssssssssssss-#
#-ssssssssssssssssss-#
#--------------------#
########ddd###########

her er scriptet

<? 
$link = "reserver.php?b="; 
$fil_navn = "themap.txt";

$i = 1;

$c = 0; $s = 0; $v = 0;

$map = file($fil_navn);

foreach($map as $linje) {
$i = 1;
}

foreach($map as $line) {

for($i = 0; $i < strlen($line); $i++) {

switch($line{$i}) {

case 'c': echo "<a href='$link".++$c."'>c</a>"; break;
    case 's': echo "<a href='$link".++$s."'>s</a>"; break;
    case 'v': echo "<a href='$link".++$v."'>v</a>"; break;
    default:  echo $line{$i};

}

}

}

?>

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den koden der så ganske kjent ut..... lurer på om det er en gammel versjon av DEVEL du benytter.... Hvis du laster ned nyeste versjonen på SourceForge, så kan du se hvordan vi har løst det i nyere versjoner. (dette baserer seg nå på GD/PNG-bilde i stedenfor det gamle med tabeller, men prinsippet er fortsatt det samme.

Har et par kommentarer dog:

hvorfor kjører du $i = 1;

så ($map as $linje) $i = 1;

Før du endelig bruker den i for($i) -loopen....

En annenting er at det kan være en fordel å bruke X og Y-koordinater i bildet, da dette systemet ikke tar hensyn til endringer i kartet.

Lenke til kommentar

<?

$link = "reserver.php?b=";

$fil_navn = "themap.txt";

$i = 1;

$c = 0; $s = 0; $v = 0;

$map = file($fil_navn);

foreach($map as $linje) {

$i = 1;

}

$y = 1;

foreach($map as $line) {

for($i = 0; $i < strlen($line); $i++) {

switch($line{$i}) {

case 'c': echo "<a href='$link".++$c."'>c</a>"; break;

case 's': echo "<a href='$link".++$s."'>s</a>"; break;

case 'v': echo "<a href='$link".++$v."'>v</a>"; break;

default: echo $line{$i};

}

}

$y++;

}

?>

$y blir da y-aksen, og $i blir x-aksen. Å sette nummer på radene (og hoppe over rader uten noen plasser på) blir mye mer jobb, og blir en dårligere løsning...

Edit: ble ikke godkjent inni enn

, så da fjerna man [code] så du ser hva jeg har gjort lettere.
Endret av laaknor
Lenke til kommentar

Den seatmappen i osglobelan er kort fortalt slik jeg skreiv den for deg over. x og y akse på kartet, så er det enkelt å opprette flere plasser, eller utvide med flere rader/kolonner. Den koden som ligger ute offisielt nå, lager et .png-bilde og et imagemap for brukerne, men jeg har også kode for tabell-seatmap liggende (om du ikke har tilgang til php-gd på serveren).

Lenke til kommentar

hmmm...jeg liker ikke helt den java-versonen der navnet på deltakeren står dirkte på bordet. Finnes det ikke ferdiglagde versoner der det aktuelle bordet skifter farge når det bli opptatt? så kan man evt. trykke på det bordet for å se hvem som sitter der..

Lenke til kommentar
Er alle disse filene nødvendige for å få seatmapet til å funke?
  • room.ini
  • seat.php
  • seatformats.php
  • satmap.php
  • seatsel.php

Er ikke sikker selv. Har ikke programmert seat-systemet selv (bare deler av det), så jeg husker ikke koden utenat. Mye av det som ligger der kan nok flyttes over i andre filer. Fila som tegner opp kartet bør i hvertfall være i en egen fil, og jeg tenker nok den som lager imagemappet også er grei å ha i egen fil.

Lenke til kommentar

hmm...dette blir for drøyt....tror jeg må finne et annet scrpt. Nå har jeg redigert og inkludert 12 filer og gjort 2 forandringer i databasen min, men det virker som jeg fortsatt må gjøre omfattende endringer i struktureringen i databasen (altså skifte hele oppsettet, dermed også systemet..) for at det skal funke.... Vet du ikke av noen andre script som ikke er _så_ bundet til et allerede eksisterende system?

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Fikk mail fra en fyr fra Belgia for et par uker siden, han tok utgangspunkt i koden min, hentet ut seatmappet og integrerte det med phpBB (tror jeg det var; var i hvertfall et ferdig-forum), og i følge han var det ikke mange timene med jobb. Han sa jeg kunne få koden av ham hvis jeg var interessert, men har ikke fått det ennå.

Meninga med OSGlobeLAN er at det skal være enkelt ferdigsystem, som det er mulig å gjøre større endringer på designmessig, men er ikke akkurat laget for å være enkelt å hente ut enkeltdeler av koden.

Grunnen til at jeg begynte å lage dette var at det ikke fantes tilsvarende systemer på Nettet som var åpen kildekode. Jeg tror fortsatt ikke det finnes noe sånt system. Dersom du sender en mail til [email protected] og (på engelsk) forklarer hvordan du vil ha kun seatmappet, så kan det hende at vi kan få laget en enklere versjon med bare seatmappet for inkludering i andre script. Tørr ikke å love noe akkurat nå, siden hovedPCen min har tatt kvelden og laptoppen ikke er verdens beste å programmere på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tha_Zaynt: jeg skrev for en stund siden et slikt seatmap, du kan se det på Denne siden.. om du synes det passer kan du få kildekoden av meg.. scripte bruker mysql til å registrere personer...

koden er laget for at den skal være relativt enkel å endre så det burde gå fint..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...