PT Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Holder på med et lite galleri-script og sliter litt med å velge neste/forrige rad fra en mysql-tabell. En så-som-så løsning var å bruke et pagination-script og sette scriptet til å vise en rad om gangen. Problemet her blir imidlertid at jeg ikke kan lage skikkelige direktelenker til radene. Noen som har en god løsning? Endret 7. januar 2005 av PT Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 $currentimage = 1234; mysql_query("SELECT * FROM images WHERE ID < $currentimage ORDER BY ID DESC LIMIT 0,1"); Det du er på utkikk etter? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Var noe slikt jeg var ute etter, og det funket rimelig fint naar jeg skulle velge neste rad, men naar jeg vil velge forrige rad faar jeg bare foerste raden i tabellen som har id mindre enn $currentimage. Slik: Tabellen har tre rader med id 1, 2 og 3. $currentimage = 3; "SELECT id FROM tabell WHERE id > $currentimage LIMIT 1" returnerer rad nummer 1, ikke nummer to. Hvordan loese dette? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hva med å sortere i synkende rekkefølge? ORDER BY id DESC Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 hva med å sortere i synkende rekkefølge? ORDER BY id DESC Takker. Tenker det loeser problemet, saa jeg faar proeve naar jeg kommer tilbake til baaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå