mikis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Prøver å dele opp en stor fil på rundt 2 GB til mindre filer på rundt 50 MB hver. Har eksperimentert med blant annet: rar a v ...men uten hell. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Vist du bruker Win Rar så kan du gjøre det på følgende måte: Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Vist du bruker Win Rar så kan du gjøre det på følgende måte: Winrar er et Ms Windows gui for rar, du er på Linux/Unix delen av forumet Lenke til kommentar
mikis Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Takk for gode råd Problemet er bare det at jeg bruker GNU/Linux og at rar er kommando basert. Når jeg skal pakke på vanlig måte bruker jeg commandoen: rar a pakket_fil.rar stor_fil Jeg har funnet ut at man kan sette størrelsen på volumene med switchen v : v<size>[k,b] Create volumes with size=<size>*1000 [*1024, *1] Men hvordan jeg bruker den i rar kommandoen vet jeg ikke... Skal finne ut om jeg kan dele fila på andre måter. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Takk for gode råd Problemet er bare det at jeg bruker GNU/Linux og at rar er kommando basert. Når jeg skal pakke på vanlig måte bruker jeg commandoen: rar a pakket_fil.rar stor_fil Jeg har funnet ut at man kan sette størrelsen på volumene med switchen v : v<size>[k,b] Create volumes with size=<size>*1000 [*1024, *1] Men hvordan jeg bruker den i rar kommandoen vet jeg ikke... Skal finne ut om jeg kan dele fila på andre måter. Du kan jo prøve et GUI. Tror file-roller kan dele opp RAR-filer. Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 rar a -v51200k <arkiv.rar> <filer> Lenke til kommentar
mikis Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Ok, så det var ikke verre Takk skal du ha, drall Endret 7. januar 2005 av mikis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå