andesam Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Holder på å lage personlig hjemme side på skolen (mk gk). Trenger litt tilbakemeldinger på det jeg har laget til nå. Har bare brukt notepad og photoshop. Og husk, det er ikke så veldig høyt nivå på dette. Noen som kan forklare hvorfor tabelen med alle linken er så fucka i firefox? Det er visse "regler" i oppgaven som må følges, derfor er siden litt kjip.. med tanke på oppløsning og ikke noe iframes. link Endret 7. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Denne synes jeg det lukter veldig mye billige effekter av, som lett kan unngås. For det første ville fått mer ut av headeren, og droppet de overdrevne effektene på teksten i den. Kanskje bygge inn et bilde av noe i den? Plasseringen av teksten i den er heller ikke veldig spennende. Ser at hele siden din faktisk er et enkelt bilde, og lider av det er lagret i gif-formatet. Man ser det veldig tydelig nede til venstre i header. Til alt vil jeg heller anbefale at du bruker bakgrunnsfager og borders. Så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å bytte font. TNR tar seg som oftest dårlig ut på webben, det ser man et godt eksempel på her. Eksperimentèr med andre fonter som er mye brukt på web, og du vil garantert se en forbedring. Fargene er meget triste, få inn mer liv ved hjelp av minst en hovedfarge til i en annen fargetone enn resten. Du sendte meg tilbake til 1993, for å si det slik. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Takker for bra slakt Men jeg tror du legger lista litt før høyt. Ikke for å skryte, men denne siden er en av de bedre i klassen... Hvis det gir en liten indikasjon. Oppgaven ble lagt opp til at vi skulle sette inn bilde av siden som et bilde (background attribut i bodyen). Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Oppgaven ble lagt opp til at vi skulle sette inn bilde av siden som et bilde (background attribut i bodyen). Like greit å si at lærerne skal lære dere skikkelig hjemmesidesnekring. Dere er heldige som får drive med webdesign i det hele tatt. Går nå i VK1, og har ennå ikke sett noe til det. Mulig det blir et slikt amatørprosjekt på slutten av året. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) begynner ikke å nærme deg webdesign før høyskolen, til og med da er det nokså labert, med mindre man velger det senere som valgfag :S Edit: ontopic : ville lagt en border rundt det bildet, er litt brå avsluttning synes jeg :\ Endret 7. januar 2005 av orsus Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Går du også på media? Da er vel HTML pensum... ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Går du også på media? Da er vel HTML pensum... ? Tror ikke HTML er pensum her i gården nei. Har sittet inne på datarommet i hele år også, må være mulig å gå ut og ta noen bilder og lignende i ny og ne. Noen tips som inkluderer lærebøker: Les om fargelære (kontrast og mer) i Mediedesign 2.0 Typografi i Mediedesign 2.0 Der står det utfyllende om hva som gjør seg på trykk mot hva som gjør seg i digitale medier, og masse mer. Endret 7. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
neb Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) vi hadde web og grunnleggende HTML som pensum når jeg gikk GK og VK1 medier.. men det gikk ikke akkurat så mye i å skrive riktige (sematisk) koder. mer om hvordan man skal bygge opp sider og strukturere mapper osv + en del om farger, bilder og web gennerelt osv. Læreren vi hadde i web, hadde faktisk skikkelig peil på web, flash, PHP, mySQL, javascripting osv. men slurva seg igjennom skoleåret ved å lære oss hvordan man kan bruke tables og eldgamle/utgåtte koder.. Dritt skolesystem! Edit: gikk VK1 i fjor! Endret 7. januar 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Webrelatert skolesnakk kan man ta i webkafeen, i en av de eksisterende trådene om emnet, i en ny tråd eller i Jobb og utdanningsforumet, men ikke i en tråd som omhandler kritikk på en webside. Topic sier "Slakt siden min!", hold dere til det. Takk. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 men slurva seg igjennom skoleåret ved å lære oss hvordan man kan bruke tables og eldgamle/utgåtte koder.. Dritt skolesystem! Way of topic: Vet du var du gjør da? Du går opp til tavla og skriver CSS! Og så masrjerer du ut i protest. Hvis du tør. On-topic: Nei, dette ble feil bruk av PS, regner med at du har lagt til en effekt derfra? Kan jo være noe annet, da men. Uansett, dette minnet meg litt mer om 1996, enn 1993. Tips: Start med å skifte font, fjern alt av grafikk og gjør det enkelt med noen pene farger i forskjellige felt (men ikke feks dette color: red;). Er du helt på bærtur når det gjelder farger, ser jeg ikke noe galt i å gå til csszenngarden.com og få inspirasjon der. Det du har brukt er nitriste farger som ikke er behagelige å se på. Sjekk feks paradoxia.org, der[i/] finner du en med sans for passende og vakre farger! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Linken til ITavisen.no er linket feil. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Men det er ingen som kan forklare hvorfor tabelsene på linker siden er så rar? funker i IE. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ser ganske like ut i Opera og IE, vet ikke hvordan de ser ut i FireFox. Og gidder ikke sjekke kildekoden før jeg vet hvordan det ser ut i FireFox. Screenshot? Her går forresten tabellen litt under det som skulle være bunnlinja ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå