Winters Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hola. Jeg skal leie filmen idag, og jeg har sett en trailer, der sier de att den er inspirert av en sann historie. Hvordan er historien? Dette virker jo egentlig ganske spennende med en motorsag mann i texas Ikke gidd å kom med innlegg som f.eks "filmen suger, ikke se den" osv... Kom heller med inlegg om historien Mvh. Winters Lenke til kommentar
Döden Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvilken skal du se? Orginalen, oppfølgerene eller remaken? Remaken er skumlest mens orginalen er best. Historien går rett fram og er enkel å forstå som i slike filmer flest. Filmen er delvis basert på en sann karakter kalt Ed Gein. Han inspirerte også Hitchcock da han lagde Psycho. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Historien er forsåvidt enkel nok den. 4 ungdommer er på tur i et bondelands område og stopper på feil sted... Faktisk en veldig bra film. Nervepirrende. Så orginalen her i jul fra 1974 (om jeg ikke husker helt feil). Den var ihvertfall forferdelig mye dårligere enn denne nyinnspilte versjonen. Faktisk så er story'en noe annerledes i forhold til den gamle - for det bedre syntes nå jeg. Filmen er svært løst basert på en sann historie om massemord som aldri ble helt oppklart... 5/6. Kos deg! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Winters: Du vil at vi skal fortelle deg historien i filmen, rett før du skal se den? Er jo ikke gøy å se filmen når du vet hva som skjer! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Originalen: 5/6 Oppfølgeren: 3/6 Oppfølger nr 2: 2/6 Remake: 1/6 Remaken var rett og slett patetisk. Ikke skummel, bare TEIT TEIT TEIT!!!! ^^ Konklusjon: Se for guds skyld originalen! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Den er basert på en sann historie om Ed Gein... Han hadde ikke noe annet sosialt liv enn at han bodde hos mora si til han var 40. Så døde mora, og Ed gein blei en psykopat... Han gravde opp kvinner og lagde en maske av ansiktene deres og drepte flere mennesker! Han satt i stua si og spiste fra en delt hodeskalle!!! Endret 7. januar 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Originalen: 5/6Oppfølgeren: 3/6 Oppfølger nr 2: 2/6 Remake: 1/6 Remaken var rett og slett patetisk. Ikke skummel, bare TEIT TEIT TEIT!!!! ^^ Konklusjon: Se for guds skyld originalen! Hvordan hvet man hva som er hva? står det på dem eller ? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Orginalen er laget på en helt annen måte... Den er lagd som en snuff-film Dvs. At det er en som filmer det som om det skulle være ekte (med hjemmekamera o.l.) Sånn som blair witch project... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Basert er et hardt ord, synes det er utrolig lite felles bortsett fra det faktum at Leatherface OG Gein hadde maske. (Gein hadde en hel drakt) Filmer som Silence of The Lambs (Buffalo Bill <-> Ed Gein), Landscape Suicide og In the Light of the Moon tar opp historien til Ed Gein på en mye bedre måte. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Orginalen er laget på en helt annen måte...Den er lagd som en snuff-film Dvs. At det er en som filmer det som om det skulle være ekte (med hjemmekamera o.l.) Sånn som blair witch project... Hæ? Har vi sett samme film. Husk at filmen er gammel, kan ha noe med saken å gjøre. Den er IKKE filmet på "samme" måte som Blair Witch. Tenk heller Halloween og lignende tidlige slashere! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hmm er litt forvirret jeg så den DÅRLIGE versionen å der var det filmet i starten å på slutten me sånn camera(alså sånn at det skal se virkelig ut) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm, da refererer du nok til remaken. Om jeg ikke husker feil. (Så den kun en gang. Var nok den eneste i kinosalen som bannet i ren skuffelse under forestillingen.) Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm, da refererer du nok til remaken. Om jeg ikke husker feil. (Så den kun en gang. Var nok den eneste i kinosalen som bannet i ren skuffelse under forestillingen.) den var nokk lattelig dårlig,vil se den originale hvor finner jeg den ? får man leid den nå eller? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Den eneste gode grunnen til å se remaken er Jessica Biel. Originalen er ett mesterverk! En av mine absolutte yndlingsfilmer, uansett sjanger. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm, da refererer du nok til remaken. Om jeg ikke husker feil. (Så den kun en gang. Var nok den eneste i kinosalen som bannet i ren skuffelse under forestillingen.) den var nokk lattelig dårlig,vil se den originale hvor finner jeg den ? får man leid den nå eller? Bør ikke være så vanskelig å få tak i den - i allefall som kjøpefilm. Jeg plukket opp SE-versjonen for en drøy hundrelapp. Husker ikke hvor tho'. Tror det var Spaceworld. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) -Director Tobe Hooper claims to have got the idea for the film while standing in the hardware section of a crowded store. While thinking of a way to get out through the crowd, he spotted the chainsaws. Det irriterer meg spesielt når folk som har sett remaken, faktisk tror at de 'dokumentar' klippene var virkelige. Det er slike folk som ikke vet at det fins en orginal film. Og slike folk har bare sett The Ring, og vil ikke se Ringu, fordi den er 'Kinesisk'. "DEN ER JAPANSK!" Endret 8. januar 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg har sett orginalen og remaken. Men jeg synes at remaken var litt skummlere, men orginalen var helt syk. Skal ikke fortelle mye om det, for de som ikke har sett den Edit: Orginalen var litt bedre enn remaken. Endret 8. januar 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Synes remaken var syk jeg. Skal ikke se den noen flere ganger, og jeg skal heller ikke se originalen. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Likte ikke at i remaken var Leatherface blitt så ond fordi han ble mobbet som liten... I originalen er han bare en kaldblodig morder. Også skuffet over at de ikke tok med noe kannibalisme...ble vel for kontroversielt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Likte ikke at i remaken var Leatherface blitt så ond fordi han ble mobbet som liten... I originalen er han bare en kaldblodig morder. Også skuffet over at de ikke tok med noe kannibalisme...ble vel for kontroversielt. Vet, Friday the 13th-RIPOFF!!! PS: hahahaha, for en smiley! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå