kennedyairport Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 jeg prøver igjen. kan noen hjelpe meg med åssen jeg kobler meg opp med pppoe i linux Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei du For å koble opp min ADSL linje fra Telenor bruker jeg ett fint lite program som heter rp-pppoe. http://freshmeat.net/projects/rp-pppoe/?topic_id=150 Lettfattelig og greit å sette opp. Mvh Tom Erik Hattrem [ Denne Melding var redigert av: tom^ på 2002-06-10 23:16 ] Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 denne funker for redhat 7.3 også ? i 7.3 så må man inn i x for man blir automatisk logget inn , skal jeg starte bash og skrive rpm -i rp-pppoe-3.4-1.i386 og trykke enter ? takk for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Man MÅ ikke automatisk inn i X nei. Det settes opp ved innstalasjonen. (om man vil logge inn i X eller shell) Bruker selv RedHat 7.3. Rp-pppoe funker helt fint. Bare å fyre RPM'en så får du instrukser underveis om hva du trenger å gjøre . :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 men kommandoen jeg skrev er det den jeg skal bruke rpm -i rp-pppoe-3.4-1.i386 <------- jeg må nemlig inn i x for når jeg kommer til login screen og skriver root så logger den seg automatisk inn i x går det an å fikse det ? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Prøv med rpm -ivh <pakkenavn> Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 ok så da blir det: rpm -ivh rpm -i rp-pppoe-3.4-1.i386 jeg gleder meg til å gå online med linux ) Lenke til kommentar
t_man Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei ! ----- Installing using RPM If you downloaded the RPM file, type: # If you don't want the GUI: rpm -Uvh rp-pppoe-3.4-1.i386.rpm /usr/sbin/adsl-setup # If you do want the GUI rpm -Uvh rp-pppoe-3.4-1.i386.rpm rp-pppoe-gui-3.4-1.i386.rpm /usr/bin/tkpppoe ----- fra: http://www.roaringpenguin.com/pppoe/#inst Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Du bør forøvrig ikke starte X som root. Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 den gjør det automatisk noen som vet åssen jeg fikser det Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 vet du åssen jeg fikser lyden. for når jeg kjørte sndconfig så sa den at jeg måtte stille inn noe i bios for å få det til å funke, husker ikke hva ? den sa at jeg hadde disablet kortet og måtte enable i bios. jeg vet at lydkortet er aktivert i bios så er det noe jeg må stille på i linux takk for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
tet Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 bruker mandrake 8.2 som server og brannvegg for min adsl oppkopling - valgte å installere mandrake med network wizard - det var da bare å følge wizarden og min adsl oppkopling er oppe og kjører automatisk etter oppstart - brukte deretter wizard for å sette opp samba nettverk - kopla det hele til en ruter - nappa ut tastatur og skjerm fra min linux server som siden (2uker ) har stått på sammenhengende tet Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Til alle som lurer. /etc/inittab velg default init level 3 for ikke-grafisk login. Forøverig tror jeg fortsatt ADSL/RP-PPPOE howtoen min ligger på http://lyngstol.cjb.net/kristian/DOKS/xDSL.html . For lyd-problemene: les det jeg skrev i den tråden du lagde for det... Og til CTRL-ALT-F2 mannen: X legger seg på første ledige tty. Dette betyr vanligvis TTY7. Derfor kan du likegjerne bruke ctrl-alt-f2... (i tilfelle du ikke viste det :=)... Forøverig er grafisk login no bøg :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå