Gå til innhold

Cerwin Vega V-12F


Anbefalte innlegg

No offense, men det CV kan er høg bass, det låter ikkje pent ellres IMO. Og om du skal skru ned bassen, så er egentelig poenget med CV borte.

 

Er enig med Peterman her. Et par brukte 8008 gir mykje for pengane, og leverer trøkk i bøtter og spann til både rock, metal og film.

De som sier at cv er laga for bass har ikke peiling, cv er laget for å spille høyt, å da trenger man en bass som kan følge etter. Det å ha muligheten til å skru ekstra opp er jo kjekt. Men når man ikke vil ha det så er det jo bare å slå av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg cv i sommer og liker dem enda ;)

MEN. Jeg har clsc 15 og den låt mye bedre enn den v serien jeg hørte på, serlig ved høyt pådrag! Må også si at jeg overdimisjonerte litt med 15toms bass, kan fort bli litt bromming i lite rom ved lange toner (hva kaller dere det?) Bruker det mest på et ca 17 kvadrat stort rom og det er litt på kanten. tipper de clsc10 er bedre enn v12, blir det for lite bass så kan du jo invistere i en 12/15tom sub fra cv med tiden..

Hørt mye bra om dali consept serien! Ikke hørt dem selv!

Lenke til kommentar

Hvis du liker dunk, dunk musikk og trance så vil jeg anbefale deg cw. De spiller øredøvende høyt og med en bass som slår deg hardt i brøstkassa. Jeg var på hifiklubben her om dagen og kjøpte meg nytt anlegg, det første jeg hørte på var cerwin vega. Satte først på noe rock og må si jeg ble fryktelig skuffet. var umulig å høre noenting, hørte omtrent bare brumming. Diskanten og mellomtonen er rett og slett elendig på cv. Som fyren på hifiklubben sa: vi selger cv til russebiler, noe som ikke er så rart. Når du er russ og drita full driter du som regel i hvordan lydkvaliteten er bare det er høyt og med mye bass.

 

Jeg vil derfor på det sterkeste advare deg mot cv og særlig til din musikk som er metal. Du sa du var litt kresen på høytalere så da tror jeg du burde begynne å se deg rundt etter andre alternativer. Jeg hadde dali 8008 og CERWIN-VEGA CLSC-12 på ønskelista før jeg hadde hørt noen av dem.

 

Jeg endte opp med nad c372 og et par b&w dm603 s3, er meget fornøyd disse høytalerne de gjør jobben uansett hvilken musikk jeg hører på. jeg likte ikke lyden til dali høytalerne, b&w dm603 s3 høytalerne har et krystallklart lydbilde og med en perfekt kompakt bass som passer utmerket til metal og rock.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...