Gå til innhold

Cerwin Vega V-12F


Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg skal kjøpe disse høytalerne. Jeg hører for det meste på metal (se profil for band), vil disse høytalerne da være et naturlig valg? Vil ha litt bass. Er disse høytalerne magnetisk skjermet? Fra Cerwin-Vega's hjemmeside:

 

Ferrofluid and PTC protection

Betyr det magnetis skjermet?

 

Har en forsterker som kanskje ikke er kraftig nok til å få ut alt potensiale av disse høytalerne, men jeg kommer nok til å kjøpe en ny om ikke så veldig lenge.

Kan også nevne at de skal stå i et temmelig lite tom, 3x5 meter eller noe sånn.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altså noen ganske gode høytalere? Hvis jeg skulle finne på å høre på noe annen musikk (noe jeg egentlig tviler på) så kjøper jeg meg heller bare noen nye høytalere da, de koster jo bare 3000kr. Og det er også de første høytalerne jeg kjøpe (sier ikke at det må være disse), så jeg kommer nok til å kjøpe noen nye om noen år.

Lenke til kommentar

No offense, men det CV kan er høg bass, det låter ikkje pent ellres IMO. Og om du skal skru ned bassen, så er egentelig poenget med CV borte.

 

Er enig med Peterman her. Et par brukte 8008 gir mykje for pengane, og leverer trøkk i bøtter og spann til både rock, metal og film.

Lenke til kommentar

Helt enig med Satrucci. Hør på de selv. Liker du lyden kjøper du de. Det er jo du selv som skal bruke dem. Er jo ikke viktig hva andre syns. Men et lite varsko vil jeg legge fram. Mange blir veldig lei lyden av CW etter en liten stund. Hør gjerne på andre høyttalere også, før du bestemmer deg...

Lenke til kommentar

Skulle nesten bare mangle at de spiller bedre når de koster meg. Kanskje jeg skal satse på Classic serien og den med 1 10" bass element, slik at det klarer å følge skikkelig med på de raske slagene.

 

Uansett så får jeg vel finne et sted hvor jeg kan få hørt på de forskjellige høytalerne før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...