andesam Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Lurer litt på om jeg skal kjøpe disse høytalerne. Jeg hører for det meste på metal (se profil for band), vil disse høytalerne da være et naturlig valg? Vil ha litt bass. Er disse høytalerne magnetisk skjermet? Fra Cerwin-Vega's hjemmeside: Ferrofluid and PTC protection Betyr det magnetis skjermet? Har en forsterker som kanskje ikke er kraftig nok til å få ut alt potensiale av disse høytalerne, men jeg kommer nok til å kjøpe en ny om ikke så veldig lenge. Kan også nevne at de skal stå i et temmelig lite tom, 3x5 meter eller noe sånn. Endret 7. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) De høyttalerne ser ikke ut til å være magnetisk skjermet. Det står: Video Shelding:NO. Ferrofluid and PTC protection,har med diskantens oppbyggning og overbelastningssikring å gjøre. Endret 7. januar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du bør også tenke på B&W eller Klipsch, selv om det er rock du hører på.. CW kan bli litt ensporet, så hvis du plutselig en dag om noen år skulle finne på å høre på noe annet så har du ett mer fleksibelt anlegg om du kjøper skikkelige høyttalere. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Det er altså noen ganske gode høytalere? Hvis jeg skulle finne på å høre på noe annen musikk (noe jeg egentlig tviler på) så kjøper jeg meg heller bare noen nye høytalere da, de koster jo bare 3000kr. Og det er også de første høytalerne jeg kjøpe (sier ikke at det må være disse), så jeg kommer nok til å kjøpe noen nye om noen år. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har de høytalerne, og er veldig fornøyd, Hadde en nad t743 reciever som dreiv dem helt greit. Huset skrek nå når supa dupah fly båttnet bassene. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) CV er jævla artig i 2 veker, så dabber det av. Du får vel neppe et klipsch- eller B&W-par til 3k, men det er verdt å høyre på andre ting òg før du kjøper. Endret 7. januar 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Enig med Satrucci_, CV er gøy en liten stund. Vurdert å kjøpe brukt? Dali 8008, en mye bedre høyttaler til litt over 3000 på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=2&Catg=11961 Endret 8. januar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Cv er gøy lenge. Til å se film er de helt råe, og til dere cv hatere. DET GÅR ANT Å SKRU NED BASSEN FFS! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 No offense, men det CV kan er høg bass, det låter ikkje pent ellres IMO. Og om du skal skru ned bassen, så er egentelig poenget med CV borte. Er enig med Peterman her. Et par brukte 8008 gir mykje for pengane, og leverer trøkk i bøtter og spann til både rock, metal og film. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 takker for svar. Jeg er ikke så veldig kresen når det gjelder høytalere. Så hvis CV høytalerne låter sånn helt ok så tror jeg at jeg satser på de. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Men høyr på 8008 først. Eg lovar deg at du ikkje kjem til å angre. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Men de høytalerne er jo i en helt annen prisklasse. Er heller ikke så interessert i å kjøpe brukt. Kanskje jeg heller kjøper noe slikt om et par-tre år. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Men de høytalerne er jo i en helt annen prisklasse. Er heller ikke så interessert i å kjøpe brukt. Kanskje jeg heller kjøper noe slikt om et par-tre år. Kjøper du et par pent brukte høyttalere,så får du mye mer for pengene enn om du kjøper nye. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Men det er bare det at man vet ikke om man får tak i et par pent brukte høytalere eller ikke. Har litt fobi mot å kjøpe brukt... Men gir disse høytalerne (CV v12) grei lyd, er har ikke noen spessielt opptrente hifi ører. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Høyr på dei før du kjøper. Om du liker lyden, så kjøper du. Om ikkje, så lar du vere. Alle har nok forskjellig smak. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Enig med Satrucci_, CV er gøy en liten stund. Vurdert å kjøpe brukt? Dali 8008, en mye bedre høyttaler til litt over 3000 på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=2&Catg=11961 Dali 8008 er herlige høytalere. Gir mye og bra bass, men samtidig skikkelig kvalitet på lyden. Kan anbefale disse. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Helt enig med Satrucci. Hør på de selv. Liker du lyden kjøper du de. Det er jo du selv som skal bruke dem. Er jo ikke viktig hva andre syns. Men et lite varsko vil jeg legge fram. Mange blir veldig lei lyden av CW etter en liten stund. Hør gjerne på andre høyttalere også, før du bestemmer deg... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvis du vurderer V-12F, så ta en titt på CLSC modellene fra Cerwin Vega. De låter mye renere og fyldigere bass. Har dem selv (se signatur) Men for all del, hør før du kjøper! Så får du et innblikk i åssen de spiller... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Må si meg enig med Alderon. Classic serien spiller endel bedre enn den billige V-serien til CV. Blant annet mindre kabinettresonanser ved høyt volum. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Skulle nesten bare mangle at de spiller bedre når de koster meg. Kanskje jeg skal satse på Classic serien og den med 1 10" bass element, slik at det klarer å følge skikkelig med på de raske slagene. Uansett så får jeg vel finne et sted hvor jeg kan få hørt på de forskjellige høytalerne før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå