Bjørnar_88 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Finnes det et program for å finne det svakeste leddet i en PC? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du kan egentlig bare si hvilke komponenter du har her så finner vi fort ut hva du bør bytte Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jepp, ganske lett å finne det svakeste leddet egentlig Post specs ! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Personlig har jeg omtrent bare hatt problemer med harddisker. Ett hovedkort har vært teit, men i løpet av årene har 10-12 harddisker vandret heden. Endret 7. januar 2005 av psilocybe Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Eh, jeg tror du muligens misforsto "det svakeste leddet", psilocybe. Jeg tror nok han mener den komponenten som er flaskehalsen for ytelsen. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Personlig har jeg omtrent bare hatt problemer med harddisker. Ett hovedkort har vært teit, men i løpet av årene har 10-12 harddisker vandret heden. Er vel også harddisken som er det tregeste komponenten i en pc.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det svakeste leddet i en pc er internbussen som håndterer trafikken mellom pci/agp-kortene og cpuen. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Det svakeste leddet er jo den komponenten som gir den høyeste ytelsesøkningen ved utbytting. Ikke kom her og si at ved å bytte ut HK til et med mer raskere interbuss øker ytelsen mer enn ved å f.eks. kjøpe nytt grafikkort. Endret 7. januar 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er faktisk en grunn til at de lagde en egen AGP bus, og at de nå har kommet med PCI express. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, men dagens PCI-e-kort er ikke mye raskere enn AGP-kortene, er de vel? Jeg forstår poenget ditt, men Bjørnar_88 er vel ute etter de enkleste endringene som øker ytelsen mest. Lenke til kommentar
bramat Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kan vel ikke kalle gfx det svakeste leddet i en pc nå til dags. Dessuten blir jo alt ganske relativt når spørsmålet dreier seg om det svakeste leddet i trådstarters pc, og ikke i dagens ypperste datamaskin. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Vel, jeg tenkte på en gjennomsnittlig PC. Den gjennomsnittlige PC vil nok ha mest nytte av en skjermkort-oppdatering. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke snakk om korthastigheter men buss hastigheter. AGP kan overføre ca. 2,1gb pr/sekund mens pci express kan overføre nesten det dobbelte med sine 4gb. Så jeg mener fremdeles at jeg ikke er så helt på jordet her. Lenke til kommentar
neb Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 i Aida32 vil du vel få beskjed om du f.eks. har for lite RAM osv. men vet ikke om dette programmet nevner noen andre komponenter.. Gi oss specs, så kan vi si hva som er flaskehalsen! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke snakk om korthastigheter men buss hastigheter. AGP kan overføre ca. 2,1gb pr/sekund mens pci express kan overføre nesten det dobbelte med sine 4gb.Så jeg mener fremdeles at jeg ikke er så helt på jordet her. Ah, jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. Ja, et PCI-e-kort kan overføre mer data, men siden grafikkortene i liten grad har mulighet til å benytte seg av dette er AGP-kortene omtrent like raske (hvor rask betyr antall FPS) som PCI-e-kortene. Get it? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke snakk om korthastigheter men buss hastigheter. AGP kan overføre ca. 2,1gb pr/sekund mens pci express kan overføre nesten det dobbelte med sine 4gb.Så jeg mener fremdeles at jeg ikke er så helt på jordet her. Ah, jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. Ja, et PCI-e-kort kan overføre mer data, men siden grafikkortene i liten grad har mulighet til å benytte seg av dette er AGP-kortene omtrent like raske (hvor rask betyr antall FPS) som PCI-e-kortene. Get it? Ja, det er på en måte riktig, men med pci-express kan du dra nytte av 2 grafikkort pga av den økede båndbredden. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Ja, om man satser på SLI-oppsett med to kort så går det jo helt vilt. ATis nye X850 XT PE er faktisk ikke så alt for langt etter i de fleste spill ( http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html ), så prismessig kan det lønne seg å velge et X850 XT PE PCI-e i stedet for to 6800 Ultra i SLI-oppsett. (Spørs hvilke priser X850 XT PE vil ha da, men 2 6800 Ultra koster jo flesk) Endret 7. januar 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, om man satser på SLI-oppsett med to kort så går det jo helt vilt. ATis nye X850 XT PE er faktisk ikke så alt for langt etter i de fleste spill ( http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html ), så prismessig kan det lønne seg å velge et X850 XT PE PCI-e i stedet for to 6800 Ultra i SLI-oppsett. (Spørs hvilke priser X850 XT PE vil ha da, men 2 6800 Ultra koster jo flesk) Ja, men da er vi jo enig da. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dere tenker for vanskelig... En cd/dvd-rom/brenner er jo definitift den tregeste enheten i en pc pr. dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå