Bitesizedmoose Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei, har nå fått rensket pc'en min for det meste av spywaren jeg hadde. Måtte bruke både Spybot og Ad-Aware pro. Men jeg lurer på en ting; hvordan finne ut hvilket program som dro med seg spyware inn på pc'en. Jeg hadde et svare strev med å bli kvitt IstBar (istsvc.exe, tror jeg det var), hvordan forhindrer jeg fremtidige installasjoner av f.eks. IstBar? Forresten fant jeg et program for fjerning av IstBar, men det virket ikke. Sikkert fordi jeg kjørte Spybot/Ad-Aware først. Har begynt å bruke Firefox for å minske sjansen for infeksjon fra browser, men jeg liker jo gratisprogrammer/shareware og der kan det være mye dritt. (er det fra browser eller programmer det meste kommer?) Noen som kan hjelpe? Plis Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (er det fra browser eller programmer det meste kommer?) Jeg kan iallefall svare deg på dette. De aller, aller fleste spyware-programmer kommer fra programmer du laster ned i god tro om at de er "rene". Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg er i den tro om at det er filesharingsprogrammene som er den største syndebukken! Skulle nesten hatt en egen maskin til slikt bruk! Og så bare overført filene man trengte til sin superpc som da ville vært helt fri for spyware! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg er i den tro om at det er filesharingsprogrammene som er den største syndebukken! Skulle nesten hatt en egen maskin til slikt bruk! Og så bare overført filene man trengte til sin superpc som da ville vært helt fri for spyware! ja det er vel umulig å ha en 100% spyware og reklame fri pc. Finnes jo mange sikkerhetshull i iExplorer når du surfer. F.eks. messenger PLUS! er jo spyware. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) ja det er vel umulig å ha en 100% spyware og reklame fri pc. Da er vel jeg umulig da. Finnes jo mange sikkerhetshull i iExplorer når du surfer. Det er det man har Firefox til. F.eks. messenger PLUS! er jo spyware. Dette kan du huke av under installasjonen. Endret 9. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg er i den tro om at det er filesharingsprogrammene som er den største syndebukken! Skulle nesten hatt en egen maskin til slikt bruk! Og så bare overført filene man trengte til sin superpc som da ville vært helt fri for spyware! ja det er vel umulig å ha en 100% spyware og reklame fri pc. Finnes jo mange sikkerhetshull i iExplorer når du surfer. F.eks. messenger PLUS! er jo spyware. jeg har en 100% spyware fri pc Er veldig nøye på sånt. Hvorfor bruke Internett explorer med sikkerhetshull når man har Opera?? (vet det er noen som vil reagere nå)! Lenke til kommentar
Bitesizedmoose Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Det ser ikke ut til at det er mulig å finne ut HVOR spywaren kommer fra (hvilket program). Er det endelig konklusjon? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det ser ikke ut til at det er mulig å finne ut HVOR spywaren kommer fra (hvilket program). Er det endelig konklusjon? Lenke til kommentar
dbmann Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vil gjerne fått fjernet denne istsvc.exe, da den er på min maskin Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg søkte akkurat for virus på pcen og fant masse virus i cachen på Opera. Så Opera hjelper ikke mye mot slikt, men er Firefox bedre?? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vil gjerne fått fjernet denne istsvc.exe, da den er på min maskin Noen som vet hvordan? Lag en egen post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå