Gå til innhold

intel eller sis basert hk


Boralis

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-06-12 19:03, Dollar skrev:

Fikk at Abit BG7 i845g kort idag (kosta 1450kr), det hadde PC2700 støtte i BIOS.


Jeg ble iallfall svært fornøyd med det - 6 kanals lyd med digitalutganger og en Abit badeball :smile:



 

Hvordan er lydkvaliteten på den innebygde lydkontrolleren? Ser at det har samme lydkontroller som Epoxkortet, så jeg er litt interessert i om det er bedre enn Soundblaster Live! lydkortet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Live Platinium selv - så det var bare se-men-ikke-røre men det hadde en Realtek chip så jeg og flusst av i/o porter (eget kort som monteres bak sammen med PCI/AGP) som hadde ekstra lydportet og USB-portet.

 

Ellers likte jeg det svært godt - kortet funka som en drøm (PC2700 stilte den til selv uten at jeg gjorde noe).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk flest sier at SiS chipset er så dårlige. Jeg har ikke så lang erfaring med dette chipsettet, pleide de å ha en høy feilrate eller noe ? (ala VIA mener jeg...*skrekk*)

 

Angående DDR 333, så var det en stor hovedkort test for noen måneder tilbake på Toms Hardware. De testa 10 forskjellige hovedkort, og MSI 645-Ultra med SiS 645 chipsettet (som forøvrig er DØNN stabilt), banka Asus, Abit, Soyo, Iwill, Epox, og gudene vet hva ned i støvlene gjennom en rekke tester.

 

Dette er riktignok en "generasjon" tilbake (selv om det bare er snakk om et par måneder). Siden det har SiS kommet med 645DX, etc etc.

Lenke til kommentar

Byggern: jeg har ikke testet noe som helst på kortet enda - er ikke jeg som skal ha det og skjermkortet er forsinket der står ellers en P4 2.26GHz på det sammen med 2 x 512MB PC2700 CL2.5 minne.

 

Uten AGP kort er ytelsen ødelagt siden det intregrerte skjermkortet ødelegger minneytelsen (det trekker av systeminnet).

 

I845G/PC2700 er ganske mye kjappere enn SiS645DX/PC2700 hvis det var det du tenkte på så resultatene blir noe fedte :smile:

 

 

Tester systemet og overklokking til helga - muligens kommer det en review av hovedkortet også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 11:13, Dollar skrev:


I845G/PC2700 er ganske mye kjappere enn SiS645DX/PC2700 hvis det var det du tenkte på så resultatene blir noe fedte :smile:



 

Jeg er klar over at I845G i kombinasjon med PC2700 minne er noe raskere enn SIS645DX med samme rammen. Jeg ville bare vite hvor mye.

 

Jeg vil tippe resultatet med I845G/PC2700 havner ca. midt mellom SIS645DX/PC2700 og SIS645DX/PC3200. Det vil altså si i størrelsesorden 2.6-2.7GB/s i Sisoft sandra.

 

Har du ikke et AGP kort liggenes slik at du kan teste dette? (Kanskje du vil spare resultatene til reviewet ditt?)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg absolutt ingenting i mot SIS-chipset. Eneste grunnen til at jeg ikke skal kjøpe et SIS-basert hovedkort er at jeg ikke finner noen SIS-baserte hovedkort som har alt det jeg ønsker, som RAID og USB 2.0. USB 2.0 ser jeg på som et "must" siden jeg har tenkt å kjøpe scanner som støtter USB 2.0, og ønsker derfor ikke å kjøpe et ekstra kort for å få utnyttet full hastighet.

 

BTW: er det mulig å bruke den integrerte VGA-kontrolleren på 845G hovedkort sammen med et AGP-skjermkort slik at man får en toskjermsløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...