Gå til innhold

intel eller sis basert hk


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-10 23:17, Rafael skrev:

Kommer ann på hva du skal med maskina.



Er det jobb realert med PS7 og mange andre grafikktunge programmer så velger du Intel med RDRAM. Ellers så går du for DDR
:grin:


 

Intel har lagd chipset for DDR Dram også, I845x. Sis lukter 3. parts, intel oser av kvalitet. Gå for intel du :smile:. Jeg er svak for Rdram, men nå har jeg ikke hatt gleden av å teste DDR enda. Jeg tror du blir fornøyd uansett hva du velger, i hvertfall hvis du holder deg til intel-chipset

Lenke til kommentar

Hvis du skal svi av litt penger så synes jeg du skal spandere på deg et I850E hovedkort. Det er med 533fsb og støtter RDRAM 1066. De har fått inn 1066RDRAM brikker på komplett nå. Da trur jeg du har dekka de fleste behov :smile:

 

Har store planer om å kjøpe det selv, venter på at Komplett skal få inn det Asus kortet med I850E chipset..

Lenke til kommentar

Det "raskeste" brikkesettet for Pentium 4 og DDR ram på markedet i dag, er svært stabil og er også det rimeligste (utrolig men sant) . Det er basert på SIS645DX brikkesettene. Et AsusP4S533 i kombinasjon med DDR400 minne (som er støttet på det hovedkortet), er den raskeste DDR løsningen på markedet i dag. Det er faktisk ikke noen god grunn til å velge et Intel DDR brikkesett fremfor SIS brikkesettet. (Bortsett fra at SIS tidligere hadde et frynsete rykte). SIS brikkesettet som i dag er tilgjengelig til P4 prosessoren mener jeg er den beste DDR løsningen. Intelbrikkesettene er også svært gode og stabile, men de er ikke så raske og koster mer!

 

Det er "plagsomt" å lese poster som påstår at Intel brikkesettet er så fryktelig stabilt sammenlignet med SIS brikkesettet. Jeg kan enda ikke huske å ha sett en eneste av disse postene som refererer til et eksempel som viser dette. Begge disse brikkesettene er svært stabile. Det er en typisk gjenganger i tester av SIS hovedkortene at de var positivt overrasket over stabiliteten.

 

Eneste som overgår SIS brikkesettene på minnehastighet er de nye RDram systemene. Prislappen på disse hovedkortene er dog en del høyere.

 

Dersom vi ser bort fra minnehastighetene på hovedkortene, er alle hovedkortene så godt som identiske. (Tenker da på CPU-, AGP-, IDE-ytelse osv.)

 

Selvsagt snakker vi om systemer som ikke er overklokket.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 08:16, shivac skrev:

Ja, det dumme er at disse inkl. vga., og dermed koster litt mere. :


 

EPoX EP-4G4A+ basert på Intel 845G med Raid, LAN, 6CH audio, USB 2.0 og VGA til kr. 1591,- på Databutikken vil jeg ikke si er så avskrekkende dyrt. Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet selv.

 

[ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-06-12 08:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...