Gå til innhold

Hva slags strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått Chenbro Gaming Box'en min, men jeg valgte uten strømforsyning.

(http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2495)

Dette er fordi jeg synes 350w ikke er nok, ettersom jeg ikke vet hvor mye den skal oppgraderes i fremtiden. Men når man ser hvor mye variasjon i pris det er i de forskjellige strømforsyningene, blir man lett forvirret. Noen ligger på en 200-300,- mens andre går opp i 1500,-; alle med samme spesifikasjoner.

Hvor forskjellig er kvaliteten på disse, og hvilke anbefaler dere?

En annen ting; jeg skal ha en Athlon 64 3200 og vurderer sterkt å investere i en x800xt. Anbefaler dere ekstra vifte®?

Vennlig hilsen

Kengurupølse

Endret av Kengurupølse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal kjøpe en strømforsyning, så holder det ikke og se på ytelsen som i "watt". Det kan være utrolig missvisende med tanke på at noen produsenter oppgir max watt i peak, altså hva strømforsyningen greier i 10 sekunder eller noe. Mens noen oppgir reel ytelse, hva den leverer konstant om du skjønner.

Hvis jeg skulle anbefalt deg en strømforsyning, ville jeg anbefalt en enermax fra coolergiant eller noisetaker serien, de er ikke så billige, men de er absolutt verdt pengene. :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle anbefalt deg en strømforsyning, ville jeg anbefalt en enermax fra coolergiant eller noisetaker serien, de er ikke så billige, men de er absolutt verdt pengene. :)

Takk for svar!

Men hvor mange watt (konstant, da :p) ville du anbefalt?

Og hva med ekstra vifter? Hardware.no mente at det ble litt for varmt inne i kabinettet.

Holder det med en?

(http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2297&side=4)

Hilsen

Kengurupølse

Lenke til kommentar

Vil anbefale og kjøpe en strømforsyning med 120mm vifte da disse er mindre støyete enn en med 80mm. og med min.400- 450 watt om du har en del disker/cd/dvd rom spillere, modda kabinett. vifter og ett kraftig grafikk kort.

Dette Suger en del strøm.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...