axl Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 kan noen gi meg en enkel og grei forklaring til en bios-newbie :wink:? jeg skal få mitt Abit KG7 kort til å kjøre en amd 1800+ prossesor... skal alle filene ligge på boot-disk, eller skal de kjøres fra HD? hvilke filer skal evnt.ligge på boot-disk(win xp) må jeg forandre bios setting spesifikt for bios flashing? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 02:42, axl skrev:kan noen gi meg en enkel og grei forklaring til en bios-newbie :wink:?jeg skal få mitt Abit KG7 kort til å kjøre en amd 1800+ prossesor...skal alle filene ligge på boot-disk, eller skal de kjøres fra HD?hvilke filer skal evnt.ligge på boot-disk(win xp)må jeg forandre bios setting spesifikt for bios flashing? Med Bios filene fra Abit pleier det å følge et textfil, som forklarer hvordan man flasher for Abit. Kort: :smile: 1 - Pakke opp Bios-filen. Jeg pleier å pakke den ut på harddisken, andre kopierer den over til en diskett. Personlig føler jeg mer sikker på harddisken, siden bad sector på disketter forekomemr ALTFOR ofte. Å oppdage at disketten har badsector når du flasher bios er ikke noe morsomt. 2 - Boot opp i CLEAN DOS. Dvs. lage en oppstartdiskett i Win9x/ME, og slette filene autoexec.bat og config.sys 3 - Gå inn i mappen, der du har lagret bios filene, og kjør runme.bat (navnet finner du i textfilen som følger med biosen). 4 - IKKE skru av eller reset maksinen under flashingen. 5 - Trykk F1 (for å reset) maskinen når du får meldingen. 6 - Gå inn i BIOS etter restart, og sett inn de instillingene du ønsker. [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2001-11-15 08:50 ] Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Har selv samme HK, så dette er enkelt: Last ned siste BIOS (5W i dette øyeblikk) Dobbeltklikk filen, den pakker seg ut Start opp fra en MS-DOS oppstartsdiskett eller trykk F8 under oppstart av Win98 og deretter Shift+F5 (for å komme til en "clean" boot. Kjør RUNME.BAT (følg alle instruksjoner :razz: ) Skru av PC'n "Clear CMOS", ved å flytte CMOS-jumperen på HK og tilbake igjen (sjekk manualen hvis usikker) Start PC og sjekk innstillinger i BIOS, siden du akkurat har "cleara" BIOS'en :wink: Lenke til kommentar
Turbo-cpu-man Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 hvor kan jeg laste ned bios til kg7-raid??(5w) Lenke til kommentar
axl Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 http://www.abit-usa.com Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Quote: On 2001-11-18 12:44, Turbo-cpu-man skrev:hvor kan jeg laste ned bios til kg7-raid??(5w) Eller her: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kg7/kg75w.exe Pakker seg ut til alle filene du trenger + en lesmeg-fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå