Gå til innhold

Naruto Anime - Spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

når Cartoon sender Naruto, så sier det jo seg sjæøæl at det er en barneserie.. men, hvordan i huleste kan det være barneserie når det er mye bloood osv?..  dessuten så tviler jeg på at mange baarn som er 6-10år skjønner lite hva serien handler om..

8243302[/snapback]

Tja. 6-åringer tviler jeg på får så mye utbytte av Naruto. Men 9- til 12-åringer ville nok fått et rimelig bra utbytte av å se Naruto, selvfølgelig i så fall dubbet til norsk. Og det er tross alt ikke så mye blod i serien heller. Mer enn i norske tegnefilmer, ja (altså mer enn tilnærmet ingenting), men det er jo ingenting sammenlignet med andre serier. Til og med Bleach har mye mer blod enn Naruto.

 

 

Jaja, diskusjonen om det er en barneserie eller ikke har vært oppe mange ganger allerede, var ikke meninga å ta den fram igjen. Jeg vet godt at naruto først og fremst var beregnet for barn i Japan, og at de er litt løsere i tøylene der borte hva blod og vold angår. Men det er en ungdomsserie sett med mine nordiske øyne.  :p

Barn kan se på den og syns at figurene og kampene er tøffe, men de vil ikke skjønne alt av hva historien handler om, om de så fikk den servert på norsk.

8243325[/snapback]

Definer barn. 6åringer ville nok ikke forstått så mye, selv om den teoretisk sett hadde vært på norsk, men 10-12åringer ville vel fått med seg det meste tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det stinker, det er jo først med den skriftlige eksamenen serien virkelig begynner. (zabusa og country of the wave er litt kjedelig.)

 

vel vel, fant i hvertfall de seks neste manga volumene til samlingen min!

 

 

uansett, når det gjelder om naruto er for barn eller ikke mente jeg da altså når folk sier at den er for barn, og bare for barn.

I likhet med veldig mange andre serier kan Naruto enkelt sees av barn, men barn (med unntak av i japan) ser dubbet versjon som er både klippet og har horrible og følelses-løse stemmer. Hvorav det meste som *vi her* liker med Naruto blir fullstendigt ødelagt og serien blir for barn.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
det stinker, det er jo først med den skriftlige eksamenen serien virkelig begynner. (zabusa og country of the wave er litt kjedelig.)

 

vel vel, fant i hvertfall de seks neste manga volumene til samlingen min!

 

 

uansett, når det gjelder om naruto er for barn eller ikke mente jeg da altså når folk sier at den er for barn, og bare for barn.

I likhet med veldig mange andre serier kan Naruto enkelt sees av barn, men barn (med unntak av i japan) ser dubbet versjon som er både klippet og har horrible og følelses-løse stemmer. Hvorav det meste som *vi her* liker med Naruto blir fullstendigt ødelagt og serien blir for barn.

8243452[/snapback]

Kjedelig?

 

Jeg tør ikke se de episodene når jeg er sammen med folk, begynner å skrike for faen, det er så trist :cry:

Lenke til kommentar

Den "siden" er bare forumet tho : )

Siden kommer opp om ikke så alt for lenge.

Siden har samme farger, å noe lignende oppsettet til naruto-kun og andre slike sider!

Håper på å få så mange som mulig på siden!

 

Gleder meg syykt til Naruto Shippuuden episode 6 og 7 =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...