Pug Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 når Cartoon sender Naruto, så sier det jo seg sjæøæl at det er en barneserie.. men, hvordan i huleste kan det være barneserie når det er mye bloood osv?.. dessuten så tviler jeg på at mange baarn som er 6-10år skjønner lite hva serien handler om.. 8243302[/snapback] Tja. 6-åringer tviler jeg på får så mye utbytte av Naruto. Men 9- til 12-åringer ville nok fått et rimelig bra utbytte av å se Naruto, selvfølgelig i så fall dubbet til norsk. Og det er tross alt ikke så mye blod i serien heller. Mer enn i norske tegnefilmer, ja (altså mer enn tilnærmet ingenting), men det er jo ingenting sammenlignet med andre serier. Til og med Bleach har mye mer blod enn Naruto. Jaja, diskusjonen om det er en barneserie eller ikke har vært oppe mange ganger allerede, var ikke meninga å ta den fram igjen. Jeg vet godt at naruto først og fremst var beregnet for barn i Japan, og at de er litt løsere i tøylene der borte hva blod og vold angår. Men det er en ungdomsserie sett med mine nordiske øyne. Barn kan se på den og syns at figurene og kampene er tøffe, men de vil ikke skjønne alt av hva historien handler om, om de så fikk den servert på norsk. 8243325[/snapback] Definer barn. 6åringer ville nok ikke forstått så mye, selv om den teoretisk sett hadde vært på norsk, men 10-12åringer ville vel fått med seg det meste tror jeg. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Ja, når jeg nå snakker om barn, så tenker jeg først og fremst på alderen 6-8 år ca. 10-12åringer ville nok som du sier forstått det meste ja, den er jeg med på. Endret 26. mars 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) det stinker, det er jo først med den skriftlige eksamenen serien virkelig begynner. (zabusa og country of the wave er litt kjedelig.) vel vel, fant i hvertfall de seks neste manga volumene til samlingen min! uansett, når det gjelder om naruto er for barn eller ikke mente jeg da altså når folk sier at den er for barn, og bare for barn. I likhet med veldig mange andre serier kan Naruto enkelt sees av barn, men barn (med unntak av i japan) ser dubbet versjon som er både klippet og har horrible og følelses-løse stemmer. Hvorav det meste som *vi her* liker med Naruto blir fullstendigt ødelagt og serien blir for barn. Endret 26. mars 2007 av krigsnaut Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Underholdningslandet Japan er nokså voldelig ...og ellers crazy; karaoke, gameshows.. anyone? Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) med untak av Bethesta of New World Computing er alle spill og ellers underholdnings-lagere som ikke har gjort sequels elendige og tamme fra Japan. uheldigvis er NWC konkurs (R.I.P. might and magic). Endret 26. mars 2007 av krigsnaut Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 noen som evet om non feeete Akatsuki/itachi bakrundenre+ Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 denne er ikke så verst http://www.nexgear.com/index.php?act=Attac...pe=post&id=5057 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) noen som evet om non feeete Akatsuki/itachi bakrundenre+ 8243997[/snapback] denne er cooool Spoiler! får dei som ikke har lest mangan! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 27. mars 2007 av messi91 Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 sikker på at et gatebarn har råd til slik kvalitet? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Får vi se mer av Akatsuki bortsett fra Itachi og Hasime? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 det stinker, det er jo først med den skriftlige eksamenen serien virkelig begynner. (zabusa og country of the wave er litt kjedelig.) vel vel, fant i hvertfall de seks neste manga volumene til samlingen min! uansett, når det gjelder om naruto er for barn eller ikke mente jeg da altså når folk sier at den er for barn, og bare for barn. I likhet med veldig mange andre serier kan Naruto enkelt sees av barn, men barn (med unntak av i japan) ser dubbet versjon som er både klippet og har horrible og følelses-løse stemmer. Hvorav det meste som *vi her* liker med Naruto blir fullstendigt ødelagt og serien blir for barn. 8243452[/snapback] Kjedelig? Jeg tør ikke se de episodene når jeg er sammen med folk, begynner å skrike for faen, det er så trist Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg og noen andre driver å lager en norsk anime side som omhandler alle animer du kan tenke deg Ta gjerne en skikk her er dere greie! Bare forumet som er oppe til nå, men siden kommer snart! http://animenorge.informe.com/ Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) ooooo nice Skal melde meg inn nå Endret 27. mars 2007 av messi91 Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Ooohh rått. Rakk å registrere meg som Naruto Endret 27. mars 2007 av krigsnaut Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg heter Su Kaolla Dere ser det AKKURAT nå på newest member Edit: Ah, så deilig å kunne slette sine egne poster. Endret 27. mars 2007 av Motoko Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) rakk ikke å se det helt plutselig, sånn sirka da ZayCon postet, exploderte medlems-tallet. dessuten skriver man familienavnet før fornavnet på Japansk, so det blir Kaolla Su Endret 27. mars 2007 av krigsnaut Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tok Prnt Scrn Er medlem nr.13 Jeg sverger til å ha fornavnet først, høres mye bedre ut. Også er det slik de uttaler det i norske Love Hina Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg liker designet og fargevalget pa siden. tror ogsa det er mange som er interesert i en side som dette. Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Den "siden" er bare forumet tho : ) Siden kommer opp om ikke så alt for lenge. Siden har samme farger, å noe lignende oppsettet til naruto-kun og andre slike sider! Håper på å få så mange som mulig på siden! Gleder meg syykt til Naruto Shippuuden episode 6 og 7 =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå