Konto brukes ikke Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Hei! Dro i dag ut for å kjøpe meg ny mobil og kom skuffende tilbake. Manglende kunnskap hos selgere var grunnen, så nå håper jeg det er noen 'eksperter' her som kan anbefale en tlf til meg. Bra skjerm, batteri, brukbart kamera, helst siste skrik i nettstøtte, men ikke et must, bluetooth osv... Ser også at GPS navigering begynner å flettes inn (f.eks wayfinder) Er dette lurt å ha med med tanke på tlf kjøpet? Er jo ikke ofte man trenger navigering, så å kjøpe en egen 'dings' kun til dette formålet er kanskje overkill, eller ? Tittet litt på blant annet Sony Ericsson P910, men syns denne virket noe stor og klumpete. Nokia 6630 Smartphone virket egentlig ok innholdsmessig, men var også noe klumpete... ukurante mål. Men det er den jeg vurderer som mest aktuell akkurat nå med min uvitenhet på området. (vet ikke om den støtter slik GPS programvare dog) Endret 7. januar 2005 av kandasa Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Bruk gjerne malen slik at vi bedre kan hjelpe deg med å velge deg en mobil som passer dine krav. Forstår selvsagt at du helst ville ha hatt GPS, men resten er litt for vagt for å gi deg et passende råd. På wayfinder så er du nok avhengig av et blåtannbasert GPS modul... Slik vil programmet se ut på en 60 series mobil som fks. Nokia 6630 (7610 osv., ikke på p900/p910, qtek) Bildene er hentet fra produsentens side. Endret 8. januar 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kjøp en 3220 og en gizmondo! www.gizmodo.com Den har alt! ( -ringing) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Bruk gjerne malen slik at vi bedre kan hjelpe deg med å velge deg en mobil som passer dine krav. Ok, beklager hvis jeg brøyt noen regler, det var ikke min intensjon og skjønner godt at mitt innlegg er vanskelig å svare på. 0 peiling gjør det også vanskelig å forklare, men prøver igjen. Funksjoner: -Kalender: Ja. -MMS: Ja. -GPRS: Ja. -WAP: Ja. -Kalkulator: Ja. -JAVA: Ja. -Email klient: Nei. (vet egentlig ikke om det hadde vært lurt eller ei) -Spill: Ikke viktig. Form: -Format: Ikke viktig. (bare den ikke er FOR stor/liten) -Vekt: Ikke viktig. -Antenne: Ikke viktig. Skjerm: Farge -Over 65000 farger. -Størrelse på skjerm: Liker ganske store oversiktlige. -Touchscreen: Ja. (men ikke et must) Pris: ikke viktig. Diverse: -Merke: Ikke viktig, bare det er en kvalitets telefon. -Kamera: Ja. -Videokamera: Ja. -Symbian: Ja. -triband: Ja. -Infrarød port: Ja. -Bluetooth: Ja. -Minne: 2MB? -Minnekort?: Ja. -Polyfoniske ringetoner: Ja. -MP3: Nei. -UMTS/3G: Ja. -Wlan: Ja. (usikker om det det trengs når man har bluetooth?) -GPS: Ja. -Radio: Ja. (men ikke et must) -Bruksområder: Sender sms/mms for det meste og vil koble til bærbar (som skal kjøpes nå også) og da vil jeg gjerne på en enkel måte koble den til den. Vil gjerne også ha muligheten til å finne fram via GPS en sjelden gang. (ferier og slik) Jeg har altså en eldgammel mobil fra før og føler jeg skal kjøpe noe helt nytt for meg og er redd for å kjøpe noe jeg blir missfornøyd med med en gang. Alla: ojhh DET skulle jeg hatt, men det støtter det ikke... sat**... at jeg ikke tenkte så langt før jeg kjøpte den da. Grrr (skjønner hva jeg vil fram til her ) Lurer litt på det meg GPS også. Det er jo ikke ofte man egentlig trenger slik navigering, men realt at man har muligheten når man virkelig trenger det. Lurer på om slikt på en mobil er godt nok i forhold til ren GPS navigeringsutstyr? Hva trengs foruten mobilen og er det flere systemer å velge mellom og koster dette noe pr år, eller hvordan fungerer dette? Håper dette var LITT mer oppklarende. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Høres ut som en Symbian-telefon kunne ha vært noe for deg når det gjelder GPS. To Symbian-telefoner som har (nesten) alle spesifikasjonene du nevnte, er vel Nokia 3230 og Siemens SX1 (begge uten UTMS) eller Nokia 6630 (uten FM-radio og infrarød, alle nevnte uten WLAN). Hvis ikke, så finnes det PDA-er med GSM-chip i, men der har jeg ikke peiling... Endret 8. januar 2005 av ^Cartman^ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Tittet som sagt på Nokia 6630 og likte egentlig denne brukbart. (litt stor dog. Les: bred) men fikk beskjed fra alle selgerne at denne ikke var klar for GPS? Edit: ser at Remerser jo skriver at den er det, men vil gjerne få bekreftet det. Hva er foresten alternativet til "blåtannbasert GPS modul" ? Nokia 3230 så jo grei ut, men liker egentlig ikke 'joystick', så kan jeg slippe, så gjør jeg det. Siemens SX1 hadde knappene på sidene og det blir vanskelig for en gammel mann å skrive meldinger fort da. (går tregt nok ) Hva trenger man egentlig WLAN til? Surfing blir på stasjonær/bærbar, så..? Forøvrig har jeg hatt den mobilen jeg har nå en mannsalder, så hvis dere vet om telefoner som kommer i nærmeste framtid som kanskje er noe for meg, så kan jeg vente til da også. Endret 8. januar 2005 av kandasa Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ok, har nå så og si bestemt meg for Nokia 6630, men lurer litt på denne GPS navigeringen. Titter på priser osv og syns det virket noe dyrt. F.eks http://www.altitec.no/product_info.php?products_id=2182 viser 4k og da har man betalt for 1 år. Hva skjer etter at det har gått 1 år og man ikke vil utvide? (regner med navigeringen fortsatt virker men at man ikke får oppdateringer?) Hvilke alternativer har man til wayfinder (kan man f.eks bruke en annen motaker enn deres og hvilken anbefaler dere?), hva er deres erfaring, hvem er best og hvilken pris er det på alternativene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå