Gå til innhold

System32 mappa har blitt gal!

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med System32-mappa mi. Den blir større og større for hvert sekund. Hele mappa er over 30 gb nå. Jeg markerte alle filene og sjekket om innholdet var like stor, men det var det ikke. Alle filene inne i mappa er ikke større enn ca. 500 mb. Er det noen som har peiling på hva det kan være? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I CMD kan du skrive dette:

cd %windir%
cd system32
dir /s

Og lese hva den nest siste linjen sier

Total Files Listed:

4027 File(s)    405 302 409 bytes

Dersom det er er helt insane antall filer her så er det nok noe merkelig på gang, men du bør skrive hvilket OS du har og hvilken SP så blir ting litt lettere.

En annen ting du bør gjøre er å kjøre scandisk.

Lenke til kommentar

har Window XP Pro med service pack 1.

på CMD står det:

Totalt antall filer:

2870 fil(er) 34 796 330 516 byte

401 mappe® 65 962 450 944 byte ledig

Er det noen som kanskje vet om det er en spesiell fil eller noe lignende som kan være årsaken. Er takknemelig for all hjelp!

Lenke til kommentar

Gå inn i system32 mappen, trykk F3, under avansert sørger du for at du også søker blant systemfiler og trykke enter. Så høyreklikker du og velger "sort by size". Om det er et par digre filer vil de dukke opp øverst eller nederst i listen.

Lenke til kommentar

Jeg fant ingen stor fil eller mappe. Når jeg ser på egenskaper på selve system32 mappa, så er den ca 30 gb. Men når jeg går innpå mappa, og drar over alle filer og mapper, inkludert skjulte filer, så er det ikke mere enn i rundt 500 mb stort.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen mappe i System32 ved navn "skq".

System32-mappen min er på ca. 650 mb.

Som jeg anbefaller til så utrolig mange andre, ha et oppdatert antivirusprogram, brannmur og anti-spywareprogram hele tiden (burde vel snart lage en guide om dette, tror jeg gjør det jeg! :))! For jeg synes dette lukter veldig virus.

Lenke til kommentar
Tusen hjertelig takk! Jeg fant mappa med de store filene! Mappa heter "skq". Går det ann å gjøre noe med den? kan jeg slette den eller noe sånt?

Ah, slett det :w00t:

Dersom noe i fungerer lenger er det bare å reparere fra windows CD'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...