Gå til innhold

Ang. stenging av poster

Anbefalte innlegg

Jeg ser som regel masse stengte poster, fordi de er på feil plass.

Det blir vel gjort av 2 grunner. Og jeg må påpeka at det er veldig gode grunner, som jeg er helt enig i.

1. Det er for og få orden og oversikt.

2. For og "straffe/informere" brukeren at det er gjort en feil.

Kjempefint det :smile:

Men metoden som blir brukt for og forhindre punkt 1, er litt fåfengt spør du meg.

En stengt post kan ingen svare på. Selv om du har et godt råd eller løsning på problemet. Dette vil da selvfølgelig medføre at brukeren poster en ny post...(på rett plass denne gangen?) og tar opp dobbelt så mye plass.

Så jeg spør, hadde det ikke vært mye smartere og flytte posten dit den skal være? Eller likegodt fjerne den?

Og kanskje i tillegg få gitt en advarsel privat til brukeren at posten opprinnelig var på feil plass, og at det ikke bør skje flere ganger.

Dette medfører selvfølgelig mere arbeid. Men det kan kanskje løses med flere moderatorer.

Slik det er nå, så fungerer bare stengte poster som en slags kollektiv "avstaffelse" som minner meg om middelalderen og tildels forsvaret... :roll:

Ikke kan du svare på de, plassen opptar de, og de medfører at det kommer ennå en ny post.

Og lærer folk av all denne stengingen? Vel, hvis du for en besked i innboksen din, i tillegg til at posten din plutselig er sporløst borte, så tror jeg det hjelper mye mer. Prøv også forebyggende. Informer bedre om reglene. Gjerne i forumet, med en post på toppen som er låst.

Og mitt spørsmål står fortsatt det:

Hva positivt oppnår vi med en stengt post?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 100% helt veldig enig med deg, hvis det går an å uttrykke seg sånn.

Jeg kan ikke si jeg har den perfekte løsningen på problemet, men jeg synes ikke ting blir gjort riktig av noen akkurat nå. (det være seg de som poster i hytt og gevær, eller de som stenger/modererer i hytt og gevær)

For de som husker: Hva var det som gjorde HN`s delphi forum så bra? Husker at jeg nesten gledet meg til å sjekke forumet hver dag... Dette er rett og slett ikke like morsomt, :sad:

DrErling

Lenke til kommentar

Problemet med at feilpostede tråder stenges skriver seg fra at vi på den måten ønsker å tvinge brukerne til å poste riktig. Det er ikke moderators oppgave å flytte poster - og som Sirthage fikk erfare; mange reagerte på at han flytta poster også. Lett skal det ikke være.

Takker for fin tilbakemelding. Dette vil jeg personlig ta til etterretning, og oppfordrer mine medarbeidere til det samme.

Ha en fortsatt fin dag - hut dæ ut i sola! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-10 23:02, Arctic skrev:

Jeg ser som regel masse stengte poster, fordi de er på feil plass.

Det blir vel gjort av 2 grunner. Og jeg må påpeka at det er veldig gode grunner, som jeg er helt enig i.

1. Det er for og få orden og oversikt.

2. For og "straffe/informere" brukeren at det er gjort en feil.

Kjempefint det :smile:

Og mitt spørsmål står fortsatt det:

Hva positivt oppnår vi med en stengt post?

Skjønner poengene dine. Men, det er alltid ett men ..

Vi har som sagt prøvd å flytte postene, men det har ikke funket, folk driter rett og slett i det. det var ingen forbedring i løpet av denne perioden. Etter vi strammet inn, har vi derimot sett forbedringer.

Vi oppnår ingenting positivt med å stenge postene, det har du helt rett i. Men den retningslinjen ble valgt delevis av dere brukere. Dere ville ha en hardere linje, og det fikk vi.

Det å flytte postene har noen bakdeler.

- Trådstarter finner ikke igjen posten og starter en ny

- Brukere "tror" at vi flytter postene som en service for de late som ikke gidder å poste i rett kategori.

- Brukeren blir ikke "straffet" for å ha feilpostet, og vil sannsynligvis gjøre det igjen(?)

Fordelen med å stenge postene:

- Brukeren får "svi" litt for å ikke gidde å poste i rett kat og vil forhåpentligvis poste rett neste gang

- Vi viser at vi er aktive og slår ned på dette

- Det virker allmennnprevantivt, dette synes jeg er det viktigste av alt. Brukere har sikkert lagt merke til at tråder som ikke er på rett plass, blir stengt.

Ang diverse tiltak for å sende meldinger når en post blir flyttet, må vi implementere ekstra ting i forumet som det ikke er støtte for.

Å sende en bruker manuelt for hver feilposting er uaktuellt. Det blir for mye arbeid. Spør dere selv hvor ofte dere sjekker private meldinger.

Håper dette setter litt lyst på valget vårt.

Lenke til kommentar

Alt var mye lettere før. Aktive brukere kunne lese og poste i forskjellige grupper. Sporadiske brukere kunne poste i alt-om-data.

Jeg vil ha tilbake en gruppe som blir lest av mange, der mange kan poste og hvor man ikke blir hengt ut for feilposting.

Ja til ALT_OM_DATA !!

Lenke til kommentar

"siste meldinger" blir da lest av mange?

For øvrig blir det ikke noen "her-kan-du-poste-alt-om-alt" - gruppe. Blir for mye rot, og _veldig_ uoversiktlig. Tenk deg usenet, med én eneste stor newsgruppe...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 22:47, Paddington skrev:

Jeg vil ha tilbake en gruppe som blir lest av mange, der mange kan poste og hvor man ikke blir hengt ut for feilposting.

Siste meldinger blir lest av mange. tenkt for ett rot hvis alle meldingene ble lagt i annet om data..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...