Gå til innhold

filer ødelagt ved flytting!?

Anbefalte innlegg

Jeg har omstrukturert og repartisjonert litt på min eksterne harddrive. Mappen min med filmer, flyttet jeg fra en FTA32-partisjon til en NTFS-partisjon, og nå virker ingen av filmene. ("Kan ikke spille av filen. Filen er skadet, eller spilleren støtter ikke formatet du prøver å spille av.") Hva kan dette skyldes, og kan jeg gjøre noe for å få de til å fungere igjen?

Hmm, oppdaget også at textfiler nå var helt greske, pdf-filer kunne ikke åpnes, samt rar-filer var ødelagt. mp3-ene ser ut til å fungere bra. (vel, ikke alle..)

Veldig mye, men ikke alt er tydligvis blitt skadet ved overføring :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spiller er det du bruker? Hadde samme problemet da jeg lastet ned en del filmer for en stund siden. Brukte selv Windows Media Player, men den ville ikke spille av flere av filmene. Derfor lastet jeg ned vlc-player. Den spiller absolutt alt av musikk og filmer. :dribble: Anbefales :thumbup:

Link her :)

Mvh Gnomenz

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Hmm.. Hovedkort har du på "møng-disken"? evt. ide kontroller?

Edit: selv har jeg hatt 350~~ GB som ble korrupt pga. en feil på ide kontrolleren. HDDen var brukbar etter formatering, men det var klin umulig å gjenopprette data før det. \o: Hovedkortet er Abit NF7-S (funnet ut at den andre kanalen virker greit dog)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

opprinnelig var all data på denne hdd'n på den originale fat32-partisjonen (den kom fat32-partisjonert). i ettertid har jeg opprettet tre ntfs-partisjoner, og flyttet datane over til disse, og slettet fat32'n.. men nå er det bare den ene ntfs-partisjonen som er fucka. de andre virker fint, og dataene er i orden, så det er nok ikke noe kontrollertull heller..

..kjører getdataback nå. kanskje det gjør susen. tar noen timer..

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...