Gå til innhold

Ny PC til meg.. som duger til vannkjøling også?

Anbefalte innlegg

Du må for all del ikke kjøpe de OCZ brikkene, det er å kaste penger ut av vinduet. Netshop selger Kingston HyperX 3200 til 1695kr denne uka, og det er et røverkjøp. HyperX benytter seg av akkurat samme IC'ene som OCZ så både ytelse og tildels klokkeegenskaper er like

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting jeg vil vite... er det thermaltake bigwater så passer socket 939 lr noe? AMD 64 var det jeg hadde tenkt til pcen. det kan oxo være noe lignende, men ikke noe system til 5k :) hold dere opptil 1,5k på vannkjølingen.

er fortsatt åpne for råd og forbedringer!!!!!!!

Mvh. meg ... Takker for alle som har svart, oxo de som forhåpentligvis svarer senere :)

Lenke til kommentar
en ting jeg vil vite... er det thermaltake bigwater så passer socket 939 lr noe? AMD 64 var det jeg hadde tenkt til pcen. det kan oxo være noe lignende, men ikke noe system til 5k :) hold dere opptil 1,5k på vannkjølingen.

er fortsatt åpne for råd og forbedringer!!!!!!!

Mvh. meg ... Takker for alle som har svart, oxo de som forhåpentligvis svarer senere :)

Ja, det passer S939. Sitter selv med det på et K8N Neo2 PL

Lenke til kommentar

Kompatibel med:

Socket A, Socket 478, Socket 775

Kjølelegememateriale: Kobber

Prosessorkompatibilitet: Pentium 4

Athlon

Athlon 64 FX

Athlon XP

Duron

Opteron

Står det på PS-Data > Link Og jeg har jo S939 og Athlon 64... skal d gå allik?

:dribble:

Endret av clayman_
Lenke til kommentar

bumping er å mase og skrive mange poster etter hverandre, feks med innehold som "INGeN SvAr ELlEr?!?!?!?!?" hvis du skjønner..

Thermaltake Shark og ThermalTake BigWater er tilpasset verandre, dvs de passer veldig bra sammen og er lette å monterer, ja det passer til ditt oppsett.. du bør vurdere en strømforsyning med minst 400Watt

Og det med viftene, db står for desibel, så det har ikke noe med hvor mye luft en vifte flytter, men med hvor høyt støy nivå de har.. men som regel, mer db mer støy mer luft

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Men hva med vifter? Er 32db bedre enn 20db for eks. (erke helt innom vifte sjangern)

Trenger litt forklaring :)

Her har du en rask forklaring: dB står for desibel og angir støynivå. Altså, jo flere desibel, desto mere støy. Dermed vil 20 dB være bedre for ørene dine enn 32 dB, støymessig sett, men ytelsesmessig er det jo umulig å si.

Det kan forøvrig også nevnes at desibel-skalaen er logaritmisk (i disse jordskjelvtider: i likhet med Richters skala m.fl). Dette betyr at 40 dB IKKE er dobbelt så mye støy som 20 dB, men snarere at differansen på 20 dB utgjør en faktor på 10^(20/10) = 10^2 = 100. Det vil si at 40 dB er 100 ganger større lydstyrke enn 20 dB.

For mer detaljer om desibel, kan du lese her: Decibel@Wikipedia

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Asså da er d sånn jeg vil ha d... sånn ca. :) :

Kabinett: Thermaltake Shark

HK: MSI K8N NEO2 Platinum54-G

Skjermkort: Connect3D GeForce 6800GT 256mb (Klokkevennlig elr andre forslag?)

CPU: AMD64 3500+ (Burde jeg velge "Winchester" for en mer klokkevennlig cpu? som noen sier på forskjellige tråder)

RAM: Kingston PC3200 HyperX 1024mb Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Strømforsyning: OCZ eller Thermaltake - 400W elr mer (Forslag?)

HD: Western Digital 200gb S-ATA

Vannkjøling: Thermaltake BigWater (Burde jeg kjøpe med GPU-blokk? Evt. hvilken)

Lenke til kommentar

Velg en PSU med 400W eller mer ja, 500W bzerk på microplex til 600kr, eller ThermalTake 480W til 850 er gode pris/ytelse PSUer, kanskje litt stilig med thermaltake psu i thermaltake kabinett med thermaltake vannkjøling ? :>

Skjermkortet er finfint, kan klokkes opp mot hvis ikke helt til 6800 Ultra hastigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...