clayman_ Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Ny PC: Som skal inneholde vannkjøling! Skal kjøpe meg ny PC som for det meste brukes til hardcore gaming... spill som call of duty , doom 3 , hl2 , cs: source osv. Her er komponentene: Kabinett: En av disse tre -: -Thermaltake Shark [link] -CM Stacker [link] -Lian Li [link] Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G (Socket 939) [link] CPU: AMD64 3500+ (Socket 939) [link] Skjermkort: GeForce 6800GT 256mb [link] Skjerm: Hyundai 19" CRT [link] Minne: OCZ PC3700 1024MB Dual[link] Lydkort: Creative SB Audigy 2 SZ [link] Strømforsyning: *bZerk (hvilken W? 350W?)* DVD-Rom: Nec 3520A [link] CD-Brenner: Nec 3520A [link] Harddisk: WD S-ATA [link] Nettverkskort: Integrert i HK Vifter: PAPST Vifter [link] med Viftestyring [link] Trenger hjelp med alt dette her. gi meg forskjellige råd/forslag. og ja jeg skal installere vannkjøling senere eller kanskje med engang. kanskje noen deler som er gode til å klokke? Mvh. meg. Endret 8. januar 2005 av clayman_ Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 skjer med svar ? :s Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 har egentlig ikke noe budsjett... men dette kan jo ikke gå helt over hodet gale... tenkte meg en 12-15k. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er jo et bra oppsett du har satt her. Minne: Kingston PC4300 HyperX 1028mb Dual I og med at du går for AMD oppsett vil du ikke trenge PC4300 brikker. Intel P4 trenger den type brikker. Nøy deg heller med PC 3200 evt 3700brikker. DVD-Rom: *gi forslag* Mitt forslag er dropp DVD-ROM. Kjøp deg en DVD-Brenner. En DVD-Brenner brenner vanlige cder i 32x hastighet. CD-Brennere ligger noe høyere men det dreier seg kun om sekunder i forskjell på å brenne 1 cd plate, og med en DVD brenner får du jo brent DVD og Nettverk: *gi forslag* Jeg bruker en SMC2804WBR switch. 4 porter og trådløs. Virker veldig bra og har selvfølgelig firewall Vifter: *gi forslag Skal det være en hardcore gaming maskin så kjøper du noen vifter som er rå på kjøling, og viftestyring. Da skrur du ned viftene ved vanlig bruk, og opp på fullt ved gaming Kabinett: Artec Guardian PC Case Sort (Midi Tower) Thermaltake har også noen fine kabinetter som er tøffe å se på om du reiser mye rundt på lanpartys etc Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Up BuMp! komann! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvis du skal ha vannkjøling så bør du se deg om etter et større kabinett Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvis du skal ha vannkjøling så bør du se deg om etter et større kabinett Cooler Master Stacker for.eks. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvis du skal ha vannkjøling så bør du se deg om etter et større kabinett Jepp! F.eks dette frå Lian Li Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Kutt ned på X. antall smileyer i posten din RAM: Denne ville jeg garantert byttet ut med denne: Geil X series Kjappere timings, livstidsgaranti, godt klokkepotenisale, passer bedre til ditt Socket 939 system. DVD- brenner: NEC Harddisk: Samsung spinpoint S-ATA 200GB Nettverkskort: Innebygd i hovedkort. Strømforsyning: F/S 350W Vifter: Vifte Endret 8. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 trenger flere råd osv. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Ro ned bumpingen, du kan ikke forvente å få svar på sekundet.. Hvis du skal ha et kabinett til vannkjøling, kan jeg anbefale CM Stacker, der har du veldig god plass til radiator og pumpe i bunnen. Endret 8. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Eller et Thermaltake Tsunami. Og en Nec 3520 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Eller et Thermaltake Tsunami. Og en Nec 3520 Tt Tsunami er rimelig trangt, med bråkete vifter, så jeg ville styrt unna det også. CM Stacker er fin fint som nevnt over Endret 8. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Kabinett: Artec Guardian PC Case Sort (Midi Tower) kabinet er best du velger selv, mene et som er stort er lurt om du skal ha vannkjøling ja Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G (Socket 939) CPU: AMD64 3500+ (Socket 939) Skjermkort: GeForce 6800GT 256 mbit Skjerm: Hyundai 19" CRT Minne: Kingston PC4300 HyperX 1028mb Dual veldig overklill, og desuten dårlige timings, disse hadde jeg valgt (skal ha) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4558 Lydkort: Creative SB Audigy 2 SZ Strømforsyning: *gi forslag* enten en bZerk eller en av de nye mistene/ocz'ene (spør om du vil vite mer) DVD-Rom: *gi forslag* nec 3520A CD-Brenner: *gi forslag* nec'en er dvd brenner Harddisker: *gi forslag* (Har 2 stk i den gamle som jeg skal ha over) jeg er trofast til western digital, så jeg vil da anbefale en wd raptor (74gb'eren er mye raskere enn 36gb'en) eller bare kjøpe en wd s-ata så stor som du ønsker Nettverkskort: *gi forslag* er et gigabit kort innebygd i hk du har valgt Vifter: *gi forslag papst er veldig bra vifter og har alt fra 12db til godt over 30db Endret 8. januar 2005 av Spirre Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Skjermkort: GeForce 6800GT 256 mbit [link] ILoLIOILoLIOLiOL *unnskyld* Og det med bumpinga er ikke så veldig smart, siden det er straffbart og du kan få advarsel for det, og er utrolig irriterende for de som leser, noe som gir lite svar Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hva med dette kabinettet? det må jo være plass til vannkjøling. Men hva med vifter? Er 32db bedre enn 20db for eks. (erke helt innom vifte sjangern) Trenger litt forklaring takk for svarene Endret 8. januar 2005 av clayman_ Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hva med dette kabinettet? det må jo være plass til vannkjøling. Shark er designet for å passe til TT BigWater. Så skal du har BigWater så er det et godt kjøp. Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Men hvis jeg kjøper TT Bigwater og TT Kabinettet så må jeg vel ha en annen Socket og Prossesor? Det står på PS-Data at den er kompatibel med socket A , 478 , 775. Og da er det vel bare Pentium 4 som passer til Big Water? Endret 8. januar 2005 av clayman_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå