Gå til innhold

Hjelp til ny mobil

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare først si at jeg ikke kan veldig mye om mobiltelefoner og trenger derfor deres hjelp.

Jeg er på utkikk etter en mobil med disse spesifikasjonene:

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Kan noen forklare hva det er?

-WAP:Ja

-Kalkulator:Ja

-JAVA: Ja

-Email:Ja

-Spill: Ja

-Form: En stilig en, gjerne klapp, men standardmodellen går også.

-Vekt: Ikke mye

-Antenne: integrert

Skjerm:

- Over 65000 farger. Skjermen må være stor, klar og tydelig, men sist ikke minst solid.

Pris: Max. 1600

Abonnement: Nei

Diverse:

-Merke: Ikke viktig

-Kamera: Ja (Megapixelskamera)

-Videokamera: Både/ og

-Symbian: Hva er det?

-Triband: Ja

-Infrarød port: Ja

-Bluetooth: Ja

-Minne: Ja, en med god lagringsplass. Har hørt at det nå går ann å ha minnekort i mobiler, så gjerne en med minnekort, men ikke et must.

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Ja

-Radio: Ja

-3g(UMTS): Hva er det?

-Batterilevetid: Viktig

Mobilen må være solid og tåle å være i bukselommen uten at skjermen blir ødelagt eller noe lignende. Har sett litt på K700i, men er ikke sikker.

Takker for tips.

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha tlf til di krava for max 1600?

Dream on...

Nærmeste jeg kommer den der er nokia 6260, men den har verken megapikslekamera eller noe god batterilevetid.. DEssuten koster den mye også

Du må nok fyre litt på krava, eller høyne maksprisen.. Billigste tlf-en du får med megapikselkamera er nok s65.. Tror jeg.. De er vanligvis ikke billige..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Du må nok spytte i én eller to lapper til. Men jeg kan uansett ikke komme på en telefon i dag som har både radio, MP3, minnekort, megapixelkamera og bluetooth.

Hvis du ikke kan bruke mer enn 1600 kr. vil jeg også anbefale Sony Ericsson K500, selv om denne verken har radio, minnekort, megapixelkamera eller bluetooth.

Lenke til kommentar
-EDGE: Kan noen forklare hva det er?

-Symbian: Hva er det?

-3g(UMTS): Hva er det?

Alt dette står forklart i den malen du brukte for å lage denne posten, nederst under 'Ordforklaringer

EDGE: En metode for overføring av data. som fungerer i vårt nåværende GSM-nett og som kan nå hastigheter på opptil 473 kbps. Blir ofte sett på som en rimelig løsning istednefor UMTS (3G) da man bare trenger å oppgradere eksisterende basestajsjoner. ”Endelig” tilgjengelig i de større tettstedene i Norge, hovedsakelig grunnet at UMTS (3G) nettet er blitt forsinket.

Symbian: Et dedikert operativsystem for mobiltelefoner (som Windows/MacOS er for PC) eid og utviklet av Nokia, Ericsson, Siemens, Samsung, Panasonic og Sony Ericsson. Har to kjente grensesnitt, UIQ og Series60. Symbian åpner for en felles plattform for utviklere og gjør at man kan få tak i utrolig mye nyttig; og unyttig programvare til mobilen. Alt fra Office, Opera, Mp3 spiller, videospiller til fjernkontroll, nesten alt finnes. Her er til den tid en link til et tråd som omhandler temaet  "Hva er symbian"

UMTS (3G) Universal Mobile Telecommunications System. Tredje generasjons mobiltelefoni(3G). Skal kunne gi datahastighet opp til 2 Mbit for stasjonære brukere, og 384 kbps for brukere i bevegelse. Basert på WCDMA-DS, en av tre typer 3G-systemer. Skal brukes i Europa og Japan. Med den nye og høye hastigheten åpnes muligheten for videotelefoni. 3g (UMTS) er oppe og går i sverige, men ikke helt ferdig bygd i Norge. Foreløpig 3 utbyggere: "Tre (3)" (stor aktør i utlandet, fks. i Sverige), Netcom og Telenor.

Telenors 3G nett er nå åpnet.

Synes du forklaringene blir for vage, så kan jeg gjerne utdype dem med et kanskje mer forståelig språk.

--

Prisen du er villig å spytte i er nok for lav for å få en såpass avansert mobil som du er ute etter.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Men jeg kan uansett ikke komme på en telefon i dag som har både radio, MP3, minnekort, megapixelkamera og bluetooth.

S700 ;)

Ah, selvsagt! Hvordan kunne jeg glemme den! Men tror uansett at S700i er ganske uaktuell for han ettersom den er ca. 3200 kr. for dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...