Gå til innhold

lydkort som er bedre enn soundstorm.. 1000,-

Anbefalte innlegg

Hei..

har litt problemer med lyden at mitt innebygde lydkort, soundstorm.. lyden forsvinner fra den ene siden hele tiden osv. er rett å slett dritt lei det..

så nå skal jeg kjøpe nytt.

har komplett (datakjeden) et lydkort som er like bra eller BEDRE enn soundstorm for MAX 1000 kr ?

hvis ja. post noen linker..

-takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Terratec Aureon Space  :yes:

Har det ikke selv, men mange sier det er bra, får jo terning-kast 6 på testen til hardware.no 

Dem sier det har bedere lyd en Creativ, koster litt over 800kr

Terratec

I145503.jpg

nice! takk.. :D

edit: står 7.1 der.. er litt n00b på det.. det går bra hvis jeg kopler på et 5.1 surr. anlegg ja ? TRENGER ikke 7.1 nei ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Audigy 2 ZS er jo endel nyere enn Terratec kortet.

Hardware.no har testet både Aureon Space 7.1 og Audigy 2 ZS 7.1, du kan jo browse gjennom testene (i Lyd kategorien) og se hvilket som duger best.

Hvis du spiller for det meste, så tror jeg nok uansett Audigy 2 ZS er det beste kortet. Dessuten er det billigere enn Aueron Space 7.1.

Lenke til kommentar

Hardware.no har testet både Aureon Space 7.1 og Audigy 2 ZS 7.1, du kan jo browse gjennom testene (i Lyd kategorien) og se hvilket som duger best.

Hvis du spiller for det meste, så tror jeg nok uansett Audigy 2 ZS er det beste kortet. Dessuten er det billigere enn Aueron Space 7.1.

takker :yes: støtter det 5.1 forresten?

eller.. kan jo kanskje sjekke litt selv å da :p

Lenke til kommentar

takker :yes: støtter det 5.1 forresten?

eller.. kan jo kanskje sjekke litt selv å da :p

Det støtter 5.1 7.1, DTS (inkl. Neo6), Dolby Digital EX og alt slikt, ja.

Hardware.no sin test av Audigy 2 ZS kan du lese HER

HER kan du finne den billigste prisen (478,- kr).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

får ta meg litt tid å spekulere hvilket at de to jeg skal kjøpe.. ja.. mest spilling..

et spm.. når jeg installer nytt. så må jeg installere drivere.. må jeg slette mine soundstorm drivere ?

med 3dkort må (bør)man slette de gammle først.......... hvordan er det med lyd ?

Lenke til kommentar

Ang. drivere så kan det være greit og fjerne SoundStorm driverne før du legger inn de nye driverne, ja.

Dessuten bør du disable (slå av) SoundStorm/Realtek on-board audio delen i BIOS'en på hovedkortet ditt, slik at det slipper å bli noen konflikt.

Godt valg av lydkort!. Audigy 2 ZS er DET beste lydkortet til folk som spiller, uten tvil. Hvis du ikke trenger spillene, får du det uten spill til 478kr og oppover også.

Lenke til kommentar
Ang. drivere så kan det være greit og fjerne SoundStorm driverne før du legger inn de nye driverne, ja.

Dessuten bør du disable (slå av) SoundStorm/Realtek on-board audio delen i BIOS'en på hovedkortet ditt, slik at det slipper å bli noen konflikt.

Godt valg av lydkort!. Audigy 2 ZS er DET beste lydkortet til folk som spiller, uten tvil. Hvis du ikke trenger spillene, får du det uten spill til 478kr og oppover også.

takker :w00t:

jepp :D vil ha spillene.. skulle til å kjøpe thief 3 uansett snart så.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...