*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei.. har litt problemer med lyden at mitt innebygde lydkort, soundstorm.. lyden forsvinner fra den ene siden hele tiden osv. er rett å slett dritt lei det.. så nå skal jeg kjøpe nytt. har komplett (datakjeden) et lydkort som er like bra eller BEDRE enn soundstorm for MAX 1000 kr ? hvis ja. post noen linker.. -takk Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Terratec Aureon Space Har det ikke selv, men mange sier det er bra, får jo terning-kast 6 på testen til hardware.no Dem sier det har bedere lyd en Creativ, koster litt over 800kr Terratec Endret 7. januar 2005 av Thom Merlin Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Terratec Aureon Space Har det ikke selv, men mange sier det er bra, får jo terning-kast 6 på testen til hardware.no Dem sier det har bedere lyd en Creativ, koster litt over 800kr Terratec nice! takk.. edit: står 7.1 der.. er litt n00b på det.. det går bra hvis jeg kopler på et 5.1 surr. anlegg ja ? TRENGER ikke 7.1 nei ? Endret 7. januar 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Omtrent alt er bedre enn Soundstorm. Audigy og Audigy2, Terratec korta osv. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 En får SoundBlaster Audigy 2 ZS til ca 500kr nå om dagen. Til denne prisen er det utvilsomt mest for pengene! Utrolig bra kort. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) takker for kjappe svar får se hva jeg tar av de som er nevt da.. hva er best av: -Terratec Aureon Space -Audigy/Audigy2 -SoundBlaster Audigy 2 ZS edit: leif Endret 7. januar 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Audigy 2 ZS er jo endel nyere enn Terratec kortet. Hardware.no har testet både Aureon Space 7.1 og Audigy 2 ZS 7.1, du kan jo browse gjennom testene (i Lyd kategorien) og se hvilket som duger best. Hvis du spiller for det meste, så tror jeg nok uansett Audigy 2 ZS er det beste kortet. Dessuten er det billigere enn Aueron Space 7.1. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Audigy 2 ZS er jo endel nyere enn Terratec kortet. Hardware.no har testet både Aureon Space 7.1 og Audigy 2 ZS 7.1, du kan jo browse gjennom testene (i Lyd kategorien) og se hvilket som duger best. Hvis du spiller for det meste, så tror jeg nok uansett Audigy 2 ZS er det beste kortet. Dessuten er det billigere enn Aueron Space 7.1. takker støtter det 5.1 forresten? eller.. kan jo kanskje sjekke litt selv å da Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) støtter det 5.1 forresten? Tror Terratec Aureon Space er det beste kjøpet, men Audigy 2 ZS er sikkert brukbart om du spiller mye Test av terratec Endret 7. januar 2005 av Thom Merlin Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Audigy 2 ZS er jo endel nyere enn Terratec kortet. Hardware.no har testet både Aureon Space 7.1 og Audigy 2 ZS 7.1, du kan jo browse gjennom testene (i Lyd kategorien) og se hvilket som duger best. Hvis du spiller for det meste, så tror jeg nok uansett Audigy 2 ZS er det beste kortet. Dessuten er det billigere enn Aueron Space 7.1. takker støtter det 5.1 forresten? eller.. kan jo kanskje sjekke litt selv å da Det støtter 5.1 7.1, DTS (inkl. Neo6), Dolby Digital EX og alt slikt, ja. Hardware.no sin test av Audigy 2 ZS kan du lese HER HER kan du finne den billigste prisen (478,- kr). Endret 7. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Fikk nytt anlegg for noen dager siden Og da burde jeg ha litt bedre lydkort så jeg vurderer kanskje å kjøpe Audigy 2 ZS Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg gikk fra integrert (usikker på om det er ac97 eller soundstorm) til audigy2 Ble MEGET godt fonøyd hvertfall. har ikke testet terratec, men uansett vil du bli meget godt fornøyd når du går fra internt til eget pci kort! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 får ta meg litt tid å spekulere hvilket at de to jeg skal kjøpe.. ja.. mest spilling.. et spm.. når jeg installer nytt. så må jeg installere drivere.. må jeg slette mine soundstorm drivere ? med 3dkort må (bør)man slette de gammle først.......... hvordan er det med lyd ? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303733&cks=PRL Finner ikke bedre lyd til spilling. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 leste reviewene,... å mitt valg går for: Audigy 2 ZS tusen takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 forresten.. dette er tatt fra datakjeden siden.. er det dette ja ? **hadde forresten tenkt å kjøpe thief 3.. men nå kan jeg få det med med dette kortet ** Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303733&cks=PRL Finner ikke bedre lyd til spilling. Når en kan kjøpe Audigy 2 ZS til knapt 100kr mer, så kjøper en heller det enn det Value kortet! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Ang. drivere så kan det være greit og fjerne SoundStorm driverne før du legger inn de nye driverne, ja. Dessuten bør du disable (slå av) SoundStorm/Realtek on-board audio delen i BIOS'en på hovedkortet ditt, slik at det slipper å bli noen konflikt. Godt valg av lydkort!. Audigy 2 ZS er DET beste lydkortet til folk som spiller, uten tvil. Hvis du ikke trenger spillene, får du det uten spill til 478kr og oppover også. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ang. drivere så kan det være greit og fjerne SoundStorm driverne før du legger inn de nye driverne, ja. Dessuten bør du disable (slå av) SoundStorm/Realtek on-board audio delen i BIOS'en på hovedkortet ditt, slik at det slipper å bli noen konflikt. Godt valg av lydkort!. Audigy 2 ZS er DET beste lydkortet til folk som spiller, uten tvil. Hvis du ikke trenger spillene, får du det uten spill til 478kr og oppover også. takker jepp vil ha spillene.. skulle til å kjøpe thief 3 uansett snart så.. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303733&cks=PRL Finner ikke bedre lyd til spilling. Når en kan kjøpe Audigy 2 ZS til knapt 100kr mer, så kjøper en heller det enn det Value kortet! Hvis du syns firewire er verdt de hundre kronene så... Ellers er det samma ulla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå