Gå til innhold

Nekter å starte ved voltøkning (A64 3200+)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en AMD Athlon 64 3200+ "Newcastle" og et ASUS K8N-E Deluxe hovedkort.

Når jeg prøver å overklokke det, klarer jeg å få det opp til omkring 2450MHz med stockkjøleren, men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg ikke får den høyere. Nå ligger tempen på ~45 grader ved full load. Hvis jeg setter FSB til 225 med multiplier på 11 nekter pc-en å starte (skjermen slår seg av etter jeg går ut av bios), og når jeg kjører VCore til 1.625V eller spenningen til minnet på høyere enn 2.5V skjer det samme, uansett hva FSB og multiplier står på. 1.6V er altså det høyeste den er villig til å gå. Jeg har også prøvd å kjøre på med slakkere RAM-timings og HT på 3x, men uten at dette har gjort noen forskjell til eller fra. Er dette normalt eller burde det være mulig å kjøre den høyere? Grunner til dette kan være hva?

Jeg kan nevne at jeg har Corsair ValueSelect (2x512MB) minne, hvis det har noe med saken å gjøre :)

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på "usedvanlig dårlig klokking..." posten min, har samme utstyret bare "polakkutgaven" på både cpu og hk :p

fikk akkurat det samme som deg med blackscreen.

EDIT: har mye bedre ram da, du bør nok prøve sette ned ram freq til 166 og prøve med de slakke timingsa

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Hei hå.. Takk for forslag, men det hjalp meg dessverre ikke. Hvor kan jeg låse PCI-bussens frekvens i biosen min? Jeg finner det ikke.

Og hvor kan jeg endre på frekvensen til minnebussen slik at jeg kan klokke cpu asynkront med minnebussen?

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...