Gå til innhold

Thoroughbred ble lansert i dag


EC

Anbefalte innlegg

Hva vil dette ha å si for AMD og Intel?

Er dette noe som vil få innvirkning på datamarkedet i dag?

Her får dere lov til å poste om AMD og Intel så mye dere vil - så lenge det er saklig og ikke er et angrep på moderatorene. Rene "krangler" om hvem som er best av AMD / Intel i rene pattebarn - stil bør helst unngås.

Min pappa er sterkere enn din, så!

 

Lykke til. Yummy plasserer kors, hvitløk og vievann mellom seg og dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg forventet mer av T-Bred enn det jeg har hørt så langt. Men så er ikke THG, hvor jeg har lest testen, særlige positive mot AMD, les bare "Computex Day 4 - Gettin' Jiggy With AMD ".

 

Men noen som vet hvilke hastigheter denne T-Bred lanseres på? Har hørt noe om at det var fra xp1700+ til xp2200+, stemmer dette? Når kommer da 2300+ og høyere? Det er vel det som er poenget med T-Bred, at de skal nå høyere MHz enn Palomino greide. Amd henger et stykke bak Intel nå, og bør få ut minst xp2500+ for å henge med i kampen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 23:19, dominizer skrev:


Men noen som vet hvilke hastigheter denne T-Bred lanseres på? Har hørt noe om at det var fra xp1700+ til xp2200+, stemmer dette? Når kommer da 2300+ og høyere?


Tatt fra Hardware.no

 

Det skal bli spennende å følge utviklingen til Thoroughbred som kommer til å bli lansert i mange intervaller (2200+, 2300+, 2400+, 2500+). Så det ser vel slik ut.. Men vet ikke når de kommer enda da.

Lenke til kommentar

<quote>

 

This may mean that the Athlon XP family is put on hold for a while as Intel gains a strong foothold in the desktop segment for the sake of making sure that Hammer is all that it could possibly be by the end of the year.

</quote>

 

Les gjennom AnadTech sin test av prosessoren. Relativt gode siste ord. Og slik det ser ut nå, virker det som det er akkurat dette AMD gambler på.

 

<quote>

On the other hand it seems as if AMD's sole purpose right now is to ensure that Hammer gets off on the right foot. A couple design wins in the server market next year for Opteron could spell more success for AMD than any Athlon has been able to do on the desktop side. In talking to VIA at Computex last week we came across a very important point about AMD's strategy with K8 vs. K7; if AMD can succeed with the K8 in the enterprise market then it opens new doors in the corporate market that were never penetrated by the current Athlon.

</quote>

Måtte bare ta med dette her.

 

AMD kommer til å selge MANGE t-bread. Og kansje er det bra? Du kan si hva du vill om intel og Amd, men det VI som data-nerder som tjer på krigen mellom gigantane. Slik er det bare. Tror dere at intel og Amd ville satt ned prisane så ofte da? Konkuranse = Billigere varer.

Lenke til kommentar

Hittil ser det ikke så veldig lovende ut, bare amdmb fikk noe futt ut av den, mens de fleste lå under 2GHz og noen fikk bare litt over 1.8GHz ut av den.

Kanskje amdmb hadde en senere modell, eller kanskje 8k3a er mer kompatibelt med thoroughbred?

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk til alle som kjøper amd !

Dere har spart med for flere tusen kroner

 

Jeg mener og har alltid ment at intel er best når det gjelder intel vs. amd.

Som en gammel venn ofte sier: "Jeg syntes det luktet brent i rommet mitt, så husket jeg at jeg hadde intel prosessor og tok sokkene min ned fra ovnen"

 

Det som er problemet med intel er ikke produktene, men arrogansen. F.eks. når det gjelder samarbeidet med mircosoft. MS har blitt MYE mer vennligere med amd etterhvert som tiden har gått.

 

Det som er er problemet til amd er at de rett og slett skryter for mye. Hvorfor sånne svære og utfyllende roadmaps om den fantastiske fremtiden hos amd ? Hva med dene "reklame hz'en" hos amd (xp1800 er egentlig 1.53) ? Intel trenger ikke slike stunts fordi alle vet at de leverer gode produkter. De fleste som kjøper amd har peiling på data og vet om arkitekturen osv.

 

Men vi intel brukere har mye å takke amd kjøperne. Hvis de ikke hadde kjøpt amd prosessorer så hadde vi betalt blodpriser på (intel)prosessorer. Det er ikke amd som skaper konkuransen, men kundene til amd...

Det er folk i norge som kjøper f.eks. billige leker fra kina med pcv og akrylamid iseg. Men takket være dem så blir det normale bra lekene billigere. Og de som kjøper kina-leker risikere at barna deres får hjerneskader, men det bryr jo egetlig ikke oss, det er jo dems egen feil, vi tvang dem ikke til å kjøpe kina-leker.

 

yummy sa dette:

Årsaken til at dette er ønskelig, er at slike "x vs. Y" - diskusjoner meeeget sjelden fører noe nytt med seg. Det meste er som regel sagt før, så da skjønner du at det blir vås å ta det opp på nytt.

 

Derfor vil jeg komme med en oppfordring: Alle amd-kjøpere forsett å kjøp amd ! Som nevnt ovenfor: Både T-bread og Barton er 0.13 mikron. Det betyr at de RULER, HELT SERIØST ! Og til Intel-brukere: Herregud, slutt å krangle med / prøve å overbevise amd-fans. Vi har en bra avtale her da. Vi får skikkelige bra og billige prosessorer, mens amd-fans får sine amd-prossesorer. Ikke overbevis mange til å tilbake til intel, hvis intel får for stor markedsandel setter de opp prisene.

 

Lurer på om/når jeg får smekk av moderatorene og evt. hvor lang tid det tar ? Virker som det er en stor andel amd-fans blandt hardware-moderatorene. Virker som yummy er veldig grei (kanskje han liker intel ?), blir nok ikke han som kaster meg ut :smile: Ber på forhold om unnskyld, hvis jeg har fornærmet noen av dere andre moderatorer, dere vet best, vi vet det. (det burde øke sjansen for at jeg ikke blir kastet ut burde det ikke ?)

Lenke til kommentar

agamemnon:

Kan du sende meg et håndkle? Jeg ble så våt på ryggen... :wink:

 

Yummy er en snill kar som nå har AMD Duron 700 - og er fornøyd med det. Liker Intel også, men synes prisene er for stive for en student. Neste gang blir det dual - prosessor. Minst! Om det blir Intel eller AMD, får tiden vise.

 

Ha en fin dag, og trekk inn tunga nå! =) =) =)

Lenke til kommentar

fant posten din Yummy.

 

 

Ok , her er vi i gang igjen :smile:

 

Ja jeg tror nok hammeren bokstavelig talt kommer til og knuse Intels P4 hvis de ikke finner på noe nytt da ?

 

Ellers vil jeg bare si att jeg tror T-bred kommer til og bli en seriøs konnkurent til p4 da man med 0,13 micron produksjon har muligheten til og nå høyere hastighet på cpu PGA mindre varmeutvikling.

 

Men men jeg må si att jeg gleder meg mest til:

 

The days of the Hammer...

 

(Min nye signatur)

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-11 18:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 18:28, Tracker skrev:


Ja jeg tror nok hammeren bokstavelig talt kommer til og knuse Intels P4 hvis de ikke finner på noe nytt da ?


 

Så klart kommer Intel også med noe nytt (kommer kansje til å svi amd :smile:)? Men Intel ikke røper like mye som AMD (kansje de kan tjene på det?).

Lenke til kommentar

Intel er ganske arrogante men i deres posisjon er dette egentlig ikke så merkelig - eller dumt(?).

 

Med deres (og m$'s) "arrogant, følg oss, in our face" holdning har iallfall PC industrien ikke kastet bort mye tid på tautrekking med standarder i motsettning til mange andre teknologi industrier.

 

Denne artikkelen får meg likevel til å tro at de (les:intel) kanskje begynner å bli litt mykere http://www.hardocp.com/article.html?art=MzAz

Lenke til kommentar

Det er jo klart at AMD har best ytelse for pengene, tar man en intel mot amd cpu, så pr. mhz er amd bedre.

De sinnsyke overklokkingene som skjer med Intel er dessuten fra 1.6-1.8 cpu'ne til intel, de fleste vet at intel tyner p4 ganske rått nå, så etterhvert som mhz stiger vil de IKKE bli like vennlige til overklokkere.

T'bred kan bli bra å overklokke, en økning på 300mhz på en amd cpu er jo kjempebra, og vil føre til en massiv økning.

Men som alle andre gleder jeg meg som en unge til Clawhammer kommer, Xp familien er jo en generasjon gamlere enn p4 og allikevel er den ikke så langt etter i ytelsen. Bare tenk på hvordan clawhammer vil gjøre det da!

Men de fleste intel fans sier "intel brukte x antall år på forskning og er så snille og greie" men dere betaler blodpriser for det!

Ta toppmodellen til intel i skrivende stund, 2.53 til 7000, amd's toppmodell xp2100+ koster 2200. Er jo TRE ganger så dyrt!

Uansett, jeg kommer til å holde meg til AMD; og gleder meg til flere reviews av t'bred kommer =)

 

Har forresten hørt om økonomiske problemer i Intel, noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...