wegeland Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg er nå på vei til å kjøpe mitt første Apple-produkt! Er møkka lei av streikende pc´er som ikke holder mål. Men, siden jeg er midt i en mastergrad og leker daglig med tall i MS Excel, lurer jeg på om dette fungerer bra på Mac..? Er Excel-funksjonene samme på Mac som på pc? Og hvordan bruker man alle funksjonene der man er avhengig av høyre mustast? Siden jeg skal bli ferdig til sommeren håper jeg denne overgangen fra Pc til Mac blir relativt smidig. Har redigert en del video på Mac tidligere, så jeg er ikke helt ukjent, men regneark har jeg aldri brukt. Skal forresten kjøpe meg en iBook 12". Tror den er ok til skolearbeid... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er nok et par små forskjeller, men de finner man raskt ut av bare man er oppmerksom nok. For høyreklikking bruker du en mus med to knapper evnt. ctrl-klikke. Lenke til kommentar
wegeland Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Fungerer hvilken som helst vanlig pc-mus til Mac? De er jo noe billigere enn Apple sine smykker, men ikke fullt så lekre. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Fungerer hvilken som helst vanlig pc-mus til Mac? De er jo noe billigere enn Apple sine smykker, men ikke fullt så lekre. Tror du skal lete lenge etter en USB-mus som ikke funker på Mac. Alle musene til Logitech og Microsoft som bruker USB funker vel som posjonssnus. Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg er nå på vei til å kjøpe mitt første Apple-produkt! Er møkka lei av streikende pc´er som ikke holder mål. Men, siden jeg er midt i en mastergrad og leker daglig med tall i MS Excel, lurer jeg på om dette fungerer bra på Mac..? Er Excel-funksjonene samme på Mac som på pc? Og hvordan bruker man alle funksjonene der man er avhengig av høyre mustast? Siden jeg skal bli ferdig til sommeren håper jeg denne overgangen fra Pc til Mac blir relativt smidig. Har redigert en del video på Mac tidligere, så jeg er ikke helt ukjent, men regneark har jeg aldri brukt. Jeg vil tro Excel funker tilnærmet dønn likt. http://www.microsoft.com/mac/products/exce...x?pid=excel2004 Alle mus fra mer eller mindre store produsenter bør funke uten problemer. Selv har jeg brukt Apple, Logitech og Microsoft, optiske og trådløse. Mulig du må laste ned drivere fra nettet for å konfigurere eventuelle tredje- og fjerde-knapper, men høyreklikk skal være med uten problemer. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Alle USB-muser har vel innebygd støtte i OS X, selv om det ikke nødvendigvis finnes drivere fra produsenten til musen, men dette er strengt tatt i nødvendig. Ang. Excel er jeg ganske så sikker på at funksjonaliteten er helt lik, bruker ikke Excel noe særlig selv men utfra det jeg kan se så er det som på PC, med noen tilpasninger som passer OS X-miljøet naturligvis. Har brukt en del Word, og det er ingenting å si på funksjonaliteten der. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Nok en sjanse til å dytte USB Overdrive på en stakkar. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå