Gå til innhold

A8N-SLI Delux og støy

Roncon

Anbefalte innlegg

og det siste:

Som dere ser går fint å kjøre to 6600GT kort i SLi på et A8N med en zalman northbridge kjøler. Har testet maskinen i 3dmark 2003 og 2001se, ikke noe form ustabilitet å spore.

Jeg har en Zalman på chipsettet på et gammelt VIA KT266A-hovedkort, bryter jeg garantien om jeg fjerner vifta på A8N-SLI og monterer Zalman'en?

(Hvor står det i tilfelle hva som er bryting av garanti og ikke?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(ble litt mange smilyer der..)

Ja, det skal være sikkert og visst. Tror jeg skal la deg svette litt til, men jeg skal gi deg et hint: Les litt grundig på denne sida her... :p

Pop:

Det er en liten turbovifte, men den bråker ikke stort mer enn mitt 6600GT fra Club3D. Det er klart man hører den, men hvis du ikke er så følsom, ville jeg ikke latt det være dealbreaker'n. Den stock hsf'en fra AMD er ikke noe lam den heller da...

agitator:

Hvis du peller av chipsettkjøleren, bryter du garantien. Ihvertfall i teorien. Hvis kortet blir ødelagt og du klatter på den gamle igjen, er det ikke sikkert nettbutikken bryr seg. Men jeg vet ikke... :ermm: Det er derfor jeg venter med å plukke av min, slik at jeg vet at det ikke er noen feil på kortet før jeg fucker opp.

Lenke til kommentar

har akkurat montert zalman-ribben, må si at det blir varmt. med lett overklokking (212 mhz) holder den rundt 50 grader etter en times tid med Doom 3. angrer litt.. menmen. gidder ikke skru ut hovedkortet enda en gang i dag, blir det kokeplate der inne får jeg gjøre om igjen.

irriterende å finne ut at det ikke var chipset-kjøleren som bråkte, men skjermkortet.

*drømme om vannkjøling*

Lenke til kommentar
betyr jo ikke at det ikke støtter hovedkortet, bare at ocz ikke har oppdatert siden... samme som med manualen fra asus.. er ikke mange brikker som er med i den heller.

Ingen salgsavdeling med respekt for seg sel vil unlate å oppdatere kompabilitetstabellen. Hvis "store sterke" OCZ ikke gjør det er de ikke seriøs.

Nei, jeg ser på de som seriøs, og lytter også når de ikke har noe.

Det er folk på dette forumet som kjører OCZ TCCD-minne sammen med hovedkortet, så snurp igjen... hehe

Lenke til kommentar
vurderer å bytte den ut chipset viften med denne: Swiftech MCX159-R AMD/Intel Chipset (18db) 40,4 x 40,4 mm..

http://www.swiftnets.com/products/mcx159.asp

Noen som vet om det er noe å satse på?

Er ganske sikker på at denne ikke passer ,den orginale kjøleren er 37 x37mm

og feste anordningen sitter svært nærmt kjøleren.

Vet, men festeanordningen er vel fleksibel slik at det går an å plassere den allikevel. mcx159-a-dimensions-630x469.jpg

Denne viftesokkelen er altså 3,4 mm større enn orginalkjøleren. Dvs. 1,7 mm på hver side...

Men det er klart, ser man på diagonalen, som man må i dette tilfellet, så kan det hende at det ikke passer. Hva er roten av 27,38 (har ikke kalkulator akkurat nå) Da finner vi diagonalen på originalviften. Blir vel rundt 5,2 eller noe? Dvs. at Swiftech viften er ganske mye lengre på diagonalen..

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

Chipset-kjøleren fra Zalman ser ut til å gjøre susen ja. :)

Men har et X700 Pro kort med Zalman heatpipe-kjøler, og da ble det trangt for chipset-kjøleren. Fikk den på plass til slutt, men da står den langt ifra midt på chipset-coren. (På A8N-SLI deluxe altså)

Lenke til kommentar
vurderer å bytte den ut chipset viften med denne: Swiftech MCX159-R AMD/Intel Chipset (18db) 40,4 x 40,4 mm..

http://www.swiftnets.com/products/mcx159.asp

Noen som vet om det er noe å satse på?

Hvis du bestemmer deg for en sånn en, hadde du giddet å gi en tilbakemelding her om åssen det gikk? Lurer litt på en sånn en sjøl. Ellers blir det vel Zalman sin passive NB-kjøler.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

1. Ja det kan se slik ut, den er meget lav.

2. Tja, det ser ut til å være mindre mm² kjøleflater på denne sammenlignet med zalman.

Men det er mulig det holder.

Kan du ikke påta deg oppgaven å teste dette ut da?

Så poste resultatet av forskningen her.:dremel:

Har selv et nytt kjøleprosjekt på gang. Skal se om jeg ikke får lagt ut et bilde i løpet av helgen.

CPU VGA Chipset

Ønsker ytelse med minst mulig støy, helst uten vannkjølig.

mission impossible :-)

Lenke til kommentar
Kan du ikke påta deg oppgaven å teste dette ut da?

Så poste resultatet av forskningen her.:dremel:

Ikke umulig, det, men jeg tror jeg skal vente på VGA Silencer til 6600GT, som visstnok skal komme i februar. Eller kanskje jeg blir lei, og prøver meg med heatpipe kjølern på skjermkortet, så kanskje jeg prøver da... :dremel:;)

Men jeg er spent på resultatet av forskningsprosjektet ditt også... :yes::thumbup:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Mulig det, men det ikke sikker alle er støyfanatikere som en del av oss som har postet her.

Hiver du inn ett ULTA-kort eller for så vidt ett X850XT vil dette uansett overdøve alle andre vifter. Slike er livet, vil du ha ned støy må du modde litt, vil du overklokke må du modde litt, det er dette som er gøy.

Gidder man ikke dette, kjøp noe annet, feks hamster.

Ingen salgsavdeling med respekt for seg sel vil unlate å oppdatere kompabilitetstabellen. Hvis "store sterke" OCZ ikke gjør det er de ikke seriøs.

Nei, jeg ser på de som seriøs, og lytter også når de ikke har noe.

Dette er veldig off topic men :

Jeg kjører OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 på dette kortet.

Kokker en 3500+ Winchester(boxed) stabilt på 2,6ghz fsb 260 1:1 med RAM timings 2,5 3 3 10.

Endret av Roncon
Lenke til kommentar
Dette er et tungtveiende argument for ikke velge A8N-SLI Delux fremfor andre hovedkort. :yes:

Ja, for det er jo så mye bedre på de andre nForce4 korta. :roll: Det er ikke mange du kan bytte ut chipsettkjølern på uten at den kommer i konfilkt med det ene eller det andre skjermkortet. Faktisk vil jeg si at A8N-SLI har blandt de bedre løsningene, for her er kjøleren plassert mellom grafikkortene, i motsetning til for eksempel SLI kortet fra MSI, hvor den står rett bak kort nr to.

Eneste må være at de kanskje har valgt en litt mer stillegående vifte, men de bråker uansett for mye, hvis man er følsom for støy.

Unntaket her er jo Asus A8N-E, som har passiv kjøling i utgangspunktet. :thumbup: men det kommer jo aldri... :(

Lenke til kommentar

Jeg monterte zalman heatpipekjøler på skjermkortet, og jeg tviler på at zalmans passive chipsetjkøler får plass under der nå. Jeg får chipsetkjøleren i posten på mandag, så jeg får vel teste da (kostet 29,- på itbutikken, så det er ikke noe stort tap).

Oppdaget forresten at itbutikken var veldig billig. Kjøpte NQ giant UFO der for 216,-

Lenke til kommentar
Jeg monterte zalman heatpipekjøler på skjermkortet, og jeg tviler på at zalmans passive chipsetjkøler får plass under der nå. Jeg får chipsetkjøleren i posten på mandag, så jeg får vel teste da (kostet 29,- på itbutikken, så det er ikke noe stort tap).

Mulig du må til å kappe av noen av de stengene på chipsetkjølern for å komme under. Ta bilder hvis du får det til, 'a... :thumbup:

Hvor mye tok forresten itbutikken i frakt for den kjølern?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...