Gå til innhold

A8N-SLI Delux og støy

Roncon

Anbefalte innlegg

Og derfor tenker jeg på swiftech kjøleren og rett og slett fjerne et par pins som kolliderer med skjermkortet.. :) (6800gt + NV silencer)

Får se, må bare finne ut hvor delene mine kommer inn på lager og så se om jeg

er heldig nok til å kunne ta med en swiftech i samme slengen. Evt så får jeg ta en

egen bestilling :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå koblet opp mitt A8N-SLI og kan konstatere at chipset-viften bråker noe helt for jævlig. Kan hende min er ekstra ille, det skal ikke mye til for at sånne små vifter får en liten skade.

Jeg kjører Windows XP Pro x64, og der fungerer ikke Cool & Quiet-driverne som fulgte med på CD'en, så jeg har ikke fått testa om ting blir bedre da.

Skal teste Cool & Quiet i vanlig 32-bits Windows, og hvis det ikke blir slutt på bråket så kommer jeg til å bytte ut vifta med min passive Zalman.

Gleder meg til i morgen, da kommer 6600GT-kortet mitt...akkurat nå kjører jeg på et gammelt Matrox Millennium 2 i en PCI-slot :p

Endret av agitator
Lenke til kommentar

Knopfix:

Takk for tips. Jeg kunne gått på en smell der. Får vente til februar, jeg da.Forresten, var det snakk om at den skulle komme til Norge i februar, eller skulle den lanseres da?

Vannpistol:

Jeg tenkte at det må jo gå an å gjøre det samme med Zalman kjølere, altså bare dremle vekk de pinnene som kolliderer med VGA Silenceren. Men hva tror du om den fra Revoltec? De selger den på 3dfxcool.no...

Lenke til kommentar
A8N Sli Deluxe kortet mitt er på vei tilbake. (angre rett)

Vet dette er off-topic, men warum, warum?

For dårlig Vdimm justering. 3v blir rett og slett for lite. Kjørte 3,4 før. (OCZ 3700EB). Trenger MYE spenning, for å få skikkelig fart på de rama. Så nå har jeg bestilt DFI LP NF4 SLI-DR. Overklokkinga på A8N SLI var ikke så mye å skryte av. Jeg er en overclock junky. Netshop fikk ikke avbestillings mailen min pga. mail feil hos tiscali. Så kortet ble sendt. Vel vel. Gleder meg til DFI kortet kommer. Håper det ikke drøyer for lenge.

Lenke til kommentar

Nå har jo jeg faktisk vært så heldig å få hendene på et Asus A8N-SLI(eller et A8N i hendene) men den ny psu'en(northq400w) har bare 20 pinner på atx kontakten mens hovedkortet har 24 :scared: .Hva skal jeg gjøre? Jeg fant ingen ting om dette i manualen.

:(:no::cry::thumbdown::wallbash::realmad::dontgetit::blush::shrug::(:yucky::eek::nei::confused::hm::hrm:

(ble litt mange smilyer der..)

Lenke til kommentar
For dårlig Vdimm justering. 3v blir rett og slett for lite. Kjørte 3,4 før. (OCZ 3700EB). Trenger MYE spenning, for å få skikkelig fart på de rama. Så nå har jeg bestilt DFI LP NF4 SLI-DR. Overklokkinga på A8N SLI var ikke så mye å skryte av.

Hvis du hadde undersøkt ville du funnet at OCZ ikke støtter ASUS SLI.... :D

Lenke til kommentar
For dårlig Vdimm justering. 3v blir rett og slett for lite. Kjørte 3,4 før. (OCZ 3700EB). Trenger MYE spenning, for å få skikkelig fart på de rama. Så nå har jeg bestilt DFI LP NF4 SLI-DR. Overklokkinga på A8N SLI var ikke så mye å skryte av.

Vel, anyways er 3.0 vdimm altfor lite. De funka jo, men fikk aldri skikkelig fart på sakene.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden får du det ifra?

Lenke til kommentar
Forresten, var det snakk om at den skulle komme til Norge i februar, eller skulle den lanseres da?

Det aner jeg dessverre ikke men kanskje det går ann å maile Netshop eller Komplett å høre om de vet noe,eller kanskje skrive at mange venter på den så de burde få den på lager straks den er ute. :D

Lenke til kommentar
betyr jo ikke at det ikke støtter hovedkortet, bare at ocz ikke har oppdatert siden... samme som med manualen fra asus.. er ikke mange brikker som er med i den heller.

Ingen salgsavdeling med respekt for seg sel vil unlate å oppdatere kompabilitetstabellen. Hvis "store sterke" OCZ ikke gjør det er de ikke seriøs.

Nei, jeg ser på de som seriøs, og lytter også når de ikke har noe.

Lenke til kommentar

Sitter akkurat med dette hovedkortet i handlekurven, men ble veldig i tvil nå etter de mange klagene over støyen til den chipsetvifta. Jeg godtar noe viftestøy fra pcen, men orker ikke høyfrekvent hvining om det er slik.

Har en chieftec psu med 120mm vifte som ikke lager en lyd, og boxed :ermm: kjøler på cpu, men det er ikke mye lyd så langt.

Blir det mye verre med denne lille turbovifta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...