gsn Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Knopfix: og da tar de 100kr for brevet? tror vi sier det var litt dårlig formulering av targa og gir oss med den Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Knopfix: og da tar de 100kr for brevet? tror vi sier det var litt dårlig formulering av targa og gir oss med den Hundre for brev? Jeg har bare tatt i mot brev fra Netshop og Komplett. Det ene fra Netshop var en Ide kabel som de ikke fikk med i en større pakke,kostet ikke hundre og de betalte portoen med frimerker(sikkert for den andre pakken min kostet 9000 hehe). Komplett sendte meg en kabinettdør en gang som ikke var i orden så da betalte de portoen med frimerker(men det var jo en reklamasjon). Det jeg mener er at de ikke skader å spørre om de vel sende det som brev hvis det er en liten sak de bare trenger noen frimerker på,hvorfor koster det hundre der?Handler ikke så mye gjennom nettbutikker men dette høres jo vilt ut,jeg ville ihvertfall prøvd med en mail eller telefon hvis det bare var sankk om noen gram,da er de kanskje villige til å spytte i en tier til frimerker? Kan du begrunne de hundre kronene og gi en god grunn til å ikke spørre de om de ikke vil spytte inn en tier til frimerker? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Targa skrev: Vel jeg tar tilbake billig, PCStyling skal sammen med Posten ha 120 kr. Tingen han skal ha koster 20kr. Posten tar vanligvis 120kr for service pakke. Da virker det som om han får det han kjøper gratis? så lenge de ikke har en pakke som koster 100kr som jeg ikke vet om, var bare jeg som pirket litt, ikke vits å snakke mer om det her! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Posten tar vanligvis 120kr for service pakke. Jeg har snakket om å sende det som brev hele tiden i stedet for servicepakke for at han skulle spare penger hvis du leser hva jeg har skrevet. Men det er ikke sikkert de vil det pga av forsikring,men hvis de ofrer litt for kundene blir de populære så man slipper å betale en formue i frakt for en liten ting. Så derfor burde man spørre om brev hvis det er en liten ting. Kan du begrunne de hundre kronene og gi en god grunn til å ikke spørre de om de ikke vil spytte inn en tier til frimerker?Som jeg skrev i stad? Endret 26. mai 2005 av Knopfix Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har nå satt på min Zalman-ribbe, og lurer på hva som er akseptabel temperatur? Everest viser ca. 30 grader på motherboard hos meg, er ikke det en god temperatur da? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har nå satt på min Zalman-ribbe, og lurer på hva som er akseptabel temperatur? Everest viser ca. 30 grader på motherboard hos meg, er ikke det en god temperatur da? Har du akkurat slått på PCn så den ikke er blitt skikkelig varm,min ligger på 39C,har stått på i mange timer. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 håvard87 Skrevet 26/05/2005 : 23:29 Jeg har nå satt på min Zalman-ribbe, og lurer på hva som er akseptabel temperatur? Everest viser ca. 30 grader på motherboard hos meg, er ikke det en god temperatur da? Som nevnt div ganger før, er det ikke noen temp sensor i northbridge. Bortsett fra det er jo 30 grader MB temperatur er jo helt fint. Anbefaler deg bare og kjenne på Zalman ribben etter litt tid med load, man kjenner forskjell på farlig og ikke farlig temp, for å si det slik. Det er jo også såpass mange som benytter denne løsningen at det ville nok vært kjent nå om det ikke gikk bra Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har nå satt på min Zalman-ribbe, og lurer på hva som er akseptabel temperatur? Everest viser ca. 30 grader på motherboard hos meg, er ikke det en god temperatur da? Har du akkurat slått på PCn så den ikke er blitt skikkelig varm,min ligger på 39C,har stått på i mange timer. Den har stått på i mange timer. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Den har stått på i mange timer. Jeg måler med Asus probe og Nvidia MonitorView. Mener å huske at andre har tempraturer fra 38-42 C . Hvis du bare har 30 burde du være veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg spurte om det var mulig å få det sendt som brev, men fikk ikke noe svar. Men jeg har råd til å betale den frakta jeg, om det er noe vits i å kjøpe den Speed Limiteren. Og det var igrunn det jeg lurte på. Dersom den S.L. reduserer turtallet på NB vifta nok til at støyen ikke lenger er plagsom, så er den en enkel sak å montere. Litt mer jobb med passiv kjøling. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 om det er noe vits i å kjøpe den Speed Limiteren Jeg har Zalman passiv og det har jeg hatt en stund.Men min vifte begynte å bli dårlig etter ca 2 mnd,ble støy og stoppet litt opp under oppstart.Senere kunne den begynne å komme med ulyder selv om PCn hadde stått på lenge. Turtallet på min ble styrt ut i fra varmen så når jeg spilte spill og gjorde andre tyngre oppgaver så begynte den å hvine ekstra.Jeg var redd vifta skulle gå i stykker når jeg ikke var hjemme pga at PCn står på døgnet rundt så det var en stor lettelse for meg å bli kvitt den. Hvis du setter ned turtallet så vil den jo bli varmere,synes å huske noen andre skrev om å prøve å sette inn en viftestyring til den men vet ikke hvordan det gikk. Så det blir en sjansje du må ta,hvis du tar den. Var en del jobb å skru ut alt sammen for å sette inn Zalman men jeg synes det var verdt jobben.Det ble mindre støy og faktisk litt bedre kjøling. Det går også ann å sette inn Zalman uten og skru ut HK ved å klippe over plastikk festene med en tang eller saks.Så er det bare litt kjølepasta som skal til og så trykke den nye på plass. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Takker for svar Knopfix. Det virka som om du hadde ei dårlig vifte på ditt HK. Den burde vel ha litt lenger levetid enn 2 mnd.? Alle forandringer er litt prøving og feiling ( den første som monterte pass. kjøler tok en tjangs og prøvde ) og med å redusere spg. fra 12v til 9,5v er ikke så stor forandring. Med tanke på støy, er det kansje for liten reduksjon. Dette kan kansje de som har montert en Z. fanmate. si noe om. Justere mye eller lite for å ta bort den værste støyen, forventer det ikke støyfritt. Må en langt ned i spg. for å få bort den værste støyen, ser jeg helt klart at det er lurest å montere passiv kjøler med en gang. Lenke til kommentar
brannmann_en Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei. Sitter her med øreklokker for å holde ut med chipsetvifta, og leser om passivkjøle. Blir mer og mer usikker. D.v.s har fått med meg at mange har byttet til kjøleribbe uten vifte med godt resultat. Men dette krever vel luft sirkulasjon i kabinette og rundt kjøleren ? Spørsmål: Her viking tower uten kabinetvifte, luftehull bak og på sidepanel. Psu vifte, og vifte på skjermkort gforce 6600gt. Holder dette eller må jeg ha kabinetvifte hvis jeg bytter til passiv kjøler. Håper noen har erfaring med dette. :!: Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Et Viking kabinett uten vifte er ikke bra, spesielt ikke for harddiskene dine. Har et slikt kabinett jeg bruker på en gammel maskin som ikke utvikler så mye varme, men det blir som en sauna. Du BØR ha MINST en vifte i kabinettet ditt, og den bør stå med harddiskene i front. Tror faktisk at chipsettet ditt ikke vill overleve uten kabinett vifte lenge (med passiv kjøler) Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har lest igjennom denne tråden men jeg har et problem... Vifta bråker litt siden den går på høyt turtall, d må den få lov til Men nå stopper vifta innimellom også bråker den noe helt forferdelig, rpm går ned til mellom 0 - 1500, d er jo ikke bra. Også har d seg sånn at jeg har et XFX GeForce 6800Ultra som tar litt stor plass. Jeg har vel ca 1cm klaring med orginalkjøleren til skjermkortet. Er sugen på en Swiftech chipsetkjøler men d kan jeg bare drite i å få plass til. Men nå må jeg få byttet kjøler, i løpet av tiden jeg brukte på å skrive dette måtte jeg hamre løs på pc`n 3 ganger for å få vifta i gang igjen. Genialt om noen har forslag ang. hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
WackoJacko Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Min vifte fungerte også forholdsvis bra i begynnelsen, men nå lager den alleslags lyder, vanvittig irrterende! Jeg får plass til en passiv kjøleblokk og har tenkt å skaffe meg det. Jeg har tittet litt på viften og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal fjerne den!?! Det er jo ingen skruer eller "clips". Bare 2 sylindre med fjering på! Så, kan noen forklare meg hvordan jeg demonterer den? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har lest igjennom denne tråden... Respekt... Uansett, ser ut til å bli litt vanskelig å få plass til noen standardkjøler der uten å modde litt, siden kjøleren på skjermkortet tar såpass plass. Og når du først skal modde, så er det mange ting å velge mellom, selvom den swiftec'en er litt vanskelig siden den har vifte oppå. Ville anbefalt å dremle litt på Zalman sin passive kjøler, jeg. Det blir jo endel luftgjennomstrømning over den allikevel. Lenke til kommentar
brannmann_en Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Min vifte fungerte også forholdsvis bra i begynnelsen, men nå lager den alleslags lyder, vanvittig irrterende! Jeg får plass til en passiv kjøleblokk og har tenkt å skaffe meg det. Jeg har tittet litt på viften og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal fjerne den!?! Det er jo ingen skruer eller "clips". Bare 2 sylindre med fjering på! Så, kan noen forklare meg hvordan jeg demonterer den? Du må ut med hovedkortet. "sylinder med fjær" har mottaker på baksiden av hk. Ut med HK klipp av pinner monter og stillheten senker seg. Lenke til kommentar
brannmann_en Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har lest igjennom denne tråden men jeg har et problem... Vifta bråker litt siden den går på høyt turtall, d må den få lov til Men nå stopper vifta innimellom også bråker den noe helt forferdelig, rpm går ned til mellom 0 - 1500, d er jo ikke bra. Også har d seg sånn at jeg har et XFX GeForce 6800Ultra som tar litt stor plass. Jeg har vel ca 1cm klaring med orginalkjøleren til skjermkortet. Er sugen på en Swiftech chipsetkjøler men d kan jeg bare drite i å få plass til. Men nå må jeg få byttet kjøler, i løpet av tiden jeg brukte på å skrive dette måtte jeg hamre løs på pc`n 3 ganger for å få vifta i gang igjen. Genialt om noen har forslag ang. hva jeg kan gjøre. Mulig løsning med denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=S124008S7E Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Vel, jeg slengte på den berømte Zalman chipset kjøleren med engang jeg fikk mitt A8N-SLI. Gikk akkurat sammen med mitt Sapphire X800 XL kort ( som har en zalman "blomst"-kjøler som jeg måtte bøye litt i ene kanten). Virket veldig bra, temperaturene lå under 40 grader. Men nå i helgen dauet hovedkortet. Av ukjent grunn. Fikk ikke startet maskinen igjen. Helt svart - utenom vifter som gikk som de skulle. Byttet ut og prøvde det meste. Det varte en uke altså. Så nå er jeg _veldig_ usikker på om det kan ha vært chipset-kjøleren. Mitt setup: AMD 64 3500+ 2,2GHz Sapphire X800 XL 2 GB Corsair XMS paired 1 harddisk 1 dvdrom. NorthQ 400W PSU Skulle vel holde med en 400W PSU, vel ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå