sveinsel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Lykken er å sette en vifte på baksiden av HK.... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Men altså når man hele tiden viser til Probe MB temp, har denne altså lite eller ingenting med den faktiske temperaturen der vepsen satt! Og jeg som nettopp har satt inn Zalman passive. Hvor langt unna er disse transistorene tro? Har heldigvis ikke hørt om problemer ennå fra de med Zalman løsningen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Knopfix Skrevet 12/05/2005 : 23:07 Og jeg som nettopp har satt inn Zalman passive. Hvor langt unna er disse transistorene tro? Har heldigvis ikke hørt om problemer ennå fra de med Zalman løsningen. Jeg fikk desverre ikke greie på nøyaktig hvor det måles, og det er forsjåvidt ikke så viktig heller. Poenget er at det ikke måles på chipen. Men jeg vil understreke at min hensikt ikke var å skremme folk fra og fjerne vepsen! Ettersom det er såpass mange som har satt inn diverse andre løsninger, som feks Zalman, uten å få stabilitets- problemer, vil jeg tippe det er ganske trygt. Men det var disse "før - etter" temperaturene jeg vil påpeke at er verdiløse Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Men altså når man hele tiden viser til Probe MB temp, har denne altså lite eller ingenting med den faktiske temperaturen der vepsen satt! Mulig at Probe måler temp på noen transistorer i nærheten, men Probe viser forskjellig temp etter hva du har montert på chipset. Bruker Zalman sin passive. Målte to grader forskjell bare mellom to forskjellige kjølepasta typer. Lenke til kommentar
prAna Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kor varm er det på mb temp med dokke som bruker zalman kjøleribbe? Min temp er oppimot 40grader.. Noken som veit korleis eg kan fikse dette? Kor mykje kjølepasta skal ein egentlig ha på? Og korleis skal en legge det på chipen? Tynt lag? tjukt? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det skal være SVÆRT tynt, det skal bare være kontakt. Kan si det slikt: Kjølepasta leder varme kanskje 10 ganger dårligere en kjøleribba, men luft leder kanskje 100 ganger dårligere. Poenget er å ha et så tynt lag at det kommer kjølpepasta i ujevnhetene i kjøleribben. Ikke et så tjukkt lag at kjøleribben er bare borti kjølepastaen. Lenke til kommentar
prAna Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 okj.. takker.. noken som veit korleis eg skal ta av kjøleren uten å ødelegge dei svarte "pinnane" som holder det på plass? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er bare å klemme de sammen på baksiden av hovedkortet. Med meg gikk det rett og slett ikke, ikke med knipe tang heller. Så jeg klippte de bare av. Noen (feks Muffinman) har trukket de ut fra forsiden av hovedkortet (dette kan kanskje ødelegge de pinenne) Lenke til kommentar
prAna Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 ja.. tok dei ut fra forsiden men da vart dei ødelagt. det var dei som stod på "vepsen", men vil ikkje ødelegge desse. Lurte og på om det kun er den vesle blanke delen av chipen som trenger kjølepasta? og så lurte eg på kva maks temp chippen tåler.. sann ca.. Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Mitt lille prosjekt med å støydempe hodekortet mitt ASUS A8N sli deluxe gikk helt fint til jeg hørte chipsett vifta......... hva er den beste erstatningen ( minst støy )? Har denne cpu vifta http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLCOF64 Og disse kabinett viftene http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GLLE og en iskald Bzerk 500w psu http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLBB og et perfekt kabinett http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PXEC7104HBK noen som vet hva slags chipsett vifte som bråker minst vil jeg være evig takknemelig til............ Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ta en passiv kjøeribbe du, da blir det 0 støy. Feks Zalman sin. Lenke til kommentar
brannmann_en Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har tatt opp problemet med dieseldrevet cipset vifte med netshop som har levert skramlet. Får se hva som skjer. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis du setter in Zalman passiv så husk at du ikke kan bruke Artic Cooling NV6 Rev 2 på skjermkortet som kjøling.For de kræsjer skikkelig i sammen. Ellers går det fint. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hehe Jeg friserte Revoltec-kjølern min skikkelig for å få den til å passe under VGA Silencer'n (6.2) og det ser ut til å funke fint. Har ikke fått tid til stressteste skikkelig enda, men så langt virker det stabilt og fint. nTune oppgir temperatur på rundt 35 ved load, men det er jo ikke chippen som måles, som vi har hørt. Men det virker ihvertfall greit. Det skapes jo veldig mye luftgjennomstrømning over chipsettet pga Silencer'n. Men den ser litt skamkløpt ut da... Skal se om jeg ikke klarer å få lagt ut et bilde... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Men den ser litt skamkløpt ut da Akkurat hva jeg gjorde med min Artic cooling NV6 rev2 og Zalman passiv. Det er lenge siden jeg har bannet så mye,klokka 2 i natt var det heldigvis oppe og gikk. :!: Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Kom over en liten sak på PCStyling. Noe de kaller Speed Limiter Det er en skjøteledning som kobles til HK og ledning til NBvifta. Det er lodda på en motstand (tror jeg) som reduserer spg. fra 12v til 9,5v og dermed redusere turtall på vifta. Er det noen som kan si noe om hvordan dette kan virke på et A8N HK? Om man får turtallet ned nok, er det det en enkel og billig løsning. Vel jeg tar tilbake billig, PCStyling skal sammen med Posten ha 120 kr. Endret 26. mai 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Sammen med posten? posten tar da 120kr frakt for vanlig servicepakke alene de... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Sammen med posten? posten tar da 120kr frakt for vanlig servicepakke alene de... Du kan sikkert få de til å sende det som brev siden det er en liten gjenstand hvis du sender de en mail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå