Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 @ArticOC:Du har faktisk et veldig likt prosjekt som jeg driver med, bortsett fra at du drar den enda litt lenger. Veldig god idé. Forskjellen til det jeg planlegger er at jeg tenket å basere meg på passiv PSU. Hvilken PSU skal du bruke? Den jeg bruker nå, fortron/source 350W 20pin atx m/120mm vifte I test hos tomshardware fant de ut at denne modellen yter 420Watt Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) nF4 har chipsettet har et varmeproblem, ingen tidligere chipset (hverken fra Intel eller AMD) har blitt så varm som nF4. It seems that the nForce 4 chipset burns much hotter than previous chipsets, therefore necessitating active cooling. Too bad, as the chipset on the NForce 4 boards is arguably the hottest I have seen to date. I also want to add that this issue is not unique to DFI as all NF 4 boards seem to be having issues with the chipset cooler placement in relation to the PCI-E X16 slot. I only mention it because these NF4s tend to run pretty warm. I also think the placement of the chipset makes it nearly impossible to use an aftermarket cooler or water cooling, though I also need to mention that this is not a problem unique to the SLI-DR, but to all NF4 boards in general. http://www.legitreviews.com/article.php?aid=163&pid=2 Så jeg maser vidre om at du bør være nøye med hva du putter på for å kjøle saken Endret 12. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvis du setter pris på å mekke, så er det selvfølgelig din hjemmesnekrede kjøler bedre enn en Zalman, og det er ikke mulig å få en for god heatsink, så jeg må gi deg at din kjøler gir bedre temperatur på chipsettet, noe som øker sannsynligheten for en god overklokking. Mine poenger var bare at: 1. En slik hjemmelaget kjøler bør bare anbefales til de som liker å mekke selv, da det ikke virker som en billig Zalman begrenser overklokkingen. 2. På et generelt basis er det bedre å montere flere vifter, for så å la disse gå tregere, enn omvendt. Skal selvfølgelig ikke være skråsikker på overnevnte punkter, for å gå grundigere til verks trengs det veldig mye prøving av forskjellig oppsett. Jeg kjører forøvrig 289 MHz på FSB-bussen, kjørte en stund 290, men den var da av og til ustabil, vet ikke om det var prosessoren eller chippsettet som var den begrensende faktoren Libido, det er noe jeg lurer på.. på den ene siden sier du da det ikke virker som en billig Zalman begrenser overklokkingen. ..og fortsetter vidre med å si: Jeg kjører forøvrig 289 MHz på FSB-bussen, kjørte en stund 290, men den var da av og til ustabil, vet ikke om det var prosessoren eller chippsettet som var den begrensende faktoren Virker ikke som du er helt enig med deg selv om Zalmankjøleren gjør jobben for deg Kunne du ikke prøve å kjøre med en bedre chipsetkjøler for å bekrefte dine mistanker. Jeg har enda en Alpha kjøler jeg kan bygge om, og hvis du vil kan du få kjøpe en ferdigmoddet hos meg for 250kr. Kvaliteten på den jeg eventuelt bygger vil bli like bra som min egen Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 nF4 har chipsettet har et varmeproblem, ingen tidligere chipset (hverken fra Intel eller AMD) har blitt så varm som nF4. Ja, og derav ser bråkete chipvifter ut til å gjelde mange hovedkort med nf4 chippen. Mulig topic burde forandres til ”nforce4 baserte hovedkort og støy”. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ArcticOC: Skal prøve å sette en vifte rett foran som blåser på chipsettet, for å se om den blir mer stabil. Kan hende det er denne som begrenser overklokkingen. Har kanskje formulert meg litt dårlig, men det jeg mente, var at for en normal overklokking (dvs en 1800 MHz CPU klokkes opp til 2600 MHz), ser det ikke ut som om chipsettets temperatur begrenser. Kan godt hende du har rett, må bare rote litt rundt for å finne en vifte først. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Da har jeg funnet viften som skal kjøle hele systemet mitt. Panaflo er rollsroysen blant vifteprodusentene i verden, til og med Papst kommer til kort mot dette merket. Men så produseres også Panaflo i Japan, så det forklarer vel hele saken Viften er på 2W og flytter masse luft, den er nærmest perfekt balansert. Jeg fant den i noe defekt medisinsk utstyr tidligere i fjord Endret 12. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Seriøst, du må poste bilder av dette når du får det ferdig. Makan til Reodor Felgen. :!: Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Den jeg bruker nå, fortron/source 350W 20pin atx m/120mm vifte Hvordan fester du luftekanalen (fra cpu'en) til psu'en? Og ja, Panaflo er kongen av vifter, men det er bare så synd at de er så vanskelig å skaffe i Norge... Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Off Topic: ArticOC... sikker på at du ikke heller burde kalt deg ArcticOC, så navnet ditt hadde fått mening... Den har irritert meg lenge gitt... On Topic: Har også Zalmankjøleren, og den kjøler bedre enn originalkjøleren, så det er ingen grunn til å kalle det en dårlig erstatning. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Off Topic:ArticOC... sikker på at du ikke heller burde kalt deg ArcticOC, så navnet ditt hadde fått mening... Den har irritert meg lenge gitt... Har irritert meg også en stund Vet det mangler en liten c, kan vel snakke med en snill administrator Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Monterte i dag swiftec chipsett kjøleren på mitt hovedkort ,det var god å bli kvitt støy helve..... fra den gamle kjøleren ,er det mulig å se om den nye kjøleren er bedre en den orginale kjøleren ved hjelp av motherbord temp? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er panaflo bra vifter ? har altid bare antatt at det var helt vanlige vifter... finner slikt i gammle maskiner veldig ofte. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er panaflo bra vifter ? har altid bare antatt at det var helt vanlige vifter... finner slikt i gammle maskiner veldig ofte. Panaflo = Rolls Royce Det er en viss forskjell på kvaliteten mellom ting som produseres i Japan og Taiwan Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Off Topic:ArticOC... sikker på at du ikke heller burde kalt deg ArcticOC, så navnet ditt hadde fått mening... Den har irritert meg lenge gitt... Sånn.. nå slipper du å irritere deg lengere Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 mitt GA-K8NXP-sli har tatt kvelden, allerede og jeg må ut å kjøpe noe nytt.. Det ser ut som jeg har 2 valg av nforce4 sli kort her i Bergen i dag og det er da enten Asus A8n Sli Deluxe eller MSI sitt Diamond med 6sata og creative lydchip.. Jeg er svært skeptisk til Asus og MSI liker jeg egentlig ikke selv om mitt gamle kort holdt ut og varer enda.. Jeg leste at MSI Diamond kortet var supert til overklokking så det passer meg fint, men det har jo ingen vanlige s-ata 1 porter og jeg har s-ata 1 disker, er det kompatibelt ?! Asus eller MSI? Jeg ville vel heller valgt ett DFI men jeg må ha noe i dag.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Asus eller MSI? Jeg ville vel heller valgt ett DFI men jeg må ha noe i dag.. Hvorfor i all verden spør du om dette i en tråd som handler om å få vifta på A8N-SLI til å holde kjeft? Lag en egen tråd om det. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nei jeg er jo skeptisk da..men jeg har visst ikke noe valg om jeg skal ha nytt kort i dag... =(( Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nei jeg er jo skeptisk da..men jeg har visst ikke noe valg om jeg skal ha nytt kort i dag... =(( Var det et svar til meg...? Som sagt, lag en egen tråd. Ikke for å jage deg ut altså... Jo forresten, det er det faktisk. Og ikke kom tilbake før du har kjøpt deg et A8N-SLI... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg sitter jo og skal trykke på bestill knappen nå da, så hente det på datakjeden. Jeg gruer meg. Det er sikkert bare noe dr*tt... huffameg.. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg sitter jo og skal trykke på bestill knappen nå da, så hente det på datakjeden. Jeg gruer meg. Det er sikkert bare noe dr*tt... huffameg.. Begge kortene er bra men de har et liten minus. MSI'en trenger -5V og A8N trenger en ny kjøleribbe (hvilket også kunne vært greit å ha på ett MSI kort også kan jeg tenke meg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå