Demogorgon Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 jeg tror jeg vet hva du mener, maritim sealer? tåler alt, sitter som faen og kommer i flere farger. bruker det på vannblokkene mine. btw: EvoZ: Mission høytalere? de må du kvitte deg med asap.. de spiller jo som gammalt søppel.. ta en titt på et par MTM floorstandere som Thor, om de blir litt vel dyre, nedskaler de ved å bruke L serien i steden for exel elementene.. fra eltek selvfølgelig. Geb'en med oppgradert diskant gjør en troverdig jobb også. bedre en mission annyways.. men si meg: hvordan er dypbasen på phobos'n? den ruller jo av 3db ved 34Hz.. jeg drev å lekte med tanken på å kjøpe meg en, men siden jeg nå mekker mine egene forsterkere, ser jeg ikke noe behov for å punge ut 2000 for en jeg kan lage meg med gratisk samples og deler som andre kaster. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg hadde en Phobos før ,men jeg synes den var for svak. Den hadde rett og slett ikke nok power. Jeg bygger en ny en for tiden (den første var i MDF mens denne er i lakkert spon. Har lakkert spon på begge sider før og fått et godt resultat (vesentlig bedre hvis de bare er lakkert på en side) Ringer du Dynabel kan du btw kjøpe Elementet og alt det andre for 700kr =) Jeg kjøpte 5stk og fikk 100kr rabatt på det (mao 600kr). Til å drive disse så bruker jeg en Numark Dimension 4. Denne gir ut 1900W i 4ohm (hvis spesifikasjoner stemmer) og burde klare å drive 8 elementer uten problemer Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ringer du Dynabel kan du btw kjøpe Elementet og alt det andre for 700kr =) Jeg kjøpte 5stk og fikk 100kr rabatt på det (mao 600kr). hva er det du får for 700? element, forstærkern som jør den aktiv og innganger? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg hadde en Phobos før ,men jeg synes den var for svak. Den hadde rett og slett ikke nok power. Jeg bygger en ny en for tiden (den første var i MDF mens denne er i lakkert spon. Har lakkert spon på begge sider før og fått et godt resultat (vesentlig bedre hvis de bare er lakkert på en side) Ringer du Dynabel kan du btw kjøpe Elementet og alt det andre for 700kr =) Jeg kjøpte 5stk og fikk 100kr rabatt på det (mao 600kr). Til å drive disse så bruker jeg en Numark Dimension 4. Denne gir ut 1900W i 4ohm (hvis spesifikasjoner stemmer) og burde klare å drive 8 elementer uten problemer det skulle nok funke det ja.. men 1900W? høres noget oppblåst ut gitt, sikker på at det er RMS? http://www.decks.co.uk/products/amps/numark/Dimension4 jeg ser 625 pr kanal her i allefall.. hvis jeg skulle ha bygd meg sub i dag, ville det blitt en transmisjonslinje sub, eller kanskje et horn? men er i grunnen temmelig fornøyd med gebene, de ruller av først ved 44hz elns, nok til å gi god trkk til det meste, litt lite deffenisjon riktignok, men for 1500kr forventer jeg ikke mirakler. CFD, hvor vil du si suben mangla trøkk, nedre bassregion? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 700 kr for byggesettet uten forsterker du mener (siden du sku bruke en numark, som sikkert koster litt mer enn 2000kr...)? Har kjøpt en nå og fått skjært ut platene (Måtte gjøre det selv, kjøpte MDF fra ett engro-firma for 350kr). Limen har jeg ikke skaffet enda... Hva for en lim bør brukes? Funker vanlig trelim eller må du bruke det poly-greiene? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Polyurthan er vibrasjonsdempende og skummer op og tetter. Sitter veldig godt også. Selv ville jeg gått for denne selv om den er noen kroner dyrere. Er forresten en egen tråd der dette diskuteres. EDIT: Ser at det innlegget var litt gammelt Endret 28. mars 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Da har jeg lagd et lite sammendrag og gjort hele worklogen litt mer oversiktlig. Jeg måtte ofre de store bildene for å få plass til bilder i normal størrelse, men når jeg blir rik en gang og kjøper eget domene skal jeg legge ut de store også. http://www.home.no/evenhimself/subwoofer-worklog.htm Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Må få si, Denne fikk toppkarakter av lyd og bilde bladet Lyd&Bilde (sier seg selv, men ja...) Ja, vil også, hvis ingen vet om det, informere om at den enkleste måten og finne ut hvor en subwoofer lager mest "bråk", setter du rett og slett subb'en der du sitter når du ser på film/hører på musikk, og tar deg en "gåtur" langs vegger og rundt i hele rommet.. (Dette er et tips tatt ut ifra Lyd&Bilde) Dette må jo være den enkleste måten...? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 for å være helt ærlig tror jeg faktisk at jeg hadde gått for en tykkere mdf plate. Selv har jeg brukt 22mm på tidligere. En nabo av meg som bygger høyttalere nesten annen hvert år bruker 30mm mdf plater Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Kommer vel litt an på størrelsen på kassen og om det er avstivere eller ikke. 30 mm er vel en del dyrere en 19 mm Går og lurer litt på å bygge meg senterhøytaler og bakhøytalere, men da må jeg nesten ha bedre tv. Hvorfor må alt koste penger Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Må få si, Denne fikk toppkarakter av lyd og bilde bladet Lyd&Bilde (sier seg selv, men ja...) Ja, vil også, hvis ingen vet om det, informere om at den enkleste måten og finne ut hvor en subwoofer lager mest "bråk", setter du rett og slett subb'en der du sitter når du ser på film/hører på musikk, og tar deg en "gåtur" langs vegger og rundt i hele rommet.. (Dette er et tips tatt ut ifra Lyd&Bilde) Dette må jo være den enkleste måten...? Funker fint den, men jeg bare plasserte den et random sted pga. plassmangel Synes den spiller ganske bra der den står nå også. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 en "tegning" av kabelen Forsterker (subwoofer pre-out)------(signalkabel/rca hann)------<(y-ledd, signalet blir splittet i right og left)subwoofer (right in, left in) Spørsmål: Hvorfor bruker du dette y-leddet? Summer ikke denne forsterkeren det som kommer inn på L og R uansett, slik at du nå bare har en sum av to like signaler, og altså det samme som du ville hatt om du bare plugget deg inn på f.eks. Left? Bare prøv... Ganske sikker på at det virker! :-) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Koblet den i LEFT og jeg må si at lyden faktisk ble bedre. Bassen ble klarere. Kan ha noe med at y-leddet var av billigste sort imens resten av signalkabelen var av en feitere type. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Subben ser veldig bra ut Hvor mye ble prisen på delene totalt? Anbefaler du å bygge selv i stedet for å kjøpe ny? Er det noe å tjene på det? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg vil absolutt anbefale å bygge selv. Selve kittet m/ element, forsterker, skruer, spikes og egentlig alt untatt lim og mdf. Betalte 900,- for mdf plater og lim av typen polyurthan lim. Platene kjøpte jeg på et sted som jeg senere fant ut at var ganske dyrt og har sett at du får en plate med mdf helt nede i 300,-. En annen fordel med selvbygg er jo også det at du har friheten til å velge hvilken farge og fassong du vil ha. Selv gikk jeg for sort emaljelakk, men du kan selvfølgelig bruke billigere maling eller trekke den om. For trekk og annen styling anbefaler jeg http://www.ljudia.no Vet ikke hvor mye jeg sparte, eller om jeg sparte noe i det hele tatt. Men en ting er sikkert og det er at det var vannvittig morsomt å lærerikt å holde på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå