Gå til innhold

min Subwoofer worklog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt off-topic, men så at dere diskuterte lim lengre opp.

Fikk tak i perfekt lim til formålet på den lokale byggshopen. Den var grå og temmelig seig. Fantes i flere farger, alt etter bruksformål. Den brukte litt tid på å tørke. Ekspanderte ingenting. Men ble helt tett, fikk samme konsistens som en gummipakning når den var stivnet. Når jeg skulle hugge den gamle basskassa, måtte jeg bruke slegge. Var så vidt jeg fikk slått den i stykker. Så vidt jeg husker kostet limet ca. 100,- for en pakke. Måtte ha to stk til en kasse på 60 liter.

Høres ut som den jeg kjøpte, den var også grå og ble levert i en slags silikontube

-----------------------------------------------------------------------------

FUGOER (FUGGER) skriften er så "fancy" at jeg ikke fatter den :!:

1-k polyurthan som herder ved luftfuktighet

Bruksferdig-Vannbestandig-Overmalbar-Vibrasjonsdempende

Kan slipes sparkles og males

produkt nr 34065

-----------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Da var suben limt sammen og jeg må si at den limen er vannvittig klissete. Det er først nå jeg får inntrykk av hvor stor den virkelig er. Skal bore de siste hullene til sneppertene og spikes i morgen. Skal også avrunde hjørner, pusse og begynne på finnishen i morgen og satser på at den er ferdig på fredag.

Hadde ikke nok eller store nok tvinger til suben (trengte tvinger med 40 cm gap) så jeg improviserte og brukte duckttape og surret rundt mange ganger. Limen er ikke ekspanderende og derfor holder det bra.

Legger ut nen bilder senere. Home.no er treigt og fotograferingen går treigt når jeg bruker standar minnekort med plass til hele 8 bilder.

Kommer sikkert en minitest når den er ferdig.

Lenke til kommentar

Da har jeg pusset ned sparkelen slik at kantene er helt smoothe og påført et lag med heftegrunn. Heftegrunn er ganske tynntflytende og det tar lang tid å tørke så derfor må jeg vente med å pusse til morgen kveld.

Når malejobben er ferdig er det bare den letteste delen som gjenstår. Å kle fronten og de akkustiske ventilene med høyttalerstoff, stuffe inn akustilux, lodde elementet til forsterkeren og skru inn spikes.

Hvis det er flere som lurer på å bygge denne er det bare å komme med spørsmål.

Lenke til kommentar

Elkjøp, men det selges "over alt" der hifi og elektronikk selges. Y leddet er av den pinglete sorten med tynne svarte kabler som ligner på dem som følger med digitalkamera imens signalkabelen er god og feit og virker litt mer påkostet. Skal ordne nytt i Y-ledd senere, men de hadde ikke skikkelige inne på elkjøp.

en "tegning" av kabelen Forsterker (subwoofer pre-out)------(signalkabel/rca hann)------<(y-ledd, signalet blir splittet i right og left)subwoofer (right in, left in)

Må bare nevne at subwooferen virkelig satte prikken over i'en i annlegget, ble noe helt annet.

Noen før bilder av annlegget og rommet, utseendet fikk et løft også :)

http://www.minhjemmekino.no/show.php/Evoz

(har lastet opp flere bilder av subwooferen der for de av dere som er intressert) :)

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...