nes88_88 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Eg vurderer å læra meg eit av dei to språka. Har allerede begynnt litt med c++. Eg lurte på kva språk som er raskast av dei. Eg har lest at java er enklare å skriva. Er det så? Men kor stor forskjell er det mellom dei to? Og korleis vil java/c++ utvikla seg på sikt når det gjeld fart og brukervennleghet? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det har begge sine fordeler. Tidligere var nok C++ betydelig raskere enn Java, men Java har tatt veldig innpå, og jeg vil anta de ligger stort sett på samme hastighet nå (C++ gjerne fortsatt bittelitt raskere, men trolig lite merkbart i de fleste sammenhenger). Har lest et sted (husker selvsagt ikke hvor ) at Java kunne ha blitt benyttet i 90% av spillene som ble laget i fjor (eller, leste det i fjor så det blir vel forfjor, hehe). Det ble også benyttet i en del, men på dette området er nok C++ det mest vanlige. Hva du bør velge tror jeg rett og slett bunner ut i bruksområdet ditt. Begge er veldig gode språk. Java er nok mer inn for tiden enn C++ og er det språket som er vanligvis finnes på skoler idag. Java er nok enklere å komme inn i for de fleste, men det avhenger jo av smak også. Det er egentlig ikke så utrolig viktig hvilket språk man lærer dersom man får med seg tankegangen. Kan en et språk er det ikke all verden å lære seg et nytt. På sikt vil nok begge språkene bli optimalisert videre, og utviklingen av Java (kjenner ikke til C++ godt nok til å si så mye om det, men antar det er mye av det samme) vil nok fortsette i den retningen det har de siste årene, nemlig mer funksjoner til hjelp for utvikleren, samt å gjøre bruker av disse enklere. PS. Du bør forresten kikke gjennom programmerings-kategorien her på forumet for å finne lingnende tråder. Finner en del av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå