Gå til innhold

MASKINEN KLARER IKKE LESE CD'ER

Anbefalte innlegg

i windows: jeg kan se hvor mange mb cd'en er på, men det virker som om maskinen/windows ikke klarer å lese filene, for mappen er helt blank. jeg har prøvd både med dvd-rom og vanlig cd-rom. Alt ser ut til å funke normalt helt til jeg går inn i mappen (NY E:)

Der er det helt blankt. Jeg kan høyreklikke og finne ut størrelsen, men ingen filer vises. Hva er dette for noe piss!!!?? Jeg har prøvd 7-8 forskjellige cd'er. Jeg har også prøvd å boote opp maskina ved å skifte på boot-devices i BIOS. (sette Cd-rom før A: og C:) men da booter den bare rett opp i windows.- så jeg vet ikke om det er windows som fucker opp. nb: maskinen har en god del virus. (win98) og jeg trenger liksom cd-romen til å funke for å installere antivirus proggie :razz: Jeg vurderer å bare kjøre format c: og installere Windows XP, men vil det hjelpe ? eller er hovedkortet fucked? dette suger... plz help

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør format c: du! :wink:

Eit virus kan meget godt vere årsaken til ditt problem. Du kan også prøve å rense laserlinsa på cd-rom`en,eller hive i ein annen cd-rom og sjekke om det fortsatt er samme problem. Da er det mest sannsynligt eit virus på gang!

Lenke til kommentar

jeg har prøvd cd-rom og dvd-rom som jeg _vet_ funker på andre maskiner + flere forskjellige cd-plater. Alt resulterer i det samme problemet. Det som er rart er at når jeg går i BIOS-settings og forandrer på boot-devices for å boote opp direkte fra cd-rom (ja, jeg har prøvd cd'er som kan bootes opp) så funker ikke det heller! da starter maskinen bare direkte opp i windows som vanlig, så jeg skjønner ikke åssen et virus kan føkke opp i BIOS?! rart det her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...