chkz0r Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 i windows: jeg kan se hvor mange mb cd'en er på, men det virker som om maskinen/windows ikke klarer å lese filene, for mappen er helt blank. jeg har prøvd både med dvd-rom og vanlig cd-rom. Alt ser ut til å funke normalt helt til jeg går inn i mappen (NY E:) Der er det helt blankt. Jeg kan høyreklikke og finne ut størrelsen, men ingen filer vises. Hva er dette for noe piss!!!?? Jeg har prøvd 7-8 forskjellige cd'er. Jeg har også prøvd å boote opp maskina ved å skifte på boot-devices i BIOS. (sette Cd-rom før A: og C:) men da booter den bare rett opp i windows.- så jeg vet ikke om det er windows som fucker opp. nb: maskinen har en god del virus. (win98) og jeg trenger liksom cd-romen til å funke for å installere antivirus proggie :razz: Jeg vurderer å bare kjøre format c: og installere Windows XP, men vil det hjelpe ? eller er hovedkortet fucked? dette suger... plz help Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Kjør format c: du! :wink: Eit virus kan meget godt vere årsaken til ditt problem. Du kan også prøve å rense laserlinsa på cd-rom`en,eller hive i ein annen cd-rom og sjekke om det fortsatt er samme problem. Da er det mest sannsynligt eit virus på gang! Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Nå er ikke CD-ROM spillere kjent for å holde i en generasjon heller. Har ihvertfall vært borti mye spillere som er såpass slitt at dem vil ikke lese cd`er. Spessielt mest brent CD`er. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! Det kan før ein eventuelt formaterer å prøve å tenke på når problemet oppstod og om du gjorde "noko spessielt" med maskina/systemet rett før "feilen" oppstod.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 har det samme problemet selv og det er cdromen, prøv med en annen for å være sikker da.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 chkz0r om du har mye virus på pc din kan du prøve denne online virus scanner http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp Kjetil Lenke til kommentar
chkz0r Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 jeg har prøvd cd-rom og dvd-rom som jeg _vet_ funker på andre maskiner + flere forskjellige cd-plater. Alt resulterer i det samme problemet. Det som er rart er at når jeg går i BIOS-settings og forandrer på boot-devices for å boote opp direkte fra cd-rom (ja, jeg har prøvd cd'er som kan bootes opp) så funker ikke det heller! da starter maskinen bare direkte opp i windows som vanlig, så jeg skjønner ikke åssen et virus kan føkke opp i BIOS?! rart det her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå