Gå til innhold

Znote 4200. skal jeg trykke "kjøp"?


Smilla

Anbefalte innlegg

Har lest masse og lenge om bærbare, men ettersom jeg er elendig i å ta et valg (bruker 10 minutter på å bestemme meg for blåbær eller sjokolademuffins) trenger jeg noen flere meninger om maskinen. :roll:

 

www.zepto.no

 

Znote 4200 "NY PRIS"

- Miljøgebyr PC Kr. 41,00

- 1,8 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 3.1Ghz)

- 15" SXGA+ 1400x1050 dpi

- 60 GB 7200 Omdr.

- DVD±RW - 4040/4050/4060/4100/4200 (8x4x4/24x16x16)

- 1024 (512+512) MB PC2700

- Intel® 802.11b+g 54/11 Mbps

- Software:

- Microsoft Windows® XP Home Norsk

- Open Office 1.1 (openoffice)

- Tilbehør:

- Komplett kabelsett for tilkopling av Znote til TV

2,9 kilo tror jeg men husker ikke helt.

16000 nkr

 

nå kommer sikkert noen til å si "men kjøp deg en billigere desktop istede!" dere kan ha så rett, men det er enklere å ta med seg en bærbar når man farter rundt.

 

skal brukes til multimedia og litt animasjon, skriving, surfing og spilling :D

 

Har dere noen meninger å komme med før jeg trykker "kjøp"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på 1557-GLS modellene fra Netshop og Psdata?

 

De er somregel bedre hardware (2.0Ghz P-M CPU, RM 9700-128MB GPU), bedre specs enn Znote modellen du nevner, til litt rimeligere, ca 15.000,-

(Står heller ikke hva slags GPU/skjermkort maskinen du har beskrevet bruker?)

 

Men de har en annen dekseldesign, så muligens ikke noe for deg hvis du har allerede falt for designen Znote bruker.

 

Kjenner du noen som kan hjelpe deg med systemoppsett og konfiguere maskinen ordentlig for deg, f.eks Win XP Pro, så burde du kanskje vurdere det, og ikke kjøpe med OS.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Lest litt om de 1557ene og fikk ikke noe særlig bra intrykk egentlig. Dessuten har Zepto sin muslighet for 2GbRAM.

jeg liker valgfriheten man har på zeptosin bedre.kanskje bare en smaksak

I og med at 1557-serien er Intel 855-PM/GM/GME chipset, støtter de også 2GB ram, bare antageligvis ikke "offentlig" pga BIOS ikke oppgradert til det enda, eller grunnet ram'en retailer bruker, at de ikke fører 1024-brikker.

 

Uansett, er alltid en personlig smaks-sak når det kommer til stykket når man velger bærbar, over alt annet tror jeg.

 

Karmacom

Lenke til kommentar
Fant den på Zepto ;-) har kjøpt uansett nå.

Fikk du vite, da du bestilte, når den blir levert/om de har den på lager? Og kan du si ifra når du får den? Lurer litt på Zeptos leveringstid :)

 

 

Er det bare 4200 rpm på CL65 fra Multicom?

 

Hvilke andre steder kan man kjøpe CL65?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk dataen innen en uke tror jeg. jeg var ikke hjemme da den kom. Har brukt den noen dager nå og er veldig fornøyd. Ting går fort og den bråker lite. Det er nesten litt skummelt hvis jeg ikke hører på musikk eller noe fordi jeg var vant til at den gamle hørtes ut som ett jettfly!

 

alt i alt er jeg meget forøyd. anbefaler denne til andre tenker på saken. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...