Errae Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei! For ei stund siden så brukte jeg winimage for å kopiere XP pro cd'en min ( slik at jeg altid hadde en versjon som fungerte hvis cd'en tok dagen ), men i går når jeg skulle legge inn xp på nytt i shuttelen så vil den ikke starte fra cd-rommen. Jeg vet at dette skal fungere, har brukt cd'en før. Iso'en er brent med Nero og Burn Image, så dette skulle være iorden. Forøvrig så fungerer en annen XP pro recovery cd ( fra FSC ),- Noen som veit hvorfor ikke min cd fungerer ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 du har vel huska å sette Bios til å boote fra cd også? hvis du ikke har gjort det enda så bør det gjøres. da skal det funke som smurt. Lykke til. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Helt sikker på at du har brukt cd'en før? Jeg husker jeg også gjorde det samme, men etter jeg søkte litt på google fant jeg ut at jeg manglet en liten fil... Det jeg gjorde var: Mountet denne lille filen i Nero (Burn image), så puttet jeg en cd i brenneren, og en i dvd-romen, kopierte så alle filene fra min originale xp cd over til den nye kompilasjonen (image) og brente, voila så hadde jeg laget en bootable xp cd... Hvis man ikke brenner den slik vil den ikke boote... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du må brenne CD-en med et "boot-image" og sette bootsector til 4, for å få boota med 2k/XP-CD-en. Sjekk denna guiden Bink Boot-CD Litt gammel, men den gjelder fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå