Gå til innhold

P4 1.6N eller 2.0N til Asus P4S533

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom Northwood 1.6 eller 2.0, hvilket skal jeg ta? Er det bedre å klokke 1.6 eller satse på 2.0 og kanskje klokke den bare litt?

Får jeg bedre ytelse med 2.0 uklokket i forhold til 1.6 klokket?

Help, I need somebody! Help, not just anybody! Help, you know I need someone! HEEEELP!!! (the beatles)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en 1.6 klokket vil jo vel vere raskere en en 2.0 ghz uklokket. Da på grunn av at 1.6`en er høgre FSB på, når den er klokket. Men ville gått for 2.0 ghz og kanskje fått klokket den opp til 2.8 ? Pris forskjell: (Fra komplett) 1.6 ghz : 1568 . 2.0 ghz : 2312. Prisforskjell 744. Pris pr mhz 2 ghz: 1.156 kr pr mhz. 1.6 ghz : 0.98 kr pr mhz. Vis eg no he rekna rett.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til detaljer rundt dette hovedkortet, men hvis du har tenkt å kjøre 133 mhz fsb, og det er gunstig med tanke på å kjøre ram/pci/agp akkurat på spec, vil du oppnå 2128 mhz med 1.6. Dette kan du lett kjøre med original kjøler. Kjører du det samme med 2.0, kommer du på 2660 mhz, og da er du på en hastighet som tilsier at du bør skaffe deg en kraftigere kjøler. F.eks Swiftech MCX478B.

Sjekk forøvrig ut testen av slikt oppsett på

http://www.slapps.com

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vil vel helst ikke klokke for mye. Jeg har lyst på en 2+ ghz cpu, men det er ca. 500 kroner som skiller en 1.6 og en 2.0, så jeg tror kanskje jeg satser på en 2.0 og ikke klokker den med det første.

Men når det kommer til ram, har jeg tenkt på Apacher ddr333 512mb, er denne bra til overklokking av 2.0 cpuen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...