gaus3000 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg får ikke det integrerte nettverkskortet på mitt nye abit kort til å fungere. Noen tips? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du har installert siste nForce driver? Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 har nok samme tingen som meg, problemet med det innebygde nettverkskortet er at det krever en spesiell nettverkskabel, hvis du ser i brukermanualene får du oppgitt hvilken "spesiell" nettverkskabel du trenger. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Spesiell nettverkskabel? Holder fint med en standard ethernet cat 5 kabel. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 har nok samme tingen som meg, problemet med det innebygde nettverkskortet er at det krever en spesiell nettverkskabel, hvis du ser i brukermanualene får du oppgitt hvilken "spesiell" nettverkskabel du trenger. Har samme kortet selv, og har ikke hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis du ikke har gjort det allerede så gjør dette : Last ned de nyeste nforce driverene, da burde det virke, jeg fikk ikke mitt til å virke med driverene som følgde med hovedkortet på abit nf7. Lenke til kommentar
gaus3000 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har allerede innstallert nyeste nforce driver. Fikk det fortsatt ikke til å funke. Men skal prøve å lese gjennom manualen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 er det noen gule utropstegn i enhetsbehandling? dukker nettverkskortet opp der? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har maskin med tilsvarende hk oppe å kjøre her i nettverket, så hvilken "spesiell" nettverkskabel er det snakk om her da ? Trådstarter : - Har du sjekket at det er slått på i BIOS ? - Har du sjekket at det ikke er gule utropstegn i enhetsbehandling som Stig-Arne har nevnt ? - Har du sjekket at det er lys bak på hk når du setter i kabel, og vet du med 100% sikkerhet at den virker og står ordentlig i ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Reset CMOS Discharge Jumper.... Se User´s manual 3-13 (7) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er kabelen god nok? Om du er usikker kan du prøve å sette hastigheten ned til 10Mb/s og skjekke om det funker da. Lenke til kommentar
SilverBack Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hadde samme problemet engang. da hadde jeg glemt å enable d i bios. etter at jeg hadde gjort d så virket alt sammen, såfremt nforce drivern er instalert. spesiell kabel? aldri hørt om.. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 ok, dropp den "spesielle" kabelen, jeg så bare at det stod noe som om nettverkskabelen som jeg trodde var spesielt, men som viser seg å ikke være spesielt. Lenke til kommentar
gaus3000 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Derja.. sett på maken. Alt funka flott etter jeg restarta cmos! Takk Sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå