Crashloop Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port 1214) from 200.76.180.93 (TCP Port 3201) [TCP Flags: S]. Time: 10.06.2002 22:30:02 Denne meldingen er en av mange meldinger zonealarmen min har sagt ifra om, hver gang er det forskjellige porter. jeg kjører ikke noen fildelingsprogrammer hadde kazaa en gang men sletta det for flere uker siden. og idag har denne meldingen dukka opp. More info påstår at det er et fildelingsprogram som søker på maskinen min. IP addressen går til mexico ser det ut til. Noen som har noen forslag til om denne melidngen er bare et fildelingsprogram, eller om maskina mi som antagelig inneholder det mest spennende noen kan vite om blir hacka? Eller prøvd å hacke da.. :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Port 1214 tilhører Kazaa Se IANA. Antageligvis er det en som fortsatt prøver å laste ned noe ifra deg, eller så er det noen som nettop har hatt din IP-adresse og kjørt Kazaa "angriperen" prøver å nå. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 3201 er vel no compaq-software Lenke til kommentar
Johan Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Stemmer at 1214 er KaZaA, og diverse andre p2p tjenester. Porten 3201 er den porten "angrpieren" har ut fra sin maskin. KaZaA bruker nemlig HTTP som protokoll, og det såkalte kazaa "trikset" er ikke verre enn at noen kan browse de filene som hu har sharet ut med kazaa via en nettleser. Ingen ting og ringe til politiet for, men det kan hende at "angrpieren" prøver seg med mere drastiske virkemidler. Hvis du ikke vet hvem det er, kan du jo bare legge han i block listen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå