Gå til innhold

Da var Laptopen IBM X40 Bestilt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står flere steder om dette på linken du skrev og i den linken så er det igjen en annen link til et annet forum topic hvor det diskuteres der. Der ble det vel nevnt at IBM ikke kan nekte dem dette, eneste de forlangte var at evt tastatur bytte ble tatt hos IBM. + at laptops.dk tok nå inn alle sine IBM maskiner fra IBM direkte.

Hvis ikke de var tatt inn direkte fra IBM så stod det på den maskin som det gjaldt og det var de han som eide laptops.dk som uttalte seg, og han beklaget også det som hadde skjedd tidligere, gjaldt vel en 30 talls maskiner som ikke hadde orginale deler..

RScue

edit: evt ved kjøp av maskine kan du jo høre med dem, ringe dem og evt få serienummeret på maskinen så kan du sjekke det selv hos IBM

Endret av rscue
Lenke til kommentar
Vel, jeg leser jo at det er direkteimport, og at noen misfornøyde kunder klager. Så kanskje laptops.dk er tvilsom, men kanskje det likevel først og fremst er IBM Danmark som fremstiller ham slik. Slike proteksjonistiske hovedimportører :thumbdown: er ofte mye mer dirty enn mindre forretningsdrivende :love: .

Mitt dillemma lever videre, IBM X40, IBM T42 14,1", Toshiba R100 eller en Fujitsu Simens på 1,7 - 1,8 kg.

Er det ikke plass til noe innvendig drev overhodet i X40'n?

I så fall er det pekebrett og innvendig drev som mangler for meg.

Kanskje løsningen er IBM X40 1,4 med dokking som inneholder DVD / CD-RW. X40 liggende i dokking veier fortsatt under 1,8 kg, har X40n's lengde og bredde og er vel fortatt bare 30-35mm høy. På reise blir dokkingstasjonen med i bilen og på hotellet og forblir der, mens X40 blir med alene på fotturer i kulturlandskapet med sine beskjedne mål og vekt.

Hva sier dere? :hmm:

Ville anbefalt deg en T42 m/14" skjerm. Det er den beste all-round PC'en du får.

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre; Hvordan i helsikke styrer man "musa" med X40'en? Sånn liten mini joystick? Er ikke det vanvittig upraktisk?

Styrepinnen er mye bedre enn plater (touchpad), i min mening.

Jeg hadde kun plate på min forrige laptop. Jeg kjøpte deretter en IBM, og det går mye raskere med styrepinne (trackpoint) enn med plate. Mer presist er det også. Har faktisk spilt 1. person-skytespill med styrepinnen!

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre; Hvordan i helsikke styrer man "musa" med X40'en? Sånn liten mini joystick? Er ikke det vanvittig upraktisk?

Du venner deg til den rimelig raskt, og den er mindre krevende for hånden og bruke en den vanlige styreplaten. Er også en greis scrollefunksjon! (personlig synes jeg imidlertid det er greit og ha begge deler...men hadde nok klart meg med bare styrepinnen)

Lenke til kommentar

Har selv aldri likt å bruke styrepinner. SYns de er ekstremt overfølsome og vanskelige å bruke. Helt til jeg prøvde å bruke styrepinnen på min T40P. Og nå bruker jeg både styrepinnen og touchpaden.

Begge er ekstremt gode å bruke. Og begge er veldig presise. Har aldri brukt en styrepinne eller touchpad som er så presis som IBM sin. Spesielt styrepinnen er ekstrem presis og digg å bruke. Så vli ikke akkurat si at den er så veldig upraktisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Til den prisen får du mye bedre for eksempel her, etter at du har konfigurert selv. Velg pris u/MVA for å sammenligne. Men IBM er jo ikke dårlig, jeg ville ha kjøpt det hvis jeg hadde nok penger, de er fine, tynne og lette synes jeg, men kanskje du ville ha fått mer for pengene andre steder.

Dummeste posten jeg NOEN SINNE har sett. :wallbash::realmad::scared:

:tease:

Bra agresjon. Men er det sant at du aldri har sett en dummere post ? Helt sant ???

Og GRendal, åssen funker X40'n ? Fortell, - om du har fått den da ... :hmm:

Lenke til kommentar
Til den prisen får du mye bedre for eksempel her, etter at du har konfigurert selv. Velg pris u/MVA for å sammenligne. Men IBM er jo ikke dårlig, jeg ville ha kjøpt det hvis jeg hadde nok penger, de er fine, tynne og lette synes jeg, men kanskje du ville ha fått mer for pengene andre steder.

Dummeste posten jeg NOEN SINNE har sett. :wallbash::realmad::scared:

:tease:

Bra agresjon. Men er det sant at du aldri har sett en dummere post ? Helt sant ???

Og GRendal, åssen funker X40'n ? Fortell, - om du har fått den da ... :hmm:

EN av de verste i alle fall.

Hva mener du med X40en funker?

Fattern har en og den virker veldig solid, velbygd, god skjerm og ikke minst lett. Hva mer kan jeg si? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...